Nazdárek lidi,uvažuji o koupi skialp. botek Nordica TR12.Předpokládám, že tento typ je v zemích českých široce zastoupen,tak bych ocenil nějaké postřehy,výtky atd.
Díky moc.
Masik
Zdravím, chci se zeptat, jaký prostředek používáte na praní bund z NO WINDU. Vím, že se mají prát co nejméně, ale přesto by již bylo toto potřeba. Ve změti výrobků se nemůžu vyznat. Poraďte, co použít a za kolik. Díky za info a zkušenosti. Dns
Chtěl bych se zeptat, na doporučení výběru cepínu na normálky cesty s občasnými přelezy, využití hlavně jako brzdy (strmější svahy, ledovec), oporana úzkém hřebeni, občasné několikametrové zledovatělé přelezy a ke kotvení fixního lana při postupovém jiště
Chtěl bych se zeptat, na doporučení výběru cepínu na normálky cesty s občasnými přelezy, využití hlavně jako brzdy (strmější svahy, ledovec), oporana úzkém hřebeni, občasné několikametrové zledovatělé přelezy a ke kotvení fixního lana při postupovém jiště
Chtěl bych se zeptat, na doporučení výběru cepínu na normálky cesty s občasnými přelezy, využití hlavně jako brzdy (strmější svahy, ledovec), oporana úzkém hřebeni, občasné několikametrové zledovatělé přelezy a ke kotvení fixního lana při postupovém jiště
Chtěl bych se zeptat, na doporučení výběru cepínu na normálky cesty s občasnými přelezy, využití hlavně jako brzdy (strmější svahy, ledovec), oporana úzkém hřebeni, občasné několikametrové zledovatělé přelezy a ke kotvení fixního lana při postupovém jištění. Použití Alpy, Kavkaz. Zajímajímě hlavně dlouhodobé zkušenosti. Někdo mi doporučoval cepín Raveltik-wizard plus, má chromomolibdenovou hlavu rukojet je mírně prohnutá z al slitiny bohužel nevým co vydrží zdá se mi lepší do zmrzlých strných svahů něž mnohými doporučený Grivel-nepal steel plus celý z karbonové oceli cena témněř stejná.
Co si představuješ pod:" kotvení fixního lana při postupovém jištění"? To zní velmi nebezpečně!
Jednotlivé části cepínu vyhovují buď normě "N" normál a nebo "T", které vydrží víc. Je to na nich (u skládaček na jednotlivých částech) vyznačeno N a nebo T v kolečku. Tedy snad u všech a nebo by to mělo být v dokumentaci. Pokud to na sobě nemají napsáno a dokumentace není-tak bych si to nekupoval. Univerzál, o který by s šlo opírat na hřebeni i dobře a pohodově lézt v ledu asi být nemůže.
no tim kotvenim myslim například přechod strmého svahu v případě uklouznutí jednoho z družtva je na minimálně jednom konci lana zabudován buď do tvrdého sněhu (dostatečně hluboko), nebo je zaražen do ledu. V případě více cepínu se dá jistit i na více místech při pádu jednoho ze svahu by ho měl dle mého jakýkoliv cepín udržet, bohužel většinou se vytrhne spíše cepín z kotvícího bodu. Tuto metodu přechodu svahu jsem již použil s normálním turistickým cepínem. Myslím že je to hodně používaná metoda i jinými. Tou pevností cepínu se bojím spíše zdevastování hlavy při častém sekání do ledu. Jak jsem dokonce snad tady někde četl. Stavá se to u levných cepínů, ale nevím jak si na tom stojí Raveltik, nikdy jsem ho neměl v ruce
Téměř bych Tě snad poprosil: "Nedělej to!" Kolik přesně udrží cepín zaražený do sněhu a nebo zaseklý v ledu záleží na mnoha faktorech. Ale prakticky s určitostí MÁLO! Tedy méně nežli potřebuješ. Používá se sněhová kotva, nouzově dva zakopané cepíny překřížené (více literatura a myslim že bude na Sakalu), v ledu alespoň dva šrouby. Ale i u těhle věcí je rozumné do toho hlavně nepadat. :(( Cepín zaražený do závěje, lano přes rameno...se sice dělávalo, ale i v těch dobách se víceméně vědělo, že je to spíš psychická podpora. Cepín (ve sněhu nebo ledu), je-li dobře, udrží Tebe, když si do něj opatrně, opatrně polehounku sedneš.
Také si myslím, že cepín vydrží to, co sníh. Literatura a návody k cepínů sice ukazují, jak je použít jako sněžnou kotvu, ale moc tomu nevěřím pokud to nebude zakopání cepínu (vodorovně položeného) půl metru do hloubky a po té zadusaného, což jsem viděl i jako návod pro zhotovení jistícího bodu při vyprošťování z ledovcové trhiny.
Jo, to se popisuje, to snad funguje, ale padat do toho při traverzování by se mi nechtělo ani trochu. Jinak k té otázce. Pokud chceš cepín na sníh a trochu led, tak to ho neomlátíš. Jakmile naběhneš do tenkých ledů a bouchneš si občas do šutru, nebo ještě lépe mixů, tak to je hůř. Na sněhové použití bych se zajímal víc například o bytelnost spojení topůrka s hlavicí (aby se ti to při brždění nerozložilo, což jsem 2x viděl a vícekrát o tom slyšel).
Na tohle používám už několik let levný Jolly od Campu a jsem s ním vrcholně spokojen. Vylezl jsem s ním nejen sněhy, ale také Pallaviciniho na GG, Gervasutiho na Tour Ronde, a taky nějaké lehčí ledy v Labáku, a taky pár mixových túr do čtyřky v Tatrách.
no to ze to člověka dost čato neudrži je sice fakt, ale rozhodně to padajícího zbrzdí, padajicí samozřejmě svůj cepín nesmí mít na okrasu..
je to samozjejmě jenom největší nouzovka.
Mě spíš jde o praktické zkušenosti s cepíny od firmy raveltik (nejlepe s timto modelem, má ho vůbec někdo???). Nebo mám od výrobků této firmy dát radši ruce pryč v zájmu bezpečnosti. Zatím jsem se nesetkal s někým, kdo by od nich vůbec něco měl..
Raveltik Wizard Plus mám od prosince, takže jsem ho ještě moc neprotáhl, zatím jen jako jistota při traverzech. Koupil jsem si nejmenší velikost 55cm na takové prudší svahy, 40-60°. Cepín docela lehký, ale tak akorát. Řekl bych, že takový univerzál za slušnou cenu. Pokud ho nechceš kupovat hned, tak ho mám v plánu otestovat pořádně za tři týdny, tak bych potom dal podrobnější info.
jo určitě se poděl o zkušenosti myslím, že pokud ty cepíny jsou spolehlivy, pak jsou za vynikající cenu.
plánuju spíše delší 60-65, možná i tu verzi bez rukojeti, ta si mysim, že stejně dlouho nevydrží.
Bat bat- cepin se pichnul co to slo do snehu na to se dal vlastni sicher a jistil jsi toho druheho. Vtip je v tom ze pres rameno to nefunguje to jdes do vzduchu. Funguje to jen pres koleno a jetse to nesmi byt tvrda rana ale musi tam byt prokluz. A to se musi naucit.
My jsme jednou dávno byli na chatě a nešlo nic moc dělat a tak jsme si vzali cepíny, a na stráni se chytali do cepínu zaraženého, zakopaného a tak. No, nic moc (většinou teda nic). Dobře zabudovanej cepín jistič dobře postavenej a velkej prokluz-jakš-takš. A pochopitelně záleží na sněhu a jak je ten druhej rozhvízdanej. Pochopitelně když někoho jistíš přes bytelnou sněhovou převěj tak je to zase dobrý (pokud není taková, že jí utrhneš). Ne že by to bylo zbytečný a nebo beznadějný, ale jsem přesvědčený, že se od toho moc čekat nedá. Další zážitek je z Alp, kde jsem se ve svahu propad, zakop a už jsem jel. Kamarád mocně zasekl cepín do ledu, nalehl na něj a vzetřel se a lano nabral, aby mělo prokluz. Já to už docela ubrzdil, ale stejně jsem ho uthl. Po nějaké době jsem to ubrzdili oba samostatně (nebyl to zase takový sešup) ale má důvěra v jištění na cepín tím dostala další ránu. :o)) Toť asi důvod, proč jsem chtěl varovat před případnou neúměrnou důvěrou v tohle jištění.
Jó, taky jsme to cvičili. Jistič byl zády aby neviděl, na laně s průvěsem jsme se dva padající rozeběhli z kopce ;-) Jistič vylít jak špunt z flašky a až pak po zorientováníse mohl brzdit.. Osvědčilo se mít pikl připlej odsedkou tak, aby táhnul za sedák a ne za ruce (v ruce to udrží leda Ivan, on silnyj, a možná ještě Sergej s Vasilem, normální lidi nee)
Takže padání na sněhu je zakázaný ;-)
Jinak cepín pro tebe radim normální turistickej - delší duralová rovná násada, hrot je lepší inverzní. Raveltik by měl být OK. Luxusní turisťák je třebe od Grivela Jorasses nebo od Simonda Jaguar, na sníh od Charleta lehoučkej Snowalker atd. Je jich spousta..