Dneska děti našly nějaký karabiny a 1 blíže nespecifikovanou jisticí pomůcku pod cestou Danulenka. Tak kdyby někdo postrádal, ať mi napíše co mu chybí.
Ahoj, z čeho prosím plníte prázdné kempingovky? Zkusil jsem přepouštět z dvoukilovky a z ní mi to moc naplnit nešlo - do plna šly asi jen 4 bomby a potom už nic moc nepřeteklo. Přitom v ní plyn je. Mám použít tu větší- 5kg nebo 10kg? Je to třeba tlakem? Z
Ahoj, tušíte někdo, jak je to s omezením parkování u Čížkových kamenů u Sedmidomí? Parkoviště je zapáskované a jsou tam bannery s informací o zákazu parkování s oficiálním parkováním někde u základny Trutnov trails. Vyloženě zákazová značka tam ale žádná
Ahoj, minulý týden jsem si přivodil zraněníčko prstu (malíčku), kde jinde, než na campusu. Doskočil jsem nepřesně lištu a pokusil se jí udržet, takže jsem "pumpnul" znovu a pak přidal druhou ruku (nemusel to být nutně tenhle důvod, ale zpětně to
Ahoj, z čeho prosím plníte prázdné kempingovky? Zkusil jsem přepouštět z dvoukilovky a z ní mi to moc naplnit nešlo - do plna šly asi jen 4 bomby a potom už nic moc nepřeteklo. Přitom v ní plyn je. Mám použít tu větší- 5kg nebo 10kg? Je to třeba tlakem? Zkoušel jsem i předmražovat plněné bomby ale nemyslím, že by to pomohlo.
Hlavně to neplň do plna. Nebo vyletíš do povětří. My doma to plníme tak do 2/3 až 3/4 - kontrolujeme to na kuchyňské váze. Přepouštíme z dvoukilovky podle ročního období (na léto je jiná směs než na zimu). Malou bombu dáme dolů a velkou bombu nahoru. Plyn potom jednoduše přeteče. A zásadně to děláme venku nebo aspoň na balkoně.
proces lze urychit nachlazenim male bomby. Do vzduchu lze vyletet jen v pripade ze ti to v nevetrane mistnosti nebude někde těsnit a když si pak zapálíš cígo tak letíš. Jednou se mi kartuši podařilo přeplnit, projeví se to tím že se dno vyboulí na druhou stranu. Měl jsem dost nahnáno :-)))
Stačí to nechat v rozpáleným autě :D
To vážení je nesmysl, nastuduj si parciální tlak propan/butan Nerozhoduje množství, ale poměr a teplota. Akorát to nesmí být úplně plný kapalnýho
Dík za rady, safety first, to je jasné. Ale na to jsem se neptal. Spíš mě zajímá, co můžu dělat špatně a jak to zlepšit. Bomby mám pod sebou (malá dole, zkusil jsem i podmrazit) a plyn nepřebývá. Když byla 2kg nová, tak několik prvních plnění šlo, potom už nic. Může být třeba ucpaný ventil nebo hadička (když to skladuji v igeliťáku, v čistotě)?
Ještě mě zaujalo, kde koupit tzv. "zimní" směs? Měl jsem za to, že na benzínkách je prostě jenom jeden typ lahví...
Plněnou zchladit.
Běžný PB v 3kg flaškách má 50% propanu, takže směs je zimní víc než dost (hlavně tlakově v létě ;) Bouchaly pravěký kartuše na čistej butan, novější vydrží o něco víc, ale i tak na teplo bacha..
Jo a zbytek v kartuši je víceméně butan, tak je vhodný nevyjíždět "do sucha" ale ten butan v kartuši nechat a jen doplnit - pak to má víc butanu = nižší tlak..
Plněnou nejdřív nahřát a s vařičem z ní dostat co nejvíc, odšroubovat vařič, a ideálně co nejvíc zchladit. Při zahřívání otevřený bomby vytlačíš maximum zevnitř, podchlazením klesne tlak.
Může být i ucpaný ventil, ale to jde prověřit. V těch ocelových bombách může být i dost všelijakýho bordelu rzi apod, a když ji otočíš tak to jde do trisky.
Když z dvoukila naplníš pořádně 4 bomby, tak už ti z ní dost ubyde. No a ty další už pak naplníš jen trochu, pak už to moc neteče, tlaky se vyrovnají... Můžes si ty další předplnit trochu, pak vyměníš velkou bombu a můžeš to doplnit do plna.
Redukci z velké bomby na hořák seženeš normálně v Čechách. Redukci která má oba závity jako hořák koupíš v Aliexpressu. máš to sice ze dvou článku ale prý to funguje.
Zničenej přepoušťák (z VARu 1.) - strženej závit na staně malé karatuše - jsem opravi tak, že jsem ten závit odsoustružil úplně :-)
Funguju s tím tak, že redukci s přepoušťákem namontuju na velkou flašku, otočím to vzhůru nohama, na nasadím na na kartuši. Chce to jen trochu držet balanc a lehce přimáčknout ;-) pak otevřu, plním, zavřu, uvolním a je to. Odpadá prostě to šroubování na kartuši a tím se celej proces urychlí a líp se kontroluje kolik plynu tam nateklo
Problém bývá ve špíně, která je v dvoukilové flašce. Když se plní prázdná dvoukilovka, před novým plněním se má vypustit. Prostě odzátkovat a vyklepat brouky. A ono se to z pochopitelných důvodů nedělá. A pak nastoupí nešťastník lezec, spojí lahve a .... prd. Pokud máš kompresor, zkus to všechno profoukat. Bývá tam bordelu ažaž. Někdy je tam takový kus, že přelévání skutečně není možné. Není-li jiná možnost, může pomoct zatřesení. Bordel v kapalině se pohne a cesta se může uvolnit ale spíš si jen s odpuštěním zasereš přepušťák. Při nákupu plné dvoukilovky se vyplatí trochu s lahví zakymácet. Když je čistá, jenom šplouchá, často je ale slyšet zvuk sypajícího se písku. Té se vyhnu. Při přelévání (přepouštění) se pak snažím nedávat je na kolmo. Něco v bombě zůstane ale je to lepší, než všechno zaneřádit. Zbytek se bezpečně vyjede v kempové dvouplotýnce. Tam je bordel na dně a trysek se netýká. To možná bude tvůj problém.
A nemražení plechovky je v podstatě k ničemu. Nic tím nezkazíš ale ani nezachráníš. Lepší je zahřát dvoukilo. A je jedno, zda to postavíš na plotýnku, nebo na slunce. Pokud napíšeš, jak jsi uspěl, tak jsi zahřál dobře. Pokud nikdo psát nebude, tak je někde ve stropu Faustova díra.
P.S.
Zimní a letní plyn je taky dost pověra. Většinou to bouchají pořád pade na pade. Jen při plnění do aut se snaží dodržovat zimní a letní. LPG se hlídá trochu víc.
Ještě mě napadá, že pokud je problém ve rzi, která se dostává do redukce, tak stačí našroubovat redukci jen na malou bombu a trochu plynu z ní přes redukci vyfouknout. Rez by měla vyletět
Dřívějc jsem to zřídka praktikoval. Ale nestojí to za riziko. 0,5kg Pixla stojí 160,- Tam kde to jde, beru velkou 2kg (vareni u auta). Někde mám výpočet pro varianty směsí propan-butan. Pošlu na email s vysvětlením.
Já to strčim do mražáku, pak to našroubuju, otočím, ztvážím a když je moc, tak upustím. Vždycky uvařím hrnek vody (někdo mi jednou řek, že prej sa má vyrovnat tlak či co) a vše je v ouklandu. V autě to dávám tam, kde není vedro (třeba dos pacáku) - jak přepuštěný, tak nepřepuštěný a nikdy problém. Snažím se nepřeplňovat - slyšel jsem historky vymlácenejch okýnek v autě, ale to je max. vše. Bych to neviděl tak drasticky...