Tah spravcu omezit komentare jen pro registrovane zcela zabil diskusi, ktere byli specifickym korenim tohohle webu. Kolikrat lepsi, nez clanek. Tak jestli to byl zamer, povedl se. A to je registrace otazkou par sekund...
Protože je to tu s příspěvkama jak u blbých na dvorku. Tak bych se rád zeptal, zda je někde lezečky Tenaya vyzkoušet v obchodě... Protože objednávat je přes e-shop mi přijde jako hloupost, když člověk vůbec netuší co a jak...
Ahoj, vybírám auto, ve kterém se vyspím při výjezdechm (i s přítelkyní:), ale zároveň bude sloužit k dennímu ježdění do práce cca 80 km denně. Líbí se mi Ford Galaxy. Máte s ním zkušenostti/ doporučili by jste ho? Nebo máte jiný tip? Dodávka by byla super
Ahoj. Idem približne na týždeň navštíviť Havlíčkův Brod. Kde si tam najlepšie zaleziem? Ja leziem tak približne 8 priateľka 4-5. Liezť chceme veľa. Existuje nejaký tlačený sprievodca, ktorého by som si mohol niekde kúpiť? Našiel som len PDF. Díky za pomoc
Ahoj, vybírám auto, ve kterém se vyspím při výjezdechm (i s přítelkyní:), ale zároveň bude sloužit k dennímu ježdění do práce cca 80 km denně. Líbí se mi Ford Galaxy. Máte s ním zkušenostti/ doporučili by jste ho? Nebo máte jiný tip? Dodávka by byla super, ale nevyužil bych její potenciál :)
Díky Dan
spát se dá ve dvou v každém kombíku, kde se zadní sedadla sklopí do roviny a kde se vejdeš na délku. obecně empévéčka jsou jako ojetiny dost předražené, a jestli nepotřebuješ sedm sedadel, tak se na ně nefixuj, přece jenom empévéčka nenabízejí takovou výšku jako dodávky, aby se tam budovala postel se smysluplným úložným prostorem dole.
Zdar, záleží, jak moc to chceš využívat na spaní. LukasB má pravdu, že kombík na délku stačí a na semtam přespání taky, ale je trochu voser přehazovat večer pokaždý věci sem a tam a dělat si prostor. U Galaxy máš šanci udělat rám +/- 40 cm nad podlahou pro přepravky a na tom spaní. U Galaxy II (ještě kulatej model) vyházíš zadní sedačky komplet - jsou chycený do podlahy a máš super rovnou plochu. U novějších modelů je integrovaná třetí řada do podlahy a se sklopenou druhou řadou tvoří rovinu na spaní. Jsou ale na šrouby a dají se vyjmout, ikdyž ne tak operativně jako u GII. Záleží co koupíš - na tohle blbnutí je asi lepší (i vzhledek k rozpočtu) GII, obzvlášť, jestli máš garáž a máš kam sedačky deponovat... :) B
Souhlasím. Než jsme měli druhého prcka a museli jsme koupit dodávku, tak jsme fungovali s jedným prckem celkem v pohodě v Peugeotu 407Sw. Samozřejmě rozdíl mezi dodávkou a kombíkem člověk pozná, když prší, ale to v tom MPV nebude o moc lepší... Zajímavá alternativa na spaní je i koupit si obyč penál přes celou střechu a vybavit si ho jako střešní stan a nebo naopak počítat se zadkem jako s ložnicí a do penálu cpát všechny věci (jídlo, lezení, popř. kočár atd...).
80 km každý den + výjezdy do Evropy. To jsme na 30-35 000 ročně. Vůbec bych nevymýšlel a koupil si auto nové.
Potřebuješ spolehlivost a bezproblémovost. To u vraku za 150 000 nedostaneš.
Budeš muset oželet velký prostor, ale získáš klid a pohodu.
Galaxy za 150 bude nic noc stav. Za ty prachy Berlingo apod., Zafira, Scenic, Grand C4. Ale spis by to chtelo jeste pridat a hledat v kategorii 200+, ojetiny sly dost nahoru.
ty drivejsi vozy kolem roku 2000 byly ze stejne linky GALAXY SHARAN ALHAMBRA byly vetsi spat se tam dalo perfektne, uplne ty zadni okna jsou vyklopna, spotreba u dieslu byla neco pres 5 litru i s klimatizaci a docela plne nalozen,sedadla se dobre vytahovaly, nechas si jen co potrebujes, podlaha rovna ty novejsi moc neznam, ale jsou nizsi a celkove se mi zdaji mensi sel bych do tech starsich mohu jen doporucit. Mel jsem novy vuz a byl bez problemu, jako temer vse co je od VW. Proste jen drobnosti.
to uz muzes pridat X5 kdyz sklopis zadni radu tak dokonala rovina, ale G S A jsou vhodnejsi a za 150 nekoupis, ale jizda a vybaveni je paradni holt jina cenovka nemohu vynachvalit a do skal uplne nesedne
Ahoj Dane,
mám už druhý seat alhambra 1,9tdi (typ motoru je důležitej) r. 2007, koupil jsem za 120tis s nájezdem kol 200tis, mám ho 2r. Ten předtím byl za 80 tis. (též 1,9tdi) nalétáno 250tis, měl jsem ho asi 5let a poslal jsem ho dál kvůli korozi (a tomu že neumím svářet, mechanicky byl cajk).
Jsem spokojenej - 3 děti a halda krámů, žádný problém. S jízdními vlastnostmi jsem spokojený, problém bylo se v Libni naučit parkovat do řady :) Uzpůsobit na spaní lze bez problémů. Na vestavbu se chystám, ale nezbývá čas .. :)
Nedám dopustit na Ford Mondeo (r.v. 2003, 2tdci). Měsíc ve dvou po Evropě. Sice každý večer a ráno tetris, ale jede parádně, náklady více jak přívětivé. Obrovský kufr. Rovná plocha po sklopení sedadel.
Souhlas. Já měl nejdřív Sierru kombík a pak jejího následníka Mondeo kombík až téměř do jeho fyzické smrti, umřelo na stáří. Jezdili jsme s ním hlavně 2 děti + 2 rodiče. Pak jsme si koupili druhé Mondeo a bohužel mi ho nedávno rozstřelil Vietnamec, co mi nedal přednost. Jezdili jsme v něm už hlavně 2 dospělí. A budu kupovat další Mondeo. Spaní pro dva ideální, pro jednoho dospělého a dvě děti bez problémů. Vše v benzínu. Vše kupováno v bazaru za cenu do 150 000 Kč. Ježdění hlavně do Rakouska, Německa, Slovinska a Francie po dálnicích na hory. Jinak normální rodinné ježdění a občas i kvůli práci. Najeto ročně 15-20 000 km. Není to na dlouhodobé bydlení, hodí se to hlavně na víkendy nebo pár denní výjezdy s přespáním v autě.
Nedám dopustit na Ford Mondeo (r.v. 2003, 2tdci). Měsíc ve dvou po Evropě. Sice každý večer a ráno tetris, ale jede parádně, náklady více jak přívětivé. Obrovský kufr. Rovná plocha po sklopení sedadel.
Galaxy je super ale je drahšie ako Mondeo. Mali sme Galaxy ,model 2009, motor 2.2 TDCI. Vynikajúce auto,pohodlné,obrovský kufor. Pre dvoch po Európe, s bicyklami a matrosom super. Teraz máme Mondeo, nevozime bicykle a cena je polovičná. Bol by som opatrný čo kúpiš za 150 k a koľko budeš musieť investovať ďalej. Ale obe Galaxy aj Mondeo super. Ak mas známeho mechanika a viac matrosu tak choď do Galaxy. Ak mas fixný rozpočet tak by som išiel do Mondea.
Za mě zas už jakékoliv kombi rozhodně ne a to z důvodu výšky. Není nic horšího, než když tě chytne slejvák a ty se musíš vzadu hrbit jak krysa nebo ležet, protože na výšku nemáš dostatečný a pohodlný prostor. Takže pokud chceš Forda, šel bych raději do Tourneo Connect. A nebo do ekvivalentů od konkurence.
Tam si možná sedneš, ale hrbit se budeš pořád. A jsme u krabic h2, h3... Když tam budeš chtít věci naházet a ne rovnat (kola, boldrmatky atd.), tak l2, l3...
Kde se budu hrbit, v Connectu? Měl jsem ho (1. generace) a sedával jsem tam vzpřímeně a ještě jsem měl nad hlavou dost místa. Teď jezdím Dokkerem, je o dost menší, než byl Connect a i v něm si pohodlně a vzpřímeně sednu, meřím 179.
Rozpočet 150 tisíc? Tak to je vem,jdi do Dacie a kup si novýho Dokkera v benzínu a těch druhejch 150 jim domázni v průběhu 5 let. Starý střepy nebrat, pokud nejsi automechanik a nemáš dílnu. Ford Galaxy za sto pade :D :D :D To bude dobrý dobrodružství. Se spíš zeptej, kolik do těch "výbornejch" aut každej nejdřív nasypal,aby to tak nějak fungovalo na cestách po Evropě.
Díky všem za užitečné tipy. Nakonec uvažujeme, že bychom pustili 180tis. Mám ještě otázku ke Galaxy. Narazil jsem na kličovou věc v diskuzích a to je otázka rezervního kola. Jestli jsem to dobře pochopil, tak se s rezervou v autě nepočítá, ale je možné pomocí nějakého držáku ho vozit pod autem. Můžete mi to prosím potvrdit? Mají to tak všechna MPV-čka, že se nepočítá s místem pro rezervu v kufru? Díky
Zdar, G II (SAG) rezervu má zavěšenou pod autem, místo nezabírá a je. GIII včetně S-maxe už rezervu nemaj, jen opravnou sadu. (kompresor+pěnu) Koupil jsem dojezdovku z mondea, mám ušitej futrál a vozim to v GIII přichycený gumicukem k zadní sedačce. Trochu pakárna, ale mockrát se vyplatilo... ale to je na jiný fórum.. :o) kdyžtak napiš na mail..
Kdybys chtěl něco většího, prodám ti za kilo citroena jumpyho s obytnou vestavbou, pěti sedačkama a nezávislým topením r.v. 2010, najeto 270 000, nová spojka + dvouhmota.
Na občasné přespání v autě stačí cokoliv s rovnou plochou po sklopení sedaček a dostatečnou délkou na spaní. Já to praktikuju v sedanu a je to úplně v pohodě, je jedno, jestli je nad nohama metr vzduchu nebo jen půl metru. Kombi je úplně v pohodě.
Na pravidelné ježdění 80 km denně to chce něco, co tě nesežere na palivu. Starý benzíny byly dost spolehlivý, ale vysoká spotřeba. Starý diesly mají dobrou spotřebu, ale už budou ty auta dost vylítaný, případný opravy drahý. Alternativa je koupit starej benzín a předělat na LPG, skýtá to určitou šanci na provoz bez oprav vstřiků, turb dvouhmot a DPF za nízké palivové náklady. Pro přestavbu se hodí pouze některé motory, pro jiné to může znamenat rychlou smrt. Velká nevýhoda je nemožnost parkování v podzemních garážích.
Na pravidelné spaní na dlouhých výletech to chce trochu více komfortu, takže nějaká alespoň menší verze dodávky. To trochu neladí s pravidelným ježděním do práce. Jezdit každej den dodávkou nechceš. Dodávka taky bude mít vyšší spotřebu než osobák.
Pokud nejedeš někam mimo civilizaci, není nakonec levnější mít nějaký civilní auto, ve kterým lze nouzově přespat a v případě potřeby komfortu přespat v nějakým penzionu nebo zimmerfrei ?
Stejně je to v Evropě čím dál víc v prdeli, co se týče spaní v autě, v polovině zemí je to přímo nelegální
Dane, pokud máš ten rozpočet napřesno: Kupuješ-li starší auto v téhle cenové relaci, tak vždycky, vždycky, vždycky(!) počítej s 50kKč rezervou na řešení problémů, které prodávající buďto zamlčel nebo o nich nevěděl, nebo jsou prostě vzhledem k věku a nájezdu auta na spadnutí.
Tak tak, někdy 30 stačí. Auta mají svoje udobí kdy se sere všechno a nebo je klid. I hodně staré a hodně olítané auto může i 100 000 odjezdit celkem bez problémů. Na značce ani nezáleží spíš na štěstí.
Pro inspiraci tady nasdílím svoji Hondu Accord, kombík, atmosférický benzín 2.0 s LPG zástavbou. Jak šel čas a kolik to stálo na opravách, povinném ručení a pokutách za 3 roky a 3 měsíce společného lezeckého soužití:
Ahoj. Hezká Kára. Díky, rád se na tyhle věci občas podívám a porovnám. Jinak povinný ruč. určitě někde srazíš dolu. Platím za T4 3300 a za Vitaru taky tak nějak.
Ahoj. Hezká Kára. Díky, rád se na tyhle věci občas podívám a porovnám. Jinak povinný ruč. určitě někde srazíš dolu. Platím za T4 3300 a za Vitaru taky tak nějak.
Ahoj. Hezká Kára. Díky, rád se na tyhle věci občas podívám a porovnám. Jinak povinný ruč. určitě někde srazíš dolu. Platím za T4 3300 a za Vitaru taky tak nějak.