Ahoj, z čeho prosím plníte prázdné kempingovky? Zkusil jsem přepouštět z dvoukilovky a z ní mi to moc naplnit nešlo - do plna šly asi jen 4 bomby a potom už nic moc nepřeteklo. Přitom v ní plyn je. Mám použít tu větší- 5kg nebo 10kg? Je to třeba tlakem? Z
Ahoj, tušíte někdo, jak je to s omezením parkování u Čížkových kamenů u Sedmidomí? Parkoviště je zapáskované a jsou tam bannery s informací o zákazu parkování s oficiálním parkováním někde u základny Trutnov trails. Vyloženě zákazová značka tam ale žádná
Ahoj, minulý týden jsem si přivodil zraněníčko prstu (malíčku), kde jinde, než na campusu. Doskočil jsem nepřesně lištu a pokusil se jí udržet, takže jsem "pumpnul" znovu a pak přidal druhou ruku (nemusel to být nutně tenhle důvod, ale zpětně to
Tak drahá lezecká veřejnosti,skály Hluzov u Hranic na moravě, jsou uzavřeny!Majitel pozemku na kterém se skály nachází,má plné zuby,neumění se chovat. Tak umístil ceduli, zákaz vstupu,na jeho pozemek. .Tak že, spousta práce lidí,co to tam odma
Ahoj, doporučené lezečky na písek, tozn. měkké? Ale pohodlné, zlepšovat se nebudu. V obchodě mi jakžtakž seděly La sportivy Finale,ale jsou spíš tvrdší a na druhý pokus mi moc pohodlný nejsou, vel.38, letní boty mám 38, zimní 38.5-39.Takže malý by b
Liptov vypadá na hodně pěknou oblast, kterou jsem doteď ignoroval... Koukal jsem že existuje nějaký průvodce Liptov skalky. Je tam všechno, nebo to je nějaký výběr sektorů? Jak se tam dá fungovat s kočárkem pod skálou? Jaký to tam vůbec je (třeba ve srovn
Ahoj. nedávno se to tu řešilo, ale nedozvěděl jsem se zásadní věc... Jakou sílu úderu by mělo mít vrtací kladivo, aby bylo použitelný na písek? Koukal jsem že jednotlivé stroje se celkem dost liší. Předpokládám že nejslabší kladiva, která mají okolo 1,5 J
Ahoj, z čeho prosím plníte prázdné kempingovky? Zkusil jsem přepouštět z dvoukilovky a z ní mi to moc naplnit nešlo - do plna šly asi jen 4 bomby a potom už nic moc nepřeteklo. Přitom v ní plyn je. Mám použít tu větší- 5kg nebo 10kg? Je to třeba tlakem? Zkoušel jsem i předmražovat plněné bomby ale nemyslím, že by to pomohlo.
Hlavně to neplň do plna. Nebo vyletíš do povětří. My doma to plníme tak do 2/3 až 3/4 - kontrolujeme to na kuchyňské váze. Přepouštíme z dvoukilovky podle ročního období (na léto je jiná směs než na zimu). Malou bombu dáme dolů a velkou bombu nahoru. Plyn potom jednoduše přeteče. A zásadně to děláme venku nebo aspoň na balkoně.
proces lze urychit nachlazenim male bomby. Do vzduchu lze vyletet jen v pripade ze ti to v nevetrane mistnosti nebude někde těsnit a když si pak zapálíš cígo tak letíš. Jednou se mi kartuši podařilo přeplnit, projeví se to tím že se dno vyboulí na druhou stranu. Měl jsem dost nahnáno :-)))
Stačí to nechat v rozpáleným autě :D
To vážení je nesmysl, nastuduj si parciální tlak propan/butan Nerozhoduje množství, ale poměr a teplota. Akorát to nesmí být úplně plný kapalnýho
Dík za rady, safety first, to je jasné. Ale na to jsem se neptal. Spíš mě zajímá, co můžu dělat špatně a jak to zlepšit. Bomby mám pod sebou (malá dole, zkusil jsem i podmrazit) a plyn nepřebývá. Když byla 2kg nová, tak několik prvních plnění šlo, potom už nic. Může být třeba ucpaný ventil nebo hadička (když to skladuji v igeliťáku, v čistotě)?
Ještě mě zaujalo, kde koupit tzv. "zimní" směs? Měl jsem za to, že na benzínkách je prostě jenom jeden typ lahví...
Plněnou zchladit.
Běžný PB v 3kg flaškách má 50% propanu, takže směs je zimní víc než dost (hlavně tlakově v létě ;) Bouchaly pravěký kartuše na čistej butan, novější vydrží o něco víc, ale i tak na teplo bacha..
Jo a zbytek v kartuši je víceméně butan, tak je vhodný nevyjíždět "do sucha" ale ten butan v kartuši nechat a jen doplnit - pak to má víc butanu = nižší tlak..
Plněnou nejdřív nahřát a s vařičem z ní dostat co nejvíc, odšroubovat vařič, a ideálně co nejvíc zchladit. Při zahřívání otevřený bomby vytlačíš maximum zevnitř, podchlazením klesne tlak.
Může být i ucpaný ventil, ale to jde prověřit. V těch ocelových bombách může být i dost všelijakýho bordelu rzi apod, a když ji otočíš tak to jde do trisky.
Když z dvoukila naplníš pořádně 4 bomby, tak už ti z ní dost ubyde. No a ty další už pak naplníš jen trochu, pak už to moc neteče, tlaky se vyrovnají... Můžes si ty další předplnit trochu, pak vyměníš velkou bombu a můžeš to doplnit do plna.
Redukci z velké bomby na hořák seženeš normálně v Čechách. Redukci která má oba závity jako hořák koupíš v Aliexpressu. máš to sice ze dvou článku ale prý to funguje.
Zničenej přepoušťák (z VARu 1.) - strženej závit na staně malé karatuše - jsem opravi tak, že jsem ten závit odsoustružil úplně :-)
Funguju s tím tak, že redukci s přepoušťákem namontuju na velkou flašku, otočím to vzhůru nohama, na nasadím na na kartuši. Chce to jen trochu držet balanc a lehce přimáčknout ;-) pak otevřu, plním, zavřu, uvolním a je to. Odpadá prostě to šroubování na kartuši a tím se celej proces urychlí a líp se kontroluje kolik plynu tam nateklo
Problém bývá ve špíně, která je v dvoukilové flašce. Když se plní prázdná dvoukilovka, před novým plněním se má vypustit. Prostě odzátkovat a vyklepat brouky. A ono se to z pochopitelných důvodů nedělá. A pak nastoupí nešťastník lezec, spojí lahve a .... prd. Pokud máš kompresor, zkus to všechno profoukat. Bývá tam bordelu ažaž. Někdy je tam takový kus, že přelévání skutečně není možné. Není-li jiná možnost, může pomoct zatřesení. Bordel v kapalině se pohne a cesta se může uvolnit ale spíš si jen s odpuštěním zasereš přepušťák. Při nákupu plné dvoukilovky se vyplatí trochu s lahví zakymácet. Když je čistá, jenom šplouchá, často je ale slyšet zvuk sypajícího se písku. Té se vyhnu. Při přelévání (přepouštění) se pak snažím nedávat je na kolmo. Něco v bombě zůstane ale je to lepší, než všechno zaneřádit. Zbytek se bezpečně vyjede v kempové dvouplotýnce. Tam je bordel na dně a trysek se netýká. To možná bude tvůj problém.
A nemražení plechovky je v podstatě k ničemu. Nic tím nezkazíš ale ani nezachráníš. Lepší je zahřát dvoukilo. A je jedno, zda to postavíš na plotýnku, nebo na slunce. Pokud napíšeš, jak jsi uspěl, tak jsi zahřál dobře. Pokud nikdo psát nebude, tak je někde ve stropu Faustova díra.
P.S.
Zimní a letní plyn je taky dost pověra. Většinou to bouchají pořád pade na pade. Jen při plnění do aut se snaží dodržovat zimní a letní. LPG se hlídá trochu víc.
Ještě mě napadá, že pokud je problém ve rzi, která se dostává do redukce, tak stačí našroubovat redukci jen na malou bombu a trochu plynu z ní přes redukci vyfouknout. Rez by měla vyletět
Dřívějc jsem to zřídka praktikoval. Ale nestojí to za riziko. 0,5kg Pixla stojí 160,- Tam kde to jde, beru velkou 2kg (vareni u auta). Někde mám výpočet pro varianty směsí propan-butan. Pošlu na email s vysvětlením.
Já to strčim do mražáku, pak to našroubuju, otočím, ztvážím a když je moc, tak upustím. Vždycky uvařím hrnek vody (někdo mi jednou řek, že prej sa má vyrovnat tlak či co) a vše je v ouklandu. V autě to dávám tam, kde není vedro (třeba dos pacáku) - jak přepuštěný, tak nepřepuštěný a nikdy problém. Snažím se nepřeplňovat - slyšel jsem historky vymlácenejch okýnek v autě, ale to je max. vše. Bych to neviděl tak drasticky...