Ahoj, posílám odkaz na video nejen pro ty, kteří se 19.1.2013 zúčastnily Hrušovanského šejkru vol.3. Ať se daří! http://www.youtube.com/watch?v=xWzhYrkvIp0
Ahoj vsichni
Zhanim spacak - zima+stan, ostatni sezony pod sirak.
Rozhoduji se prakticky mezi Marmot Pinnacle Regular (oficialne zimni) a Sir Joseph Rimo 850 (oficialne trisezoni). Ideal by byl Sir Joseph Erratic Plus 1000,a le
Čau Borci. Neporadili by jste mě kam vyvětrat motyky na Slovensku?? Do Tater vzhlemem k lavinovce zatim nee, no a Slovenský ráj je poměrně daleko. Slyšel jsem něco o Kralovanech, ale nikdy jsem tam nebyl. Pokud možno kousek od hranic s ČR. Díky
Ahoj lezci a lezkyně! Chtěla bych poprosit všechny, kdo lezou venku, jestli by mi mohli vyplnit anketu týkající se vztahu horolezců k ochraně skalních oblastí. Píšu na toto téma diplomku na VŠE. Dík moc! Tady je odkaz: http://vztah-horolezcu-k-ochrane-sk.
Ahoj, akorát jsem se byl podívat na skálu mezi Ledečkem a Kuchelnikem. Už dlouho jsem přemýšlel nad tím jestli je lezitelná, vypadá dost rozlamaná a nikdy jsem neviděl, že by ji někdo lezl. Dneska jsem zjistil ze tam je spousta cest. Ale ve většině cest j
Pic pánové (a dámy), jedna votázečka. Z Bielovodské přes Prielom na Zbojandu a dále přes Priečne s. na Terynu v zimně. Jde to? A bez sněžnic nebo lyží? Díkes
Ahoj lezci a lezkyně! Chtěla bych poprosit všechny, kdo lezou venku, jestli by mi mohli vyplnit anketu týkající se vztahu horolezců k ochraně skalních oblastí. Píšu na toto téma diplomku na VŠE. Dík moc! Tady je odkaz: http://vztah-horolezcu-k-ochrane-sk.vyplnto.cz
Zmíněné tři osoby, stejně tak jako ing. ekonomie, můžou být i velmi úctyhodně vzdělané a udělat u nich diplomku nemusí být žádná sranda. Pár takových znám (a to se na to dívám očima člověka, který kdysi graduoval z fyziky). Záleží holt na tom, jak se to pojme. Ovšem, spousta diplomek na ekonomických školách je zoufalejch (ale na jinejch taky!), tak se pak nelze divit obecnému názoru...
Jednotlivec na FTVS, teologii, ekonomii, umělecké škole může být inteligentní, chytrý (znám i chytré absolventy) a udělat u nich diplomku může činit obtíže. To ale není důvod považovat tyto školy za vědecké instituce. Sport vědecky dělají přece lékaři, chytrý člověk z ekonomie snad zvládne techniku (ale hádal bych úspěšnost tak 10 procent), u herectví mě vědecká činnost prostě nenapadá a teologie? Psát disertaci, jestli Eva vznikla z třetího, nebo čtvrtého žebra?!? Kolik by se vtéhle republice ušetřilo peněz ...
"Sport vědecky dělají přece lékaři" :)) Když jsi s to napsat tohle, tak je vidět, že o současném vrcholovém sportu toho asi fakt moc nevíš. Zkus si dohledat, jaké specializace se zabývají (a je to zcela seriózní věda) golfem nebo tenisem na špičkové úrovni (tam je to asi nejlíp vidět, protože je tam k dispozici nejspíš nejvíc peněz).
I jinak, to že mne něco nenapadá, neznamená, že to neexistuje :)) (Samozřejmě, pokud jde o teologii, je to složitější problém - zkoumá se tam něco, o čem je značná část lidí přesvědčena, že je to jen shluk myšlenek bez jakéhokoliv základu a významu; nicméně nelze popřít, že pro jinou, rovněž značnou, část lidí ty myšlenky představují něco, co má zcela reálný význam a dopad.)
Máš to vyplněný, přesto to vyvolává otázku, zda-li studování vlivu lezce na přírodu má nějaký význam, vzhledem k podílu lezců na celkové populaci vyskytující se v přírodě. Rovněž otázka typu zda.li jsem viděl někoho poškozovat přírodu, není vhodně položená, spíše bych to formuloval konkrétněji(přírodu jsem poškozovat viděl ale především nelezci). Příliš obecné otázky při zaměření na konkrétní skupinu ti nemůžou dát odpovědi, které hledáš. Doporučil bych ti projít znovu návrh sběru dat a co vlastně chceš. Také by bylo fér popsat dopředu co je výstupem, tak aby jsi motivovala případné respondenty pro správné odpovědi.
Student jde cestou nejmenšího odporu. Vedoucí diplomek jdou cestou nejmenšího odporu. Studenti dostanou diplomy, vedoucí maj osum neděl dovolený, všichni jsou spokojený, jen na lezci je to samej morous. Tak jim to přejte! Jdu to taky vyplnit.
jo, a neprovázané. dotazník není ošetřen na odpovědi křížem (tj. zcela protichůdně) ani na opakované vyplňování. takže jsem si jej dovolil kreativně zkreslit. inu, neplačte, sami si za to můžete.
Ahoj Pavlo, příště by to chtělo diplomku na téma sociální inteligence horolezců nebo Samoléčba komplexů méněcennosti horolezců.. Tady jsou všichni nejchytřejší, já sem už dlouho žádné dotazy radši neházím..Myslím že dotazník OK, záleží na způsobu zpracování a na tom, jakého cíle chceš dosáhnout a k čemu to más sloužit. Dokud to tadyti chytráci neví, tak nevím, co řeší. Mě by pomohlo, kdyby tam byly polootevřené otázky a jak už tady někdo psal, tak specifikovat, koho jsme měli vidět ničit přírodu, ale to už je teď stejně jedno:)
Přece nás tu nikdo nežádal o názor, Pavla jen poprosila o vyplnění dotazníku. Snad se nedopustila ničeho protizákonnýho. A dokud neznáme účel práce, kontext, v jakém to je zasazený, tak to přece ani nemůžeme hodnotit. Důležitý je výstup práce. Já bych pro tohle téma zvolila kvalitativní výzkum, ale to je přece úplně jedno. Nikdo tu nikoho nežádal o radu. Třeba když budeš vyplňovat dotazník a budeš tam mít otázky na to kolikrát si boural, co bylo příčinou nehody a jakou barvu má tvoje auto, taky by sis třeba řekl že to je pí....vina a můžou z toho vzejít zajímavý postřehy, jako že třeba zelený auta nejvíc bouraj, protože.... a proto si nekupujte zelený auta nebo když si je koupíte, dávejte pozor na ........
Jde rovněž o efekt, který mohu získat svým snažením. Ačkoliv informace o barvě auta, které nejvíce bourá se zdá zajímavá, ale pouze do doby, kdy si uvědomíte že nemůžete dokázat jasný vztah mezi nimi. To znamená nutíte řidiče se zabývat nepodstanými problémy, jako je barva auta, která ho s 95% pravděpodobností ohrozí méně než jiný dominantnější vliv jako je povrch vozovky, kvalita pneumatik. Vzhledem k tomu že mozková kapacita je omezená, není v silách běžného jedince vyhodnotit všechny informace, popřípadě jejich kombinace. V praxi se také zabývate, tedy při studiu procesů převážně dominatními vlivy, jejichž změna přinese největší efekt. Takže proč se zabývat studiem dopadu horolezců, kteří jsou minoritními zástupci v populaci vyskytující se v lese. Takoví lesníci, turisti, člověk, ale to je asi příliš složité.
podle mě práce na škole mají být o tom, že si vyzkoušíš průzkum - ani by se tomu nemělo říkat výzkum, aspoň nám to kladli na srdce, základní metody, vyzkoušet si výpočet vztahů, výstup atd. Některý práce řeší opravdu malé mikroregiony a tam to může být přínosnější než nějaké dalekosáhlé výzkumy, protože to student bez peněz a zkušeností nemá šanci zvládnout tak, aby byly výsledky validní. A když mluvíme o mikroregionu, tak na takovém Rabštejně nebo Drátníku je podle mě lezců více než turistů. Ale jasně, pak se měl průzkum udělat přímo tam.. Ale třeba vyjde výsledek, že členi ČHS jsou v něčem pozadu a doporučení pro ČHS trochu zapůsobit. I když zase by bylo přínosnější, kdyby otázky byly víc do hloubky..no to je jedno..
podle mě práce na škole mají být o tom, že si vyzkoušíš průzkum - ani by se tomu nemělo říkat výzkum, aspoň nám to kladli na srdce, základní metody, vyzkoušet si výpočet vztahů, výstup atd. Některý práce řeší opravdu malé mikroregiony a tam to může být přínosnější než nějaké dalekosáhlé výzkumy, protože to student bez peněz a zkušeností nemá šanci zvládnout tak, aby byly výsledky validní. A když mluvíme o mikroregionu, tak na takovém Rabštejně nebo Drátníku je podle mě lezců více než turistů. Ale jasně, pak se měl průzkum udělat přímo tam.. Ale třeba vyjde výsledek, že členi ČHS jsou v něčem pozadu a doporučení pro ČHS trochu zapůsobit. I když zase by bylo přínosnější, kdyby otázky byly víc do hloubky..no to je jedno..
Taky jsme dělali podobný dotazníkový průzkum. I se závěrečným vyhodnocením. Ale bylo to jen na cvičení a na zápočet. Dělat to jako diplomku a nestydět se, svědčí prostě o úrovni jak školy, tak absolventů.