Koupil jsem si boty Koflach Arctis Expe a nevím, jaké rámové mačky by se na ně hodily. Zkoušel jsem Grivel Rambo 4 ale ty se nedají upnout. Rám mačky tvoří rovinu ale podrážka bot (tuhost D) je tvarovaná do kolébky. Když položím pat
Zdar, je to téma poněkud příbuzné tomu v diskusním vláknu "auto", neboť se také týká mobility při provozování horských sportů. Přesto cítím malé nuance, a proto radši zakládám samostatné vlákno.
Čau byli jsme v sobotu na Pantaku a mezitím co jsme lezli až nahoru na Mnicha nám dole v první lize někdo vzal boty, mikinu a grigrinu s karabinou. Je zvláštní že žabky jsem naopak měl ale premistěné nahoru na patest, tak mě jen napadlo jestli si někdo ne
Řešil někdo tenhle problém? Na umělce(různých) jsem schopný lézt celkem na pohodu OS do 6c+ a i pár 7a OSkem mám, ale venku na Rakouských skalkách se v podstatě nejsem schopný hýbat v 7 UIAA? 6+ vylezu bez větších problémů, ale 7 je jak z jiného světa. Ch
Zatim velmi predbezne zjistovani informaci. Potrebuju auto, ktere je schopne relativne levne jezdit nekolikrat tydne po dalnici do Prahy (70 km) a zaroven je to tak trochu obytne auto. Mam nejakou predstavu, ale netusim, jestli je uplne mimo misu.
Ahoj, v létě se chystáme projet s přítelkyní skoro celý Norsko, nemate nejaky doporuceni na pekne boulderove oblasti kdekoli vas napadne? Uvitam vsechny postrehy, diky moc! :)
Ak to niekoho zaujíma, tak 15. 5. vystúpila Klára Kolouchová na Kančendžongu. Info: https://www.alanarnette.com/ blog/2019/05/14/ everest-2019-summit-wave-1/
Dobrý den, nevím jestli jsem zde správně, třeba mě tu někdo poradí. Syn má dělat talentovky na školu a jedna z věcí, co po něm budou chtít je lezení po lanovém (visutém) žebříku. Neporadil by mě někdo, kde v Brně se tato "atrakce" provozuje, kde
Zatim velmi predbezne zjistovani informaci. Potrebuju auto, ktere je schopne relativne levne jezdit nekolikrat tydne po dalnici do Prahy (70 km) a zaroven je to tak trochu obytne auto. Mam nejakou predstavu, ale netusim, jestli je uplne mimo misu.
- musi mit minimalne 6 sedadel
- musi jit vytvorit spani vzadu. Druhou postel si predstavuju resit budto vysouvaci strechou (snad by mela jit namontovat, i kdyz je kurva draha, nebo takovym tim stresnim stanem, ten by snad mel jit sundavat mimo vikendy, i kdyz jestli to pak neni megavoser taky nevim). Kazdopadne proste potrebuju, aby se v tom aute vyspali dva dospeli a tri deti.
- libilo by se mi vytvorit sezeni face to face otocenim jedne rady sedacek. Nevim, jak zjistit, jake sedacky tocit jdou, u jakych je to nesmysl - fajn by bylo mit vepredu na miste ridice dvojsedacku a tocit treba tu, s tim, ze pak by ta samotna pro ridice otocna byt nemusela
- je nejak realne do bezneho auta zabudovat nejakou kuchynku, aniz by se zasahovalo do konstrukce auta? Ma nekdo resene vareni vevnitr nebo je to nesmysl?
- pridavne nezavisle topeni by snad mohlo jit normalne zaridit?
Dejte sem tipy, jak jste resili vy, pokud mate nejake vychytavky a potrebujete takove obojetne auto pro 4-5 lidi, nebo treba jen tip na to, kde se nechat inspirovat. My zdedili dodavku prestavenou na obytnak, zvykli jsme si celkem na komfort. No ale je nas ted nejak moc, do obytnaku se nevejdem, a navic je kvuli vsem tem vychytavkam strasne tezkej a spotrebu ma tak vysokou, ze s nim rozhodne nejde normalne jezdit ani na vikend do Jury.
Auto neporadim, nenapsal jsi rozpocet :).
Inspirace treba Nomadem.cz na FB nebo jakakoliv jina podobna skupina ci web.
S kazdou vychytanejsi vestavbou bude auto tezky.
Otoc na predni sedacky se da dodelat do kazdeho auta, na dvousedacku to pry pro nektera auta existuje taky. Mensi vestava se da udelat vyjimatelna.
Hele feu, usnadnim ti rozhodovani. Auto dodavka h2l3 600.000, prestavba 600.000. A na dojizdeni denne do PHY si stejne budes muset poridit nejakej dalsi vrak.
A za 1200 000 se dá občas si užít komfortu apartmánu. Komfort je úplně jinde a za 10 let, kdy dodávka bude po smrti ti ještě nějaký prachy zbydou. A to neřeším spotřebu, opravy, pneu, oleje atd.
Autostan nandavat na auto je megavoser, mám to vyzkoušené. Natožpak každý týden. Petr Š. si proto vyrobil autostan sám a Badial si ho sice koupil, ale nechává ho na střeše neustále.
Petr Š. řešil koncem loňského roku podobný problém s autem a říkal mi, že je teď spokojený. Tak mu zavolej.
Geo, co to placas? Prestavba za 600k? eh? prestavbu udelas za mnohem mnohem min a ja nechci prestavbu, ja chci nejaky mensi doplnky. Btw za ty penize co tu pises uz muzu mit skoro novou californii nebo tak neco. Auto za 600 k taky kupovat nehodlam, pohybuju se v nejakejch normalnich ojetinach, do kterych chci vrazit neco malo navic za nejaky vychytavky, pricemz predpokladam, ze to nejdrazsi na tom bude to spani na strese. Jinak s tou prestavbou - mama delala komplet prestavbu do dodavky za 100k (jasne, prace tam byla od nich). Ja ale nechci takovouhle prestavbu s izolaci, rozvodem elektriny a podobne. Vetsina lidi kolem me to resi tak,ze ma transportera nebo neco na ten zpusob za nejakej ten stotisic, vzadu postel a hotovo, mne zajima, jestli z toho jde nejak minimalisticky vymacknout neco navic, aniz by to z normalni dodavky na relativne bezne jezdeni udelalo tezkotonazni obytnak.
Ne, to je cena noveho auta, a cena prestavby pokud "jsi si zvykla na komfort". Jiste, treba se to da stalcit. O 100-200 tis., ale pak uz budes muset zacit ukrajovat z komfortu.
No a Californie za tu cenu, abu se tam dalo existovat v peti...
A co se tyka Tranzita za rozumnou cenu s posteli. Kamaradi to provozujou se trema detma. Deti jsou spokojene, rodice celkem taky, ale rozluc se komfortem, a neajake uvahy o sedackach. Zapomen na ne.
Proc mam zapomenout zrovna na sedacky? Ty otocny konzole jsou snad normalne dostupny. Jsem si teda letmym projetim internetu udelala takovou predstavu. Mi teda aspon napis proc mam zapomenout na otocny sedacky, kdyz uz teda vis. Chapala bych tu kuchynku, tam mam nejvetsi tuseni, ze to jen tak pujde. I kdyz jsem mela predstavu malyho varice a drezu, tak si nedovedu predstavit, jak resit hlavne odtok a vetrani, kdyby to melo byt vevnitr a nezasahovat do konstrukce auta, a pak asi i nemene podstatna otazka - kam to vlastne umistit.
téma je stokrát vymlácená sláma. pohybuješ se v trojúhelníku mezi prachama, komfortem a spolehlivostí (to je ta dodávka do které buduješ) a nějakým kompromisem prachy/pohodlí u vestavby. dá se za to utavit půltřetího milionu, ale taky to můžeš mít se vším všudy za 100 tisíc (plus tvoje práce), akorát ti to občas zachrochrtá a nejede dál.
jezdit s takovou věcí každý den do práce je značná pitomost (pokud to není služebák nebo pokud nevozíš dva metráky nářadí), stejně to chce k tomu nějakej blbej malej obyčejnej fádní přiměřeně lacinej a spolehlivej osobák, nějakou osmiletou fábii v základu.
abych to shrnul nějak pozitivně, jsem mimořádně rád, že jste všichni zdraví a máte čas řešit takové blbosti.
si jsem to nenapsala dostatecne jasne, ale komfort zde prioritou neni, prioritou je spotreba a samozrejme fakt,ze investovat do toho nijak zvlast nemuzem/nechcem.
Jinak Lukasi, my jsme v poradku, hodiny a hodiny prokojim a behem toho brouzdam na internetu a upinam se k svetlejsim zitrkum, tak me nech prosim snit :)
Problem je, ze do fabie nenalozis celou pocetnou rodinu, prave :-/ stejne potrebuju neco se trema sedackama vzadu, a nechci mit tri auta (a dve na bezne jezdeni potrebujeme). Zas beznym autem typu transporter se jezdit da, ne? kdyz je odlehcenej. Ziju v domneni, ze ta spotreba u tehlech aut neni vetsi nez u nejakych MPV a podobnych vetsich aut, kterym se s vetsima rodinama stejne nevyhnes. Nebo ne?
ale jo, taková ta kráva přiměřená co mám služební(citroen jumpy) žere tak 6,3 litru když se kochám a 8,5 když echt prasím, a spát se v tom přiměřeně dá. i zaparkovat se občas podaří, kola se naložej, a vaříme venku. ale neživím to z rodinného rozpočtu, žánop....
jinak tři dětské sedačky vzadu je kapitola sama pro sebe (ostatně - se stejnou konstalací mláďat, jako máte vy), furt jsem někomu lezl do auta s metrem a měřil šířku mezi područkama vzadu. kupodivu to naprosto na pohodu zvládají i docela malá (a laciná) auta, třeba Peugeot 307 sw, ale tam se zas nevejde nerozebranej kočárek. my jsme to pak řešili takovým hnusným starým střepem, kterej jsme pak zase prodali a neměli s tím dlouhodobé plány.
brácha zase řešil tři sedačky vzadu nějakým hnusným starým střepem mondeem kombíkem, a vočesal vzadu područky výplně dveří a prostřední sedačku podložil na zádech kusem polystyrenu, čímž ji vysunul o kus dopředu (a dobastlil prodlužovák pro pás z dílů z vrakáče).
si myslím, že takovej šestiletej delší jumpy nebo tourneo za 250 nebo transporter za trošku víc by mohl bejt docela slušnej kompromis.
Jinak zadání je typicky nerealistické. Za 100k nejde koupit ani solidní osobák pro 5. Automobilismus je prostě drahá zábava. Obytný automobil je zábava dvakrát drahá, auto bude pro běžný provoz nepoužitelné a provoz drahý.
Chápu, že někdo nevyhledává penziony, ale proč je nutné spát v autě ? Ve skromnější době se používal stan.
Ja jsem psala, ze rozpocet nemam, protoze zatim zjistuju. Nicmene doufam tak nejak, ze bychom se mohli vejit do 200000, ale rikam - zatim se ptam orientacne. Apartmany - proste ne, tohle nema cenu vysvetlovat. Kdybychom uz nemeli ted obytnak a nemela jsem s nim dva roky zkusenost a zazitky, ktere to prineslo nasi (tehdy) triclenne rodine, mozna bych pochybovala, ale takhle proste vime, co chceme. Stan - to uz vubec ne, s peticlennou rodinou, kdyz se chci presouvat, nebudu resit nic jineho nez rozbijeni a baleni tabora. Tuhle fazi uz mam za sebou, taky ozkouseno.
Je ta spotřeba zrovna to hlavní kritérium?
Osobák bude mít spotřebu cca 6l
Dodávka dle stylu jízdy 8-10l nafty. V průměru tedy o 2l více to je 20l na 1000km, to je cca 600 Kč. Jaký je rozpočet víkendové akce se 3 dětmi?
Pokud se cestuje v létě, je podle mě důležitější klima pro zadní sedadla, jinak je v té boudě hrozné vedro. Pokud je to zas nějaká plechová holá dodávka bez tapecírungu, je v tom strašný rachot a topení to v zimě nevytopí.
U dodávky také počítej s cenou penu od 2 500kč/kus. U staršího auta se návštěvě servisu nevyhneš. Ta spotřeba je asi ten poslední problém
No vikendovy rozpocet s detmi je prave jen ta nafta a nejaka zmrzlina navic, takze ano, spotreba je opravdu jedno z hlavnich kriterii. Plus prave to, ze s tim chci jezdit i normalne. Takze chci v podstate velke osobni auto, s nejakymi vychytavkami nebo moznostmi prestavby. Pokud nedokazu jezdit relativne levne, nema pro me cenu takove auto porizovat, respektive bude pak vic a vic pouze osobni auto (ale myslenky prespavani v nem se proste nechci vzdat). Jinak co se tyka udrzby stareho auta, predstavu mam, nikdy jsem nemela novejsi. Ale jinak diky za tipy, to s tou klimatizaci a tapecirungem zni rozumne.
Ford Custom 6 míst long verze, spotřeba kolem 7 litru,postel za sedadly je 175cm délka x 170cm šířka, kuchyňka pouze z venku. Prostor na zavazadla je pod posteli. Inspirace http://visu.camp/produkty/sitka nebo https://www.egoe-nest.eu/cz/
tohle nemá moc řešení, chtít obytňák pro 5 za 100 táců a chtít tim ještě jezdit denně 70km do práce. Za tu cenu už se dá sehnat slušnej osobák, nebo vrak dodávky(tranzit, transportér) a tim fakt denně jezdit nechceš. Chce to taky počítat s výškou, že do většiny garáží je omezení na 2m(někde i do 1.85m) a to s nějakou nadstavbou na střeše dáš stěží, snad T5 s orig vestavbou to má přesně na 2m, ale to jsi zas s cenou hned někde jinde
Možností je nepřeberně. Přijde mi, že oblíbená velikost typu multivan takhle početný skupině lidí stejně moc komfortu neposkytne, takže bych asi volil velikost alhambra/sharan/galaxy/C8 apod. + spaní dětí na ploše kufru + sklopených zadních sedaček + krámy úsporně zabalený ve spodní části kufru + stan na střeše (resp. úzkej stan a rakev, pokud by nestačil kufr). Vaření na bombě pod vyklopenými zadními dveřmi, kola na tažným. Přední sedačky otočné. Co nejmenší dětské sedačky. Nesnažit se narvat dovnitř kuchyňku - to je jen pro ženský a beztak se to dovnitř auta ani velikosti multivanu v takhle početný sestavě nevejde.
+ samozřejmě, a to je podstatnější než kuchyňka, V6 a přestavba na LPG. Tyhle benzínový auta jsou někdy ojetý překvapivě laciný, páč každej chce naftu, protože měnit turba, vstřiky a zarezlý žhavicí svíčky je ta nejlepší zábava.
Pokusím se to co nejvíc osekat.
Bavím se o variantě Transporter T5, krátká verze.
Na kuchyňku se vyprdni. Nemá to cenu a nepomůžeš si. Kuchyňka - vařič, dřez atd. pro 2+3 v podstatě nejde. Jde ale v karavanu, nebo bez karavanu ale ve verzi 2+0.
Otočná dvojsedačka v první řadě taky nejde. Nemá se jak otočit, tolik místa tam není. Možná že to i jde ale nejdřív budeš muset navrtat bankovní trezor. Měl jsem otočné sedačky original z výroby a otočit je, znamenalo pootevřít dveře. Sedačka u řidiče se skoro nevyplatí, protože volant nejde pořádně zastrčit a sedačka potom trčí do prostoru. Tahle sedačka vlastně vždy sloužila jako odkládací plocha pro dětské sedačky a podsedáky. Otočný spolujezdec je fajn. Různé otočné podesty se prodávají, cca 7.000,-.
Druhou řadu sedaček jsem měl jako dvojsedadlo se sklopným opěrákem a jednu sklopnou sedačku. Tady je problém v tom, že rozšupovací postel uděláš jen nad tou sklopnou dvojsedačkou. Třetí překáží a nejde poklopit. Auto bylo bez klimatizace, zadní dveře a okna v zavazadlovém prostoru v plechu. Nic nedrnčelo, neklepalo a byl v tom chládek.
A protože taky jezdíme ve variantě 2+3 a holota je větší a větší tak jsem začal řešit větší auto. Sharan a spol. jsou fajn. Sice jim děsně reznou podběhy ale svezení je pěkné. Ale Tranďáka tím nenahradíš. Místo vevnitř je k nezaplacení. Problémy se sezením řeší Long verze. Je to jen 40cm ale rozdíl je nepopsatelný. Z hlediska postele a kouzlením se sedadly je lepší Transporter nebo Caravelle. Multivan má sedadla v kolejnicích. Tam je trochu problém. Mám osm sedadel, a rozkládací postel. V případě velké cesty stření sedadla vyhazuju, zadní posouvám do střední polohy a všude je obrovské místo. V případě potřeby je po sklopení opěráků ležení z celého zadku a na střeše mám střešní koš s podlahou z Al slzičkového plechu. Je to plně pochozí. V případě potřeby na tom stavíme "instatní" stan pro dva z Dekáče za 1.500,-. Funguje to perfektně. A ještě zbývá místo pro posezení. Dělal jsem to hlavně pro sebe ale dětem se to zbytečně moc líbí, takže ....... no nic.
Ale začíná to být stejně těsné. jak rostou, roste i problém s pohodlným spaním. Markýzu nemáme, natahujeme silnou plachtu. Za strom, za plot, zapíchnout do země, ......
Tranďák je jen velké osobní auto, jezdí se s ním perfektně. Jezdím denně. V naftě jsem měl krátkou 1,9 TDI v nejslabším provedení a po 220 000 km a 12-ti letech jsem do toho nedal ani korunu. Pochopitelně, mimo brzd, rozvodů atd. Jezdilo to za sedm litrů.
Momentálně máme Long Karavelu. Proti Tranďáku děsně pohodlné, měkké svezení. Je v tom dvoulitrová benzínová atmosféra a jezdí to taky za sedm. Ale kg CNG. Což je úplná paráda.
Omlouvám se za osekanost ale pokud by se mělo všechno popisovat, byl by to děsný traktát.
My jezdíme s T4 long, v sestavě 2 - 0 - 3 se tam vejde kychyň i stůl. V sestavě 2 -1 - 3 se tam vejde šest lidí a kuchyň, ale ne rozkládací stůl. Případně 2 -2 -3. Na střeše vozíme autostan domácí výroby. Takže šest lidí by se tam vyspalo. Jde o to, jak se mají rádi. Klidně přijeďte okouknout nebo napiš a pošlu fotky. Má to 4 tříbodové pásy. Prostřední řada jsou protisměrné sedačky s 2bodovýma pásama. Ty se dají snadno vyndat. Nevím, jestli je bezpečné v tom vozit děti. Ale jsou protisměrné.
Cenově to vyšlo 54 000 pořízení v jednom zapadlém žižkovském bazaru (1997). Servisák ze Slanýho říkal, že by za tu cenu v Německu sehnal hezčího, ale zas má dobré vybavení jako ABG, postel, ližiny, závěs, ABS, 2,5 TDI... Interiér a elektrika byly dost dojebané, ale nebylo to nic extra drahého to dát dohromady (ty nekvalifikované práce jako šití si dělám sám). Dále 40 000 za topení od servisu (Brano + druhá baterka a relé), materiál na kuchyň asi 7000, materiál na autostan asi 20 000, ale strašná práce. Nějaké prvotní opravy (nový větrák 4000, svíčky+elektrika 3000, páčky, žárovky, těsnění kolem chladiče, seřídit vstřiky. No žádná láce to není, ale náklady vcelku předvídatelné.
Čeká oprava vyhnilého spodku 30 - 50 tis. Tyhle shnilotiny nechce normální klempíř dělat, každý radši dělá bouračky na pojišťovnu. Dále otočná konzole na sedačku spolujezdce 2300, materiál záclony 1000 a spousta drobností.
Je počítat s tím, že servisní práce podražily a nejsou lidi. A dodávky všude v garážích neopravují nebo udělají jen čemu rozumějí. Spotřeba asi 7,5 l/100 nafty když se jede kolem stovky, pak to leze docela nahoru. Naftové topení 2 kw vezme asi deci za hodinu. Zaparkovat se dá skoro všude, dnešní kombíky jsou už také dost nabobtnalé.
Kuchyň je dobrá věc, stačí udělat základnu z jeklů 2x5 cm a vyříznout tam drážku. A na tom pak jde vytvořit kuchyň dle libovůle. Ideálně z vodovzdorné protiskluzové překližky. To se pak nasune na kolejnice na podlaze místo sedačky, zafixuje šroubama z boku a dá se to kdykoliv zas vyndat.
Vejde se tam spousta haraburdí, které by se jinak válelo po autě. A nehrozí, že si děti na sebe převrhnou vařič, protože je tam napevno. Navíc se tam vejde kanystr 20+20 l na čistou vodu a 20 l na odpad, čerpadlo, šuplík, dřez a další blbosti.
Ad LPG: přestavba vyjde na 20 - 30 litrů. Teoreticky jde přestavět skoro každej benzínovej motor, ale prakticky je lepší zjistit dotazem u důvěryhodného přestavce (mám zkušenost s Autogas Coubal v PRG a spokojenost), jestli to nebude průser - kolikrát to může být tak, že stejné auto jiného roku výroby může začít nebo může přestat být průser. Obecně snad lze říct, že platí, že pro přestavbu na LPG jsou vhodné motory s tvrzenými ventilovými sedly + s hydroštely.
Jinak na jízdě nepoznáš rozdíl LPG X Benzín, žere to o 10 - 30 % víc (čím silnější motor, tím nižší procentuální nárůst), jednou za rok je dobrý s tím zajet na revizi + drobné opravy typu vyčištění nebo výměna zasratých vstřikovačů apod., jednou za cca 10 let je potřeba vyměnit nádrž. Jsou trochu dražší emise.
Je zde určité riziko, že se zástavba nepovede a neustále se na tom bude něco srát. Toto riziko se zvyšuje zástavbou u neumětela a přestavbou nějaký totálně vylítaný vraždy.
Nádrž se dává místo rezervy - místo v kufru to tedy neubírá a jen je potřeba vyřešit, jestli člověk někam dá dojezdovou rezervu, lepící soupravu anebo to pojistí modlitbou. Teoreticky se s tím nesmí do některých podzemních garáží, ale nezažil jsem, že by to někdo někdy řešil.
Při kalkulaci úspory se někdy zapomíná započítat spotřebu benzínu, která bude cca 0,5 - 1,5 l / 100 km v závislosti na tom, jestli se na benzín pouze startuje aneb jestli jde o systém založený na trvalém přístřiku benálu do LPG.
Jinak ještě k otočným sedačkám - vyřešil jsem to uříznutím zarážek na pojezdu sedačky, takže se sedačka dá vysunout a nasunout opačně (citroen jumpy, ale asi to půjde i u jiných dodávek). Je to dost sraní se vyndanou sedačkou do toho pojezdu trefit, ale za ty prachy asi ok.