čau lidi, plánuju se v létě vydat do Nórska na Galdhøpiggen.. Je tu někdo, kdo tam byl někdy v posledních letech? Nikde se mi nedaří najít spoj z obce Lom k chatě JUVASSHYTTA. Našel jsme jen to, že tam v sezóně jezdí nějakej autobus, ale v kolik
Dobroserove v dobre víře páchají zlo, v konečném důsledku se zakazuje lezení na kameny - ten kdo se neumí chovat, tak mu b-kodex nepomůže - poblazneni z potřeby pořad něco regulovat, místo toho abych příjmul vlastní zodpovědnost. B kodex je synonymem levi
Ahoj. Vybírám nové lano (sportovky, písky, hory) a chci se zeptat, jaké máte zkušenosti z mými 2 favority. Dolézám staré Beal Stinger 9,4, se kterým jsem byl maximálně spokojený. Proto jsem si vyhlídnul novější provedení Stinger Unicore dry cover. Vedle n
Označení upínacího systému maček jako (polo)automatické (dokonce u dovozce). Znám ze své mnohaleté zkušenosti v zásadě jen dva systémy upínání, nejstarší, nejběžnější a neuniversálnější systém upínání je řemínky nebo druhý, rychloupínací systém. Také exis
ahoj, sháním dodávku kolem 150tis, chci udělat vzadu spaní a nějaké základní vaření.. poradíte jaký auto (teď vede vivaro oproti T4/5) a konkrétní tipy na vestavbu? někdo z brna, kdo by chtěl ukázat svý auto? díky!
Ahoj, chtěl bych poprosit o nějakou zkušenost/doporučení s teplými podvlíkacími kalhotami jako teplou vrstvu pod Gore-tex gaťata. Mám něco od Klimatexu, ale když se člověk chvíli nehejbe a nedej bože že si musí sednout na něco studeného tak to není nic mo
Ahoj, chtěl bych poprosit o nějakou zkušenost/doporučení s teplými podvlíkacími kalhotami jako teplou vrstvu pod Gore-tex gaťata. Mám něco od Klimatexu, ale když se člověk chvíli nehejbe a nedej bože že si musí sednout na něco studeného tak to není nic mo
Cau, mel jsem moznost objednat si fungl nove Dynafit TLT6 (ty zlutomodre) za 300ecek, ale bohuzel bez zkouseni, tak jsem to riskl. On to ale vlastne neni zadny risk, protoze je muzu take vratit behem pristich 120 dni... Tak jsem si zmeril nohu, mam MP 28,
ahoj, sháním dodávku kolem 150tis, chci udělat vzadu spaní a nějaké základní vaření.. poradíte jaký auto (teď vede vivaro oproti T4/5) a konkrétní tipy na vestavbu? někdo z brna, kdo by chtěl ukázat svý auto? díky!
do 150 tisíc? v této cenové kategorii neřeš značku, model a motorizaci, to je nakonec prašť jako uhoď, kup slušné auto od slušného důvěryhodného člověka.
Asi tak. Buďto plechovku se třema místama a vzadu pelech, vaření a třeba aj kamna na dřevo, s tím, že to pojede, jak to pojede nebo osobák a chrupat v domku. Obojí má plusy a mínusy.
Mrkni ještě na poněkud opomíjené značky, a sice Jumpy/Expert/Scudo/ProAce (všechno jedno auto). Není to kult jak VW, tak je to krapet levnější. Pak jsou ještě laciný dodávky na benál (přestavět na LPG).
Zástavba za pár šupů: dva jekly na šířku, na koncích navařený jakoby háčky. Ty seshora zapadnou do "úček" (tvar značky lomu ve starých turistických mapách) z 1 - 2mm plechu. Ta účka jsou chycena samovrtnými vruty přímo do plechu miláška. Přes jekly čtyři fošny napodél, na fošnách 5cm desky z tvrdého molitanu. Tím vzniká spaní na délku nákladového prostoru (u Jumpyho L2 to je cca 160 cm, na uhlopříčku se vyspí jeden člověk). Po sklopení zadních sedaček se hodí ještě jeden molitan napříč na ty zadní sedačky, čímž se lože prodlužuje na cca 2,40 m a poskytuje komfort třem nocležníkům vedle sebe + jednomu malému nocležníkovi napříč.
Montáž i demontáž je otázka cca 1 minuty a po demontáži zbývají v autě jen ta čtyři nepatrná účka.
Zavazadlový prostor je tvořen množstvím vždy dvou na sobě posazených řeznických beden 60 x 40. Jekly je potřeba dát právě na výšku těch dvou beden a aby to výškově ladilo s tím molitanem na zadních sedačkách, to je potřeba doladit výškou onoho molitanu.
V "transportním" stavu postel zabírá polovinu nákladového prostoru, zatímco v té druhé polovině je možno hrabat v bednách. Postel lze přešoupnout na druhou polovinu a pak lze hrabat v bednách na polovině první.
Dotaz: nemáte to někdo vyřešený nějakým šuplíkem (jakože by se všechny bedny daly vytáhnout na nějaký platformě který by se ztopořily nožičky nebo tak něco)?
vyřešeno to nemám, ale jako každý správný autor amatérské vestavby se příležitostně na parkáčích věnuji dodávkářskému bastlířskému machrování, čili pokecu s autory jiných vestaveb a okukuji jejich nápady. takže jsem viděl ledacos, i mechanismus ze saniťáckého lehátka. nejreálnější mi připadá použít silné (opravdu silné! řádově stovka éček) pojezdy pro zásuvku, chycené na desky nasvislo podél podběhů zadních kol - ale tam vzniká takový hluchý prostor nad podběhy, ale tam se dá něco objemného lehkého napchat, třeba lano nebo zásoba plechovek piva a jednou za den se pro kartonek speleotechnikou ponořit.
jinak u jumpyho (L1H1) mám stůl z překližky v úrovni sklopených zadních sedadel druhé řady, stůl je na čtyřech nohou od stolu nakrácených na správnou výšku, s závitovkou na horním konci, a s buldokem shora na desce, a dvě molitanové matrace široké každá 80 cm (prošité a vázané skrz díry v desce aby se neposunovaly), které v modu šestimístném jsou ohnuté nahoru a vytvářejí bezpečnostní přepážku pro válející se spacáky, ručníky a pomuchlaná pyžamka.
Pokud chceš něco vysouvat, hledej VÝSUV. Nalezneš velké množství hejblat. Velký výběr nosností a délek. Ceny jsou taky různé, ale je opravdu z čeho vybírat. Pak už je jen na tobě, jak výsuv upevníš. Já mám konstrukci ukotvenou do podlahy. Pravda, na podlaze mám chycenou velkou voděodolnou překližku a všechno dle potřeby vrtám do ní.
Až budeš auto kupovat, dávej bacha, kolik sedadel máš psanejch v techničáku. Když tě chytěj policajti s vyhozenou sedačkou, můžou tě odstavit za nepovolený zásah do konstrukce vozidla. Pár lidí už na to doplatilo. Nejlepší je, když máž v techničáku třeba počet míst 3 - 6, nebo něco takovýho.
to je blbost, ne? proč bych nemohl jezdit s vyhozenou sedačkou? Mám auto pro 6, sedačku ve skladu, 2 dospělý a dítě na trojsedačce ve předu.Takhle jezdím úplně normálně po celý Evropě bez problémů včetně kontrol na hranicích. Možná jsi to jinak myslel a jinak napsal..
Pokud je auto otypováno na přesný počet míst, tak ten tam musí být. Pokud počet nesouhlasí, jedná se o neoprávněný zásah do konstrukce. Na technické kontrole bys měl skončit se závadou, čtyřmístný kód závady byl 5221, podle nové legislativy 6.2.6.2. Popis závady je Sedadla/ počet kotevních
úchytů - nesouhlasí s údaji uvedenými v dokumentaci vozidla. Stupeň závady B.
Pokud byla při technické silniční kontrole zjištěna na vozidle vážná, která nebyla na místě odstraněna, policista poučí řidiče vozidla o tom, že vozidlu je zkrácena platnost technické způsobilosti na 30 dní. Řidič je současně jako zástupce provozovatele vozidla, pokud tento není přítomen na místě, poučen o právních důsledcích spojených se zkrácením, případně odejmutím technické způsobilosti a nutnosti vykonat opakovanou technickou prohlídku, při které by měl předložit doklad o výsledku technické silniční kontroly. Policista následně zašle za účelem omezení technické způsobilosti u vozidla registrovaného v České republice doklad o výsledku technické silniční kontroly elektronicky datovou zprávou na příslušný obecní úřad dle místa registrace vozidla. Pokud se jedná o vozidlo registrované v jiném členském státě Evropské unie, zašle se doklad o technické silniční kontrole elektronicky datovou zprávou na Ministerstvo dopravy.
Tolik česká legislativa. Pochybuji, že by Němci nebo Rakušáci byli benevolentnější.
Ještě nejaké další dotazy?
To, že to někdo neřeší, ještě neznamená, že je to tak správné a že pokud nebude chtít, že tě za to nesejme.
Tak kašlat můžeš, ale když bude policajt pitomec, tak to neustojíš, sedačky namontuješ a na STK pojedeš. Ono jedna věc jsou řeči na webu a druhá pak nehoda s autem bez technické. A když budeš kašlat i na toto, tak je tu exekutor a ten si své vezme i bez tvé spolupráce. Nemáš jak vyhrát.
jo, měl bych dotaz - tu zadní sedačku nemůžu podle tebe vyndat, i když třeba vozím dlouhý náklad? V tom případě bych auto pro 6 lidí ani nemusel kupovat - mám ho 50/50 výlety, práce.
Už jsem skoro dostal pokutu za neoznačení vyčuhujícího lešení - skončilo to domluvou. Pár pokut za rychlou jízdu, telefonování. Ani jedna připomínka za vyndaný sedačky( včetně četných prohlídek kolem německých a rakouských hranic). Asi jsou všichni policajti málo informovaní...
Jiný případ je dodáni sedaček a zapsání do techničáku. To bych nikomu nedoporučoval.
To, že tě policajti nechali, je něco jiného, než že se to smí. Asi jako s autolékárničkou - při normální kontrole nebo postihu (změří tě civilní auto, zastaví a dá pokutu), nikoho nebude zajímat. Ale zaparkuješ někde u lesa nebo naštveš vesnického jelimana, ten ti udělá kontrolu a potopí tě na prošlém obvazu...
Sedačky jsou rošády. Já mám psáno 2-6. Z výroby mám sedaček pět. Ta šestá nikdy nikomu nechyběla. Ale je možné ji přidat. Finta je trochu někde jinde.
Máš třeba VW Transporter N1. Zadní dvojlavici a jednu sklopnou sedačku si vyhoď kdy chceš, protože je na to dělaná. V podlaze jsou body, k uchycení a nepotřebuješ nářadí.
VW Caddy. 5-7. Tady už je problém. Zadní dvojlavici klidně vyhoď. Nepotřebuješ nářadí. Je na to určena. Pokud ale necháš zadní dvojlavici a vyhodíš sklopný jednosedák, zasahuješ do konstrukce, protože potřebuješ nářadí. Má se to jenom sklopit. Připadá ti to jako kravina? Jo, je to kravina ale můžou tě za to honit. Opravdu, záleží jen na daném policajtovi.
Další zádrhel je tažné zařízení. Pořídíš si dodávku do 3,5t. Pohoda. Ale dej pozor na tažné zařízení a následnou celkovou hmotnost jízdní soupravy. U nás je to zatím v pohodě, hlídá se jen aktuální stav. Bere se ohled na to, co máš za sebou. Auto 2t, nebržděný vozík 750kg, není problém. V Německu, auto 2t, bez přívěsu ale s tažným, které umožňuje vytvořit soupravu 4,2t. Takže papíry CE. Nebo C1E. Nevím jak tam jsou ty hmotnosti. Mám CE takže to neřeším. Problém může mít manželka. Ta má jen BE. Vím o dvou lidech, co s tím měli problém. Nevím, zda je proti tomu obrana a zda je to vůbec vymahatelné ale policajti to prostě vymáhali. U dodávky stačila změna řidiče. U řidiče kamionu to skončilo pokutou. Jel se samotným tahačem, "kozlem" a za sebou nic neměl. Ale MOHL mít. A měl řidičák C. Ne CE. Tak dostal za uši. Tak asi tak.
S řidičákama je to tak, že s B můžeš řídit auto do největší povolený hmotnosti 3500 kilo, nebo tahat za autem vlek do největší povolený hmotnosti soupravy 3500 kilo (za fabií můžeš tahar i těžší vlek než 750) Pokud máš B s harmonizačním kódem 96, můžeš mít největší povolenou hmotnost soupravy 4250 kilo (3500 + 750, neplatí to c celý evropě). Pokud máš BE, můžeš za autem o největší povolený hmotnosti 3500 kilo tahat vlek do největší povolený hmotnosti 3500 kilo, takže celkem 7 000. Pokud to používáš soukromě, nepodlíháš nařízení 561 (AETR)
Ahoj, nevim jestli se to už nezměnilo, ale podle instruktora ne. Ale podle aplikace nějaké směrnice EU kterou ještě špatně přeložili jde u hmotností o Celkovou hmotnost alias součet maximálních povolených hmotností, uváděných v techničáku. A řízení bez Ečka když ho potřebuješ je prý trestný čin :)
Přemýšlíme o prodeji Jumpera přestavěného na obytňák, 4 homologovaný místa, spaní pro 2 (+1 malý), vaření plyn, topení plyn, lednice. Auto z roku 2001, najeto 170000 km, jsme 3.majitelé. Cena 160000. K vidění je v Praze, víc info kdyžtak mailem.
Nerozumim autum nijak zvlast, davam stejnou cenu, za jakou jsme před půl rokem koupili. Nenabizim Jumpera, nabizim Jumpera s obytnou vestavbou (a ani nevim, jestli opravdu nabizim, je nam lito ho dat pryc). Varic, vnitrni osvetleni na nezavislou baterii, lednice, voda z nadrze pres cerpadlo, plynovy topeni, markyza, postel, police, izolace vnitrku, stresni okno, odvetravaci okno u varice... Ano, pokud nekdo stoji jen o dodavku s prknama na postel, tak tohle se cenove nevyplati.
To ma. Predchozi majitele nejsou cizi a vim, jak byla pouzivana, jezdilo se s ni jen po cechach jen v urcitou cast roku a na vikendy. Dalsi diskuzi o tomto konkretnim aute bych rada presunula do mailove komunikace, preci jen se lepe komunikuje s nekym, kdo se podepisuje a jen tak nehatuje.
Vidim to podobne, ale nejsem tak prisny na ten prodej. 17 let stara dodavka, ktera nikdy nepatrila k nejakym extra robustnim a spolehlivym vozum, zas takove terno neni.. Realne takova auta prodavaji bazary do ceny par desitek tisic. To navyseni za obytnou vestavbu mi prijde jako fakt velke.
Co je špatnýho na sedumnáct let starý dodávce? Autům
moc nerozumím, ale přišlo mi vždycky důležitý aby to nebylo rezatý a nemělo to před smrtí takový ty věci drahý na opravu (z čehož ani jedno nemusí být u 17 let starýho auta a naopak vše může být u pět let starýho s najetými 200 000).
Ja teda neznam moc 17 let starych aut, ktere by nesplnovaly nebo nebyly relativne blizko jednomu z tehle dvou stadii. Minimalne to bude chtit pretesnit motor, vymenit remeny, prevodovku apod. a mit a nebyt moc narocny. Samozrejme, ze zalezi na vkusu, zvyku a ocekavani kazdeho jedince. A to v dane cenove kategorii. Vzhledem k tomu, ze cena srovnatelnych aut se na trhu pohybu nejmene o polovinu nize, tak ty ocekavani budou sakra vysoka (zde asi opravdu hodne vysoka vzhledem k tomu, ze prodavaji za stejnou cenu jako koupili..). Asi bych radil nechat si navrch minimalne tretinu ceny na opravy, ale s tim nejspis pocita kazdy kdo kupuje takhle stare auto.
Co od toho muze clovek cekat - doporucuji se podivat ve svem okoli na to v jakem stavu takova auta jsou. Nebo s tim zajet do bazaru a zeptat se kolik za kolik to koupi a pridat si neco navrch. A v neposledni rade stoji za to upozornit na vyssi myto pripadne dokonce zakaz vjezdu v ruznych castech Evropy.
Nevím, díval jsem se na mobile.de a podobný WoMo džampři bez alkovny se tam prodávaj za 4500 až 7500. Takže bonmot s osly by se dal shrnout výrokem, že za tržní ceny obchodují ojetiny jen oslové.
To je právě to. Bydlíku s nájezdem 10000 ročně s jistým původem se nebudu zbavovat a zase s tím samým nájezdem kdoví jakýho původu bych se tomu obloukem vyhnul. Chápeš toho osla?
přesně tak to je.
mimochodem, brácha má tranzita (a ten je poněkud méně robustní než vrstevnický jumper) stejně starého. kupoval to před deseti lety s nájezdem skoro půlmilion (ale jasný původ a jasné užívání, a pilně slouží a řeší se jen drobnosti, a zatím jen mírně kvetou spodní lemy dveří. byl by blázen, kdyby to prodával.
nebuď blázen, a neprodávej to - teda snad pokud dítě (děti) nemá co jíst nebo je jiná velká nouze, případně, pokud náhodou je tam nějaká past, o které se nemíníš zmínit (a to se nedělá a nepodezírám tě z toho). je to jednoduché a robustní staré auto s opravami za pár korun, jestli to nikldy nejezdilo po stavbě, nevozilo to ingoty, nikdy to nebylo pořádně zbořené a podobně, tak to bude za pár korun jezdit ještě zatraceně dlouho.
Nejsem ten kdo to psal, ale o cenach za ktery to prodavaji bazary a za ktery to jako jednotlivec asi ani neprodas najdes velmi jednoduse treba na tipcars a nebo na sauto. Ceny jsou o dost nizsi, v radu par desitek tisic. Je to proste extremne stare auto.
https://www.tipcar.cz/hledani/ ojete/uzitkove/citroen/jumper
Tak si ty nabidky vyfiltruj (kdyz jimi nechces sam dal listovat) - klikni na ty odkazy a dej si treba nabidky s rokem vyroby > 2010. Par nabidek podobnych teto tam tedy urcite najdes, alespon ja nasel.
Predrecnik take nepsal nic o 170000 Km :). A pokud se podivas dobre, par podobnych nabidek tam najdes. Ale samozrejme, ze ne identickych, chces-li zakladat retoriku na tom. Mas tam treba Jumpera z 2002 se 190000 km za jen o trochu vyssi nabizenou cenu (pokud bys kupoval bez smouvani).
To je ale jedno, faktem je, ze takto stary a mimo tu vestavbu srovnatelny Jumper jako je nabizen zde koupis v cene par desitek tisic korun.
Take nepochybuji, ze clovek zbehly v oboru si dovede sehnat auto za vyrazne vyhodnejsi ceny nez jsou v inzeratech. Treba je predrecnik z teto branze.
Ja bych se na 15 let stara auta fakt radsi vysral. Podle me (pokud mas stabilni prijem) se spis vyplati vzit si auto na leasing (ale nevim jak je to u dodavek). Jasne vysrat se ti muze i relativne nova kara, ale ta pravdepodobnost je tam mnohem mensi. Najdi si nejaky do 5ti let stary wohnmobil kterej ma origo vestavbu s najezdem pod 100tis, idealne od prvniho majitele. Zalezi od znacky, ale jde to okolo 800tis. Mercedes Marco Polo za vic, Fiat mozna i za min. Idealne pokud jste na to dva. Uz mas 150tis, tak posetri jeste 50, 100 das jako prvni splatku, druhou stovku si dej bokem pro pripad ze se fakt neco posere at mas klid a pak kazdy mesic treba 12tis splatka a za 5 let je auto tvoje a muzes ho treba hned prodat tady nekomu na lezci nez se to zacne fakt moc srat a zacit ten kolotoc znovu :D Nebo si ho nechas a namisto mesicni splatky pak obcas zaplatis nejakou vetsi opravu, ktera proste bude nutna. Urcite to vyjde levneji nez rozjet znovu to financovani, ale asi to bude vic stresujici a tak, jezdit do zahranici se starym autem, porad myslet na to co kdyz se to posere nekde ve svajcu, to se pak ten odtah prodrazi... Plus pokud si koupis primo wohnmobil, tak nemusis resit homologace, policajty atd. a mas tam temer jistotu, ze takove auto neridil ani 18tiletej brigadnik na rozvoz peciva, kterej jezdil jak hovado a ani to urcite nevozilo ingoty na stavbe.
Ja bych se na 15 let stara auta fakt radsi vysral. Podle me (pokud mas stabilni prijem) se spis vyplati vzit si auto na leasing (ale nevim jak je to u dodavek). Jasne vysrat se ti muze i relativne nova kara, ale ta pravdepodobnost je tam mnohem mensi. Najdi si nejaky do 5ti let stary wohnmobil kterej ma origo vestavbu s najezdem pod 100tis, idealne od prvniho majitele. Zalezi od znacky, ale jde to okolo 800tis. Mercedes Marco Polo za vic, Fiat mozna i za min. Idealne pokud jste na to dva. Uz mas 150tis, tak posetri jeste 50, 100 das jako prvni splatku, druhou stovku si dej bokem pro pripad ze se fakt neco posere at mas klid a pak kazdy mesic treba 12tis splatka a za 5 let je auto tvoje a muzes ho treba hned prodat tady nekomu na lezci nez se to zacne fakt moc srat a zacit ten kolotoc znovu :D Nebo si ho nechas a namisto mesicni splatky pak obcas zaplatis nejakou vetsi opravu, ktera proste bude nutna. Urcite to vyjde levneji nez rozjet znovu to financovani, ale asi to bude vic stresujici a tak, jezdit do zahranici se starym autem, porad myslet na to co kdyz se to posere nekde ve svajcu, to se pak ten odtah prodrazi... Plus pokud si koupis primo wohnmobil, tak nemusis resit homologace, policajty atd. a mas tam temer jistotu, ze takove auto neridil ani 18tiletej brigadnik na rozvoz peciva, kterej jezdil jak hovado a ani to urcite nevozilo ingoty na stavbe.
Přesně. A když už ho někdy opravdu potřebuješ, tak se dá celkem dobře půjčit. V porovnání s náklady na vlastní je to zlomek peněz. Vlastnictví obytňáku je ekonomický nesmysl. Ale když je to baví a mají na to, proč ne :-) Každý vyhazujeme za nějakého toho koníčka :-)