Ahoj,
doporučil by někdo nějakou oblast v Rakousku (lezení, feráty), kde lze v rozumné vzdálenosti od nástupu legálně a zadarmo zaparkovat auto a postavit u něj stan? Něco ve stylu právě zavíraného Kaiserbrunnu.
Ahoj, rodina se rozrostla o psa, přítelkyně se neumí sbalit do malého prostoru a jelikož počítáme s pořízením prcka do budoucna, je nám naše Octavia Combi už teď tak tak velká a tak se poohlížím ( takový sen malý) po VW Transporterovi.
Rád bych se
Viděl jsem diplomovou práci z Brna, kde holčina zpracovala průvodce na nějaké dva kvaky u Jihlavy + historii místního lezení. Jako promiňte, ale za tohle titul ze státní univerzity? Potom mi poraďte:
Ahoj, mozna pojedem od Po do St do Labaku. Mate nejaky tip kde se da prespat? Nejake misto kde se to bezne toleruje nebo kemp nebo nejaka levna chata? Dik!
Je důvod k reklamaci lezeček fakt, že po jednom dni pohodového rozlézání a dvou prodloužených víkendech trochu ostřejšího převážně spárového pískovcového lezení jsou lezečky téměř na vyhození, protože odešla lepička (zajímavé je, že pouze na jedné lezečce
Ahoj, rodina se rozrostla o psa, přítelkyně se neumí sbalit do malého prostoru a jelikož počítáme s pořízením prcka do budoucna, je nám naše Octavia Combi už teď tak tak velká a tak se poohlížím ( takový sen malý) po VW Transporterovi.
Rád bych sehnal rady od uživatelů tohoto auta, proto sem píšu. Vím, že chci naftu s co nejnižší spotřebou a motorem co vydrží, víte v kterém roce se takové modely dělaly a po čem koukat? Rád bych si do auta dal i nějakou samodomo postel, vleze se tam i člověk se 195 cm? Nebo je pro velikány lepší verze long? Čeho se vyvarovat a na co se naopak koukat? Prosím, napadne-li vás k tomuto tématu jakákoliv důležitá informace, prosím pište. děkuji a přeji super den!
long, je to pár centimetrů, ale budeš za ně rád.
Motor, záleží jestli chceš T4, nebo T5. Jestli ti nejde o parádu, tak bych vzal T4 s 2,4d, prd to jede, ale zase vydrží
chci asi T4, peněz není nazbyt a rád bych si ho pak dodělal vevnitř podle sebe, proto asi je levnější v tomto případě lepší. Do jakého stavu tachometru se to ještě vyplatí koupit? Nad 300 tisíc už je asi moc co?
To je otázka ... dnešní motory celkem bez problémů najedou i 600 tisic hlavně teda TDička, samozrejmě při dobrém servisu, osobně bych se toho moc nebál. Ono třeba turbo nebo sondy se ti může odjebat i po 100k..je to asi trochu i o štěstí. Nejlepší je kupovat auto od někoho o kom víš co v tom vozil, je rozdíl železo třeba ze dvě tuny každý den a nebo plastikové krabičky.;-)
No záleží co si navolíš do požadavků ;-) Já si dal před 3 lety - T4, long, r.v. 2000 - 2003, caravelle, 9 míst, zadní dveře otevírací nahoru, klima a motor 2,5l 75kw nebo ten silnější, najeto okolo 200 tis, 2 řada oken otevírací... v ČR nereálné sehnat, vše stočené min o 100 tis, doporučuji prověřovat. Scháněl sem všude po evropě po všech čertech 8 měsíců za tu dobu max 10 použitelných aut, která když byla OK tak většinou byla prodaná za pár hodin a nikdy to nešlo pod 200 tis. Nakonec auto mám, je to luxus, ale byl to masakr druhé zaměstnání to schánění, nevím jestli bych byl ochotný to podruhé absolvovat... Longa proto, že otočíš přední sedadla a můžeš v pěti vevnitř s dětma jíst atd zatímco vzádu máš stále postel dlouhou 195cm, v krátkým máš za druhou řadou 160 tzn na spaní musíš využívat i prostor druhé řady sedadel. spíme tam 2 dospěláci a 1 dítě na posteli úplně vklidu a 2 dítě spí napříč mezi předníma a 2 radou sedaček na zemi. postel je za 5 min vevnitř a za 10 venku a sedadla zpátky.. klima proto že bez ní nemůžeš s dětma v létě přez den nikam,že by sije upekl, zadní dveře nahoru, neb když prší máš střechu, je dobrý dodělat tempomat na dlouhý tratě, atd. jestli chceš napiš tel nebo email se ti klidně ozvu a řeknu co vím...
Myslim ze na T4 v rozumnym stavu uz nejspis nenarazis. Toho se jen tak nekdo nezbavuje. Resp. na mobile.de se takovy co tak vypadaj objevi, ale stoji nad 300 000. I kdyz sou to super kary, posledni jsou myslim 2003. Takze to jsou v podstate stary auta. Blby je ze ty mladsi sou obecne spis horsi. Sel bych do T5 mladsi nez 2006, 1,9 TDI trochu spolehlivejsi nez 2,5, ale stejne hlinik.
Neni to na velky zavodeni, ale jezdit s tim celkem de. Ideal z nemecka od soukromyho majitele (a prvniho), nebo od nekoho koho znas. Najezdu do cca. 200 000km bych se nebal. Stejne do toho naky ty prachy porad sypat budes. S tim se musis smirit. Pod 250 000 kc (v prepoctu) to myslim nema smysl, tam bude nejakej problem. Gud luck
Skoro bych se pod to podepsal ;-) ale stejne bych po te t4 asplon paralelne pokukovall, proste drzak i kdyz skoro opravdu nerealne sehnat a stary auto to je... vlastne nejvic se bojim ze me s tim brzo zacnou zakazovat jezdit do center kdejakejch mest. Jinak by nebyl duvod v porovnani s novejma vymenovat...
Teda myslím longa, krátý k mání jsou, ale cena neklesá, asi že to nemá dvojhmotnostní spojku, tlakokolo indikační nebo močovinový a jiný blbosti, se divím, že to vůbec jezdí :-))
Omlouvám se, je to asi trochu mimo téma, ale myslim že VW je tak trochu móda a proto sou drahý. Pokud bych řešil prachy, kouknul bych se i po jinejch značkách. Když jsem řešil dodávku, tak jsem dospěl k tomu, že T4 je sice největší držák, ale majitelé si ji nechaj zaplatit. Na ostatní značky a typy vždy někdo kydal nějakou špínu, ale zas jsou výrazně levnější. Taky občas někdo může prodávat benzíňáka za pár šlupek, kterej ale po přestavbě bude žrát 13 l/100 km LPG, tedy bude jezdit za hubičku.
Jasan, ale záleží co si navolíš do požadavků. Když rychlost, komfort a hlavně za zadníma sedačkama min tech 195 cm a výška pod 2 m, aby si se vešel do garáží, bran na parkáčích atd. Pak se ti ten výběr hodně zůží. Dá se říct, že konkurenční produkce se nabízí až v posledních letech. Mám možnost srovnávat s Jumperem a Tranzitem a to se pak srovnává nesrovnatelné. T4 není dodávka, ale svejma vlastnostma spíš největší dostupnej osobák s výhodama dodávky. Takže máš určitě pravdu, že je cena veliká, ale myslím, že to bude spíš nedostatkem konkurence. Nové Fordy a Opely vypadají hezky a moje požadavky splňují, čas ukáže jak na tom jsou a jestli byla vysoká cena Trandáků díky značce nebo právě díky konfiguraci, obávám se že i ty budou stát ranec.
Co se týče jiných značek, tak jsem taky pokukoval a pokukuju po nějakém vanu a pár spokojených lidí kolem má Renaulta Trafica a nebo ekvivalent od Nisana a jsou spokojení. nedalo mi to a tak jsem obešel pár servisů a taky nějaké prodejce Renaultu.
Otázka zněla: Tohle auto si u Vás nekoupím a taky ho u Vás nebudu servisovat ale potřebuji radu, jak si tyhle auta stojí s kvalitou.
Odpovědi byly více než pozitívní.
Možná by stálo za zamyšlení opustit koncept drahého ale už ne tak trvanlivého Transportéru a třeba se poohlédnout jinam.
Super kára je Hi-Ace od Toyoty. Dobytčák, ale držák jako prase s relativně živým motorem. Zadní náhon v zimě je trochu problém, ale zase má dobrý rejt. Nevýhodou je jejich špatná dostupnost a relativně vysoká cena.
Mám T4 (spíš pracovní) (99), 2,5TDi, pětiválec. Původně prý nejlepší motorizace. Trochu to žere (cca 9L) ale zase to jede. Běž do longa, určitě koukej po klimě. Já ji nemám a v létě je to opravdu peklo.
Samozřejmě do toho peníze dávám, jako do každýho auta se vrážej. Ale jsou to vesměs klasický věci. Spojka, vývěva, 4. rozvody, starter,brzdy, tlumiče... Motor trochu prokapává. Po 440tis, nediv se. Jinak držák.
Muj automechanik říkal, že do T5 by nešel. Kupoval by na práci znovu T4. Nyní prý kolem 150tisKč do 200tisKm se dají sehnat.
Jak psali jiní, koukej hlavně po long verzi, aby ses vešel s postelí za sedačku bez nutnosti sklápět 2. řadu. Píšeš že plánuješ dítě. Vzadu budeš mít dětskou autosedačku a nebudeš muset každý večer stěhovat půlku auta abys připravil spaní. Večer zaparkuješ přehodíš spící dítě ze sedačky na postel a je to. Hlavně v dešti oceníš :)
Co se týče prostoru po 195cm, já to řeším tak, že mám vyhozenou krajní sedačku a mám vzadu pouze dvou sedačku. Spím pak na kraji, kde je díky tomu víc místa.
Vyhozená krajní sedačka je jasná akce když si ve dvou max s jedním prckem, ale když máš 2 děti potřebuješ na jejich sedačky 3 bodový pásy. To bohužel v mojí variantě splňují jen kraje nikoliv prostředek. Když pak dáš do auta místo postele další 2 řady sedadel, je blbý, že když máš dětskou sedačku u šoupaček, musíš ji vždycky oddělávat, když chceš aby se dalo vystupovat... T5 to maj už řešený myslím lépe. Todle a šaltrpáka pod volantem sou zhruba všecky výhody T5 oproti T4 :-)
Té pětka je taky horo auto. Máme krátkou verzi 1,9 62kw. A protože to je 2006-ka tak je to Euro4 bez filtru pevného bordelu.Má na krku 200 000 a mimo destiček, olejů a rozvodů je všechno původní. V létě jezdí za 7 litrů, v zimě bere 8, protože se zapíná přihřívač motoru. Asfalt to pochopitelně netrhá ale kompresor 2,2t zvládne v pohodě. Pětičlenná rodina plus pes a kola na kouli, bez problémů. Cestou do Chamonix po dálnici 130 na tempomatu a jede pořád.
A jak tady někdo uváděl, tranďák je v podstatě velký osobák, tak počítej s tím, že vyrobit postel do tohohle auta je trochu rébus. Pokud jsi tedy trochu pečlivka a chceš odvést perfektní práci. Ona ta kastle uhýbá snad do všech stran. Natvarování chce trochu 3D představu. Pokud vezmeš Forda, tam to je jednoduší. Desku na spaní tam prostě jen položíš. Všude je jen 90, nebo 45 stupňů.
T4 je oprávněná legenda a majitelé je v podstatě neopouštějí. Popsali to dobře kluci nahoře. Pokud budeš uvažovat o T5, tahle nejslabší verze se považuje za nejlepší. Long je pochopitelně lepší, já ale kvůli pracovnímu provozu volil krátkého. O dovolené brečím po těch centimetrech navíc. Při pracovním ježdění zase s klidem parkuju a moc nepřečnívám.
Karavela nebo Mulťák jsou luxusnější, pohodlnější, měkčí. Kůže, koberce, příjemnější jízda. V Tranďáku jen koženka, plast a guma. Tohle oceníš v okamžiku, když některé z dětí hodí kosu bez varování nebo když pes pelichá.
Se vsim bych souhlasil, jen 62kW na delsi cesty bude trochu slaby. Mam stejnej motor 76kw nebotakneco, a min si nedokazu na delsi cesty predstavit. Ale ja si obecne spoustu veci neumim prestavit:-).