Zdravim, zhanam si epresky a rozhodujem sa medzi troma modelmi Dva su od BD, konkretne Freewire alebo PosiWire aj ked lakavejsia je ta freewire cenovo, hmotnostne su rovnake. No este viac ma zaujala od Rock Empire Swift 13 , ktora
Ahoj, nevíte kolik se platí letos v chatě Rif.Gnifetti a zda tam berou slevu na OEAV, našel jsem nějaký ceník ale zdá se mi to dost sci fi , zda je tam sleva na OEAV jsem nenašel. Popř zda leze koupit pouze přespání ?? Jo a lanovka na Indren z Alagna Vals
Ahoj, máte nějaký recept, jak znovu do pohody rozhýbat frendy? Od doby, co byly nové, začalo jít hůř mačkání, některé dokonce vržou. Čím čistíte? Čím odmašťujete? Čím mažete? Dík
Ahoj, mám občas problém, že se mi při lezení poškodí konečky prstů - přesněji řečeno kůže se nepatrně odchlípne od nehtu. Není to nic dramatického ale nepříjemné je to dost. A ostatní okolo mě takové problémy neřeší. Tak uvažuju jestli mi nechybý něco ve
Ahoj, chtěl bych koupit univerzální mačky, jak na lezení, tak chození. Vybírám mezi Grivel G14, Petzl Lynx a BD Cyborg, kvůli tvaru hrotu. Faktem je, že chci aby byly hroty vyměnitelné a šel dát monohrot i hroty dva. Nemáte zkušenost s těma Grivel G14? Le
Hezký den. Chtěl jsem se zeptat, jak je to s lezením v Rudicích? Tady http://www.horosvaz.cz/skaly-sektor-75/ jsem našel, že skončila platnost povolení. Díky za info :)
Ahoj, žádám o jakékoli rady, zkušenosti, postřehy ohledně koupě a používání auta. Mám zacíleno na VW Caddy, případně jiné velké MPV jako VW Sharan nebo Ford Galaxy. Má někdo? Je spokojen? Co spolehlivost? Co dostupnost náhradních dílů? Dají se v základní
Čus, nedávno tu někdo psal o Wildspitze a severce, víte jaká tam byla situace? Sněhu jako svina nebo byl firn a polezenicko? Nevite o nejakem kopci, kde je uz neco lezitelneho? Nejlip bez skialpů. Dik
Ahoj, žádám o jakékoli rady, zkušenosti, postřehy ohledně koupě a používání auta. Mám zacíleno na VW Caddy, případně jiné velké MPV jako VW Sharan nebo Ford Galaxy. Má někdo? Je spokojen? Co spolehlivost? Co dostupnost náhradních dílů? Dají se v základní verzi Caddy natáhnout nohy, když dám dozadu postel? Cokoli dalšího užitečného kdyžtak posílejte sem nebo na pakdal@centrum.cz. Případně pokud prodáváte ojetinu nebo znáte někoho, kdo prodává, budu taky vděčen. Dík, hore zdar
Caddy je dobrý, ale chce to to prodloužený. Kámoš v tom spí, ale je to jen pro dva. Asi bych bral spíš Sharana, viděl jsem v tom solidní spaní a jízdně je to slušný auto. Taky kámoš má Tourana, ale na podlaze je zlom a tak spaní nic moc, navíc je to menší než Sharan.
U Sharana/Galaxy jen jednu faktickou, berte to jako identická auta, protože jsou, sdílejí si díly, tzn např. všechny mají motor VW, převodovka Ford(a to včetně ražení na chasi) a takto je poskládané celé auto(prostě po celém autě najdete nápisy ford i VW). A díky tomu, že to jsou takovéhle slepeniny to jsou záhadná auta co se týče spolehlivosti (asi díky dílům Fordu :) ). Prostě je kus, který bude jezdit bez problému do rozpadnutí, a jiný je co měsíc v servisu. Samozřejmě mluvím o ročnících 200x až do rozdělení a vývoje těchto modelů odděleně. Ale počítám, že autor cílí právě na tyto ojetiny.
bych teda v týhle kategorii ve variantě levné punkerské šel po scudo/jumpy minulé generace s benzínovým dvoulitrem, páč se tam nemá moc co poslat. s hodně penězi jasně nový multivan čtyřkolku, a pokud bych chtěl utratit hodně peněz a mít problémy, tak bych kupoval postarší galaxy na naftu. za středně peněz středně problémů by byl tranzit, do něj se ty poslele dobře budujou. ale každýmu jeho nebe.
Ovšem scudo/jumpy je o třídu větší auto než caddy a ty různý alhambry a galaxy. To už je prostě regulérní dodávka. Je to znát i na jízdě, nevytopíš to, víc to žere, prostě dodávka.
Proti dodávkám v zásadě nemám nic až na spotřebu. Rád bych našel kompromis mezi spotřebou, spolehlivostí a prostorem, přičemž prostor až na třetím místě asi. Jinak dík za tipy, to jsou auta, o jejichž existenci jsem sni nevěděl
Domnívám se, že ten kompromis je možný nalézt v dlouhým jumpym. Vnitřního prostoru hromada, spotřeba na dodávku s motorem téhle generace relativně nízká (7 - 8 na 100 dle stylu jízdy - myslím že díky relativně dlouhým kvaltům a špičatýmu čumáku), motor 2.0 HDI se dává do spousty aut a myslím že má celkem dobrou pověst.
Co se spolehlivosti tyce. Porad mame, ted uz jako druhy auto, Alhambru prvni generace. 1.9TDi - ta nejslabsi 66kW, nesmrtelny auto, ted momentalne najeto 350t. Vsecko krom vodni pumpy a beznych blbinek puvodni. Jako nejede to, ale je to drzak, a spotrebou bezne kolem 5,2. Spani pro dva v klidu. Kdybych shanel takovyhle auto, tak bych se uplne vybod na tu druhou generaci a koupil nejaky hodne pekny z nemecka. A nebo pak T4.
Prave, ze SAGy (Sharan, Alhambra, Galaxy) druhy generace maj uz klasicky TDi PD. Se spoustou vychytavek, ktery se rady vychytavaj.
Kdyz koupis tu prvni generaci. Idealne opravdu 1.9TDi 66kW, tak se na tom aute nema co pokazit. Delali se jeste 81kW ale ty meli uz turbo s naklapecima lopatkama a to slo do kytek. Nicmene repas za 10t. je porad sranda proti novym dieslum. Ale co si jeste pomatuju, bral bych od roku 1998 a mladsi, do 98 tam byl nejakej problem, ale uz nevim jakej.
Jinak klasicky, urco znas: mobile.de, autoscout24.de
Tourneo Connect je menší než jumpy, to bych řek že je tak velikost caddyho. přijde mi celkově dost malej. U starších kusů bych koukal na rez, což bývala slabina fordů. Nevím jak tourneo, ale mám zkušenost z escortem, focusem a mondeem, vše benzín, a ani jeden z nich nepatřil ve svý třídě mezi nějak extra úsporný auta.
Souhlas, Logan, nebo Loddy v tovarnim lpg... veliky a navic to jezdi za hubicku ( 1,1 CZK/km ), kdyz to budes drtit pres 130, 150,.. tak 1,5 CZK/km cca...
Akorát to nesmí stát v garážích a na některých velkých parkovištích, nemáš jistotu že všude natankuješ palivo, opravu taky každý jouda neumí... Na horolezecké otlučené auto, co jezdí všude možně a ještě k tomu v amatérském módu to podle mého není dobrá volba. (Na pracovní využití - to je jiná písnička.)
V garazich se stat nesmi, nicmene tam parkuju a zatim nikdo neprudil. Kdyz se vysere plyn, tak muzes jet na benzin, nicmene zavady na plynu byvaj spis chronicky nez akutni a ohrozujici jizdu. Na amatersky uzivani je to v pohode, proste jezdis a 1x rocne revize, kde ti rovnou odstranej zavady, co se za rok nastradaly. Musis trochu hlidat pumpy, ale aspon je nejaka zabava. Z hlediska horolezeckyho to ma nevyhodu, ze v Rakousku je lpg jen na par pumpach (jedna u innsbrucku) a jeste brutal drahy a cestou do Dolomit neni v jiznich Tyrolich snad zadna lpg pumpa. Jinak offtopic: servisak mi ted doporucoval pri koupi i novyho lpg auta s tovarni zastavbou jezdit prvnich cca 5000 na benzin. Neni dobry ro na lpg moc vytacet, nebo se podpalej vejfukovy ventily. Pri vyberu auta na lpg je treba vybrat auto, ktere ma hydostely, nikoliv rucni serizovani vuli ventilu. Ideal jevzastavba do nejaky betsi kubatury s dostatecnou vykonovou rezervou. Coz mi pripomina, ze dalsi z kandidatu, byt to zni neuveritelne, by mohl byt chrysler grand voyager na benal + zastavba lpg. Obcas si to nekdo koupi, zjisti ze to hrozne zere a lacino to prodava.
Jezdil jsem v otáčkách a ventily se podpálily, ale nezpochybňuju, že se mohou podpálit i v jiných režimech. O tom, že by LPG bylo k motoru šetrnější než benzín, jsem četl - výhradně v propagačních materiálech firem co dělají LPG zástavby - nikde jinde. Přístřik benzínu do LPG se jistě nemontuje z toho důvodu, že do levného a k motoru šetrného paliva se přidá drahé a k motoru méně šetrné.
vytluč představu kolik do toho chceš řádově vrazit. jinak ti bude nabízeno cokoli od 30 tisíc (vorezlej tranzit či berlingo vybydlenej od zedníků setřepaných ze smreku totálně po smrti) po půldruha melounu za multivan v plný palbě. pak taky představu kde budeš parkovat (šířka vrat do garáže) a jestli potřebuješ šoupačky (čili jak moc často budeš parkovat nakolmo natěsno). pak jestli preferuješ komfort jízdy nebo komfort spaní. spotřebu neřeš, ta dělá nepodstatné procento nákladů na kilometr.
Měl jsem Tranzita a teď Scudo. Tranzit cca okolo 9 až 10 litrů na sto při 140 na dálnici.Scudo dlouhodobá 8,9L na 100 ,ale jsou v tom i popojížděčky po městě a tak. Náklady na ND a servis stejný. Prostě dodávka. Transporter prej jezdí za málo. No nevím to tutově. Asi to chce silnější motor a šestikvalt.Pak pojede tak za 7 kombinovanou.Ale ta cena za transportera je brutál i když to má dost najeto.S prachama tak 300tis. bych koupil Caddy,když by bylo nějáký slušný. Jinak spíš hezkou oktávku a slušnej stan.
Na trojlístek sharan, galaxy, alhambra si dávej bacha, hlavně pokud maj kouli. Jsou to dost oblíbený auta mezi autíčkářema (dovozcema) a často maj kromě těch deklarovanejch 200000 dalších 200 s těžkou károu.
U nás ve firmě se vystřídalo několik tranzitů a všechny daly s přehledem 400000, ale prase dovede i sebebepší auto vyřídit po 150000, takže opět záleží, po kom kupuješ. Starší tranzity mají často krátký kvalty, takže nejsou nejúspornější, když spěcháš, ale i s velkou krávou (autobusem 16+1) se nechá jet za 8 litrů, s menším klidně za 7. S dílama není problém u žádnýho staršího auta.
Přeju šťastnou ruku.
kazdy auto je dneska stoceny, pokud nekupujes novy.... a neprijdes na to ani kdyz mas servisku od toho... neni vyjimkou ze frajer koupi auto se 100k najeto za dva roky najede 250k a streli ti to se 130k na tachaci... no nekupto :)
H jednička od Hjundaje je prej taky dobrá lezecká kára. Má ho kámoš a vepředu tři sedadla a v druhé řadě taky tři. V zadní části je pak místo na spaní. Cena ojetého je tak ctvrt melounu.
H-1 nechal znamy nekde na balkane, kdyz se proste rozsypal. Fordy muzou mit problemy velke, ale nevim, ze by to nekdo nakonec nejak domu nedoklepal. VW vzdycky bez vetsich problemu.
pro ucely tazatele bych ale nakonec stejne radil oktavku kombi, pokud nema 190 cm
Kup VW T4 (do roku 2004) v provedení který budeš chtít (holej trandak, carvelle, multivan), motor 5 valec 2,5 TDi. Stav a model záleží na penězích. Když budeš mít v TP 9 (v případě mulťaka 7) míst není co řešit a můžeš si "vyrobit" auto jak chceš. Spotřeba? Já jezdím každej den 5Km caravellou do práce a zpět. Víkendy do skal, 3x - 5x do roka tatry nebo rakousko (ročně cca 15000km) a dlouhodobou mám 7,8 l (píšu si to). V případě multivana máš vyřešenou postel už z výroby. T4 je už dost velká, ale pořád se s tím dá jezdit jako s osobákem. Ahoj a přeji šťastnou ruku.
Ahoj, prošel jsem spoustou aut (jak firemních, tak osobních). Berlingo, Transit, Turneo, Dobló, atd. Teď mám T4, nejkratší verzi (5 val.,2,5TDi) a můžu ti říct, že komfort prostoru je k nezaplacení. Pak už malý auto prostě nechceš. :-)) Jezdím 9L. Má to sem tam nějaký mouchy jako každý auto, ale je to držák.
Tak když T4, tak né rozhdoně s 2.5TDi, to je nejpovedenější motor koncernu, majitelé pašíků a superbů by mohli povídat. Potkává se to na hlavě, kvůli skákajícímu řemenu, je to tutovka, viděl jsem skočených asi 5 těchle motorů, vždy to vydží tak 50kkm a pak skočí. Když T4 tak jedině s 1.9PD, sice to je hlemížď, ale úsporný a spolehlivý, který ti vydrží tak týden, než ti ho někdo ukradne(tohle auto je v dnešní době vzácný artikl, proto jsou tak drahé).
To je dobrej kec! 2,5 TDI je nejlepší motor. Když se o to dobře staráš tak to vydrží milion.
1,9 je na takovéhle auto slabý. T4 - nejlepší auto pro lezce. Já jezdím s Caravellou za 7 až 8.
Napsáno moc obecně, moje chyba, mluvil jsem o 2.5 V6 (ta už u T4 byla častější), ten je na tento problém náchylný, a ano, pokud člověk mění rozvody hodně často, minimalizuje vznik toho, že to skočí, což se u těchto motorů v hojné míře vyskytuje. Ty asi mluvíš o 2.5 V5 (řadový)(u T4 se špatně hledaji na koupi), ten je robustní a dobrý, ale furt je 1.9 s menším vylepšením ve výsledku stejně výkoný a jednodušší na údržbu... Ale u takle starého auta je to stejně loterie, v jakém stavu to je :-/ Tak je to ve výsledku jedno, pokud s tím člověk chce absolvovat dálky, tak to rozhodně není kup&jeď.
Tak podle Vašich cenných rad a zkušeností a recenzí ojetin na internetu vidim jako nejvhodnější variantu, resp. dvě varianty, Seat Alhambra r.v. 1998-2000 1.9tdi či VW T4 taky nejspíš slabší diesel. Má někdo zkušenosti s tim, kolika km se tak tihle můžou dožít? A taky mi vysvětlete, jak je možný, že VW T4 s nájezdem hluboko pod 100k seženu na mobile.de do sto tisíc?? Je to reálná cena za auto v dobrym stavu nebo je v tom nějakej hák? díky, přátelé
hm, patnáctiletý velký naftový auto a najeto do 100 tisíc. tam jsou háčky v zásadě dva: 1. je to brutální podvodník který kalkuluje s tím, se na to nakonec nějakej zoufalec lapí. 2. je to v zásadě pravda, ale takové auto "jezdila tím teta akorát do kostela" znamená auto, které zažilo víc studenejch startů než cesťácké auto s půlmilionem kilometrů (děda před deseti lety měl favorita, kterej za devatenáct let najel čtyřiadvacet tisíc, a že by to bylo nějaký terno, tak to teda ne), veškerej spotřebák bude po smrti nikoli nájezdem, ale sešlostí věkem, a bez investic to nebude. no a někde vzadu se krčí šance, že to měl nějakej potrhlej jedinec, co tím jednou do měsíce jel navštívit babičku 100 km po dálnici a jinak to stálo ve vytápěné garáři a cpal do toho prachy. no, šance tady v zásadě je, ale spíš bych radil si vsadit sportku...
Ta sportka vypadá líp... Německý překupníci nejsou o nic lepší než český.
Všechny levný auta, který za něco stojej vyberou autíčkáři z východu dřív, než si jich normální člověk vůbec všimne. Hodně levnej a výhodnej kauf v Německu znamená, že to je takovej verk, že to nechtel ani polskej podvodník.
Tak podle Vašich cenných rad a zkušeností a recenzí ojetin na internetu vidim jako nejvhodnější variantu, resp. dvě varianty, Seat Alhambra r.v. 1998-2000 1.9tdi či VW T4 taky nejspíš slabší diesel. Má někdo zkušenosti s tim, kolika km se tak tihle můžou dožít? A taky mi vysvětlete, jak je možný, že VW T4 s nájezdem hluboko pod 100k seženu na mobile.de do sto tisíc?? Je to reálná cena za auto v dobrym stavu nebo je v tom nějakej hák? díky, přátelé