ahoj, nebyl jste někdo na horách v okolí davosu? potřeboval bych poradit, jestli jsou tam nějaké klettersteigy nebo možnost nějakých větších tůr, případně něco v okolí (cca do 80 km).díky za info
Zdravím,
potřeboval bych kontakt na někoho z Jurka, ideálně přímo majitele nebo někoho z vedení. Koupil jsem jejich stan s výrobní vadou a ještě to celkem podle mě odbyli při opravě. Navíc se mnou nikdo nekomunikuje, takže bych řekl, že za zády ma
Zdravim,
nemate nekdo prosim zkusenosti s benzinovym varicem MSR Simmerlite? Jde mi o to ze je to podle parametru velice lehky (240g) varic,u ktereho je navic regulovatelna intenzita plamene, ale ma jednu podstatnou nevyhodu: podle vyrobce je schop
Ahoj, jedu na trek do Himalají s předpokládaným výstupem na kopec okolo 6000 metrů. Rád bych si koupil péřovku. Můžete mi prosím poradit, co by tak bylo pro dané účely nejvhodnější? Dík moc.
ahoj, nebyl jste někdo na horách v okolí davosu? potřeboval bych poradit, jestli jsou tam nějaké klettersteigy nebo možnost nějakých větších tůr.díky za info
ahoj nemate nekdo tohoto dvojdilneho pruvodce a nepujcili byste jej na okopirovani (nebo alespon casti tykajici se oblasti sulov manin porubka precin a predhorie)?? rad bych si ho koupil lec jiz je drahnou dobu vyprodan a veskere me pokusy o sehnani se se
Zdravim,
nemate nekdo prosim zkusenosti s benzinovym varicem MSR Simmerlite? Jde mi o to ze je to podle parametru velice lehky (240g) varic,u ktereho je navic regulovatelna intenzita plamene, ale ma jednu podstatnou nevyhodu: podle vyrobce je schopen spalovat pouze "white gas", tedy technicky benzin. Nezkouseli jste ho nekdo s jinymi typy paliva, napr. obycejnym autobenzinem ap.? Pripadne bych totiz zkusil koupit neco jineho, nechci investovat penize do neceho co pak bude zavisle na idelanim palivu a kdyz s tim pojedu nekam do Asie tak to budu cistit kazdy den. Pak jsem taky uvazoval o MSR Whisperlite nebo o Primus Multifuel, prave vzhledem k jejich univerzalnosti co se tyce paliva, ale od prvniho me odrazuje nemoznost regulace plamene a od druheho rozmery a hmootnost. Pripadne se vubec nestydte doporucit jeste jinou alternativu se kterou mate dobre zkusenosti;)
Diky moc za vase nazory, mejte se
Co se tyce paliva, tak jde o to, ze u spinavejsich paliv potrebujes vetsi prumer otvoru v trysce a taky se vice zanasi. Cili pokud pisou, ze jede jen na tech. benzin, tak s tim potom muzes mit problem. Autobenzin by to jeste melo zvladnout (bude akorat vice cadit/spinit), ale neco horsiho uz asi ne.
Jinak WhisperLite je dobry varic, sam ho pouzivam leta a max. spokojenost. Plamen do urcite miry lze take regulovat (regulujes prutok paliva) - rozhodne to neni tak, ze jede porad na plny vykon - jde jen o zvyk.
Jsem zapomel napsat. U whisperlite je soucasti dodavky druha tryska (tryska na tech. benzin je namontovana), ktera ma vetsi prumer otvoru - na spinava paliva. Proto u nej pisi, ze je multifuel. Staci vymenit trysku (naradicku na to je soucasti pytliku s varicem) a ficis. Nevim jak SimmerLite, ale whisper ma jeste v trysce takovy dratek na zavazicku (jehlu), takze staci s varicem zasterchat a otvor v trysce je cisty :)
Ahoj Jehla se závažíčkem rozhodně není samočistící. Já měl benzín z Bulharska a pomohla až celkem hrubá síla kdy jsem s tím několikrát praštil zespoda do misky na palivo nejlépe o poleno a zas se jelo.
Ahoj Tomáš
mam MSR Whisperlite nějakejch 7 let a celkem jsem spokojenej, sice mi nechal párkrát ve štychu v podobě prasklého těsnění, ale na to se nechá vybavit , a nebo zanesená hedička či tryska (těžko říct co)a já musel hodně času věnovat na vyčištění než se opět rozhořel. To mi u něj asi štve nejvíc. Jinak spaluju všechny typy benzínů, naftu to umí taky ale nikdy sem ji nezkoušel. S tim plamenem se naučíš zacházet a nějak regulovat, jde o to vychytat správnej tlak na aktualní otevření přívodu benzínu.
Jojo. Po vareni zasterchat (stejne to delam, protoze vyklepavam zbyly benzin) a obcas prostouchnout privodni hadicku, tim kovovym dratem co je vevnitr :) Otazka 2 min. Zajimave je, ze v moji verzi, je jeste na pumpicce na nasavaci hadicce filtracni sutr. U novejsich verzi jsem to uz nevidel.
taky spis doporucim od MSR ten Whisperlite. Celkem spokojenost dloha leta. Jen: pri pouziti jinych paliv nez technickeho benzinu musis cistit opravdu pravidelne; u tech novejsich ta plastova pumpicka nejak nevydrzi uplne vsechno. Snad ve vetsim mraze ci co nakonec praska; po sezone je dobry uplne rozhodit a vymenit prilis opotrebovane dily. Myslim, ze ten muj uz po letech ma z puvodniho snad jen flasky :-))
Oficialni dealer pro MSR - www.msrcorp.com - (dle jejich stranek) je Vertical sport. Delaji i servis varicu (uz jsem tam jeden nechal opravovat :). Takze tam urcite nahradni dily pujdou koupit. Jinak si myslim, ze budou v kazdem ksefte kde MSR prodavaji, cili i snad v Hudy.
V Hudacich prodavaji takove ty cele sady. Takze kvuli jednomu tesneni... i kdyz se sada muze hodit pro opravy na cestach.
A jinak zastupce pro CR je opravdu S. Silhan, Verikal, a servis uz umej. Mozna lip nez ja, ale po tech letech mozna taky ne :-)
Ježíš Marjá Kriste pane vyflákni se na benzín. Ten je určenej tak do základního tábora. Na tůry se zásadně používá plyn. Var nebo jiný je asi tak 100 krát lepší než benzín. Budeš mít všechny věci smradlavý vod benzínu jako nějkaká chemička a než rozhučíš tuhle nebezpečnou explosivní věc, tak ostatní budou jíst uvařenou polívku a pít vařící kafíčko. Plynový vařič a bomba nic neváží, je blesková montáž a výkon. Plyn můžeš pálit ve stanu, zatímco benzín stan podpálí a vysmrdí. Rodim ti dobře, vyflákni se na benzín.
Petr Bohuš Gass
Diky vsem moc za reakce, jsem sice spise ted jeste nerozhodnejsi nez jsem byl, ale nevadi :-)
Jinak jeste poznamka k tomu plynu: vim ze je vareni na nem jednodussi, cistsi atd., ale nejsem si jist jak je to varenim ve velkem mrazu, mam s tim spis dosti spatne zkusenosti. Slysel jsem neco o specialnich smesich do velke zimy, nemate tedy prosim tip kde je sehnat? A mezi dalsi nevyhody bych pridal nedostupnost bomb (nekdo uz to v diskuzi zminoval) v odlehlejsich castech sveta a k tomu jeste jejich problematicka preprava letadlem. Pokud se vam bude chtit napsat jeste nejake poznamky tady k tomuhle tak to rozhodne jen uvitam. Diky moc, zdar a silu
Do vlekych mrazu jedine turbovaric :-)
Viz.: http://www.foto-eva-martin.com/akce/ nepal-2006/foto/09-01-turbo-varic.jpg
u toho dolniho plynaku staci kdyz z toho vymacknes miniaturni plaminek a ten horni pak jede na 1500 procent :-)
Plyn je prima. Obsluha je pohodlna, regulace snadna.
Vyhody: nizka porizovaci cena, obsluha.
Nevyhody: drahy provoz, ne vsude kartuse sezenes, v mrazu stoji za prd, smesi do vysek se hur shani a jsou drahe, na roztapeni snehu a ledu na vodu uplne na h..o :-)
Plynak se hodi na bezne taboreni, na leto, trek v Evrope, kdyz muzes dokoupit kartusi.
Zdravim z Pakistanu, tady sezenes kartuse v pohode. Mistni obchodnici nejsou blbi a vedi, ze v letadle si je nikdo nepriveze / neodveze. Tomu odpovida i prodejni a vykupni cena :-)
Zdravím,
ještě k tomu vaření v zimě: o tom že plyňáky nejsou na zimu úplně super jsem už několikrát četl, ale teprve letošní zimu jsem poprvé zkoušel vařit venku na plynu - netušil jsem že to může jít až tak blbě, bylo to úplně žalostné - vařič skoro nehořel a pofukoval jen mírný větřík, který plamen skoro zhasínal, jednalo se o vařič coleman s originální kartuší coleman, která byla asi zpoloviny plná (když jsem se ale pokoušel vařit myslel jsem že už je skoro prázdná), mráz byl asi -10 stupňů, když jsme později přišli na nádraží a uvnitř vařili polívku, bylo tam teplo a vařič se krásně rozhučel a voda za chvíli vřela.
Po této zkušenosti jsem se rozhodl pro koupi benziňáku - Coleman Feather 442. Líbilo se mi na něm že nemá zvlášť palivovou lahev a proto je celkem kompaktní a malý. Zpočátku jsem byl nadšený, ale asi po týdnu vaření se mi ucpal. Vařil jsem na technickém benzinu - na ten je také určen, ale z nějakého důvodu se mi ucpala ta mosazná trubka, která je vedena přes plamen (myslím že se to jmenuje generátor). Nemáte s tímto vařičem někdo zkušenosti že byste mi poradili co s tím? problém je taky v tom, že se to už nijak více nadá rozebrat takže nemám moc možností jak to vyčistit.
Plyn je nejlepší i ve velkých horách a i v zimě. Bomba, to je mimino. Musíš jí zahřát pod bundou. Vařič pak náchylný na průvan - vaří se v záhrabu a nebo ve stanu. Benzín smrdí, půlka ti vyteče a uhoříš hned po výbuchu spolu se stanem. Do té doby budeš benziňák dřít na batohu. Pak ho zahodíš a budeš chodit za kámošema, co maj plyn. Plyn je budoucnost, benzin je vražda, rána z milosti. Kravsky hučí, bouchá a vybuchuje, smrdí a prská a nefunguje ve chvíli, kdy ho potřebuješ. Parta sedí kolem plynu a míchá vařící se čajíj. Druhá parta se vzteká kolem prsakvce do doby, než odletí po výbuchu s opařeným ksichtem. Polívka je v hajzlu, nudle v hajzlu. A eště se ty druhý prevíti tlemí. Kluci, už to nechte a poďte si dát, nám to už stydne.
PS Nutno zapůjčit obé a odzkoušet a nebo dát na rady opravdových mistrů.