zdarec lidi, jeste jednou se ozyvam prostrednictvim lezce.cz, kdo znate tomase najmana z kolina, kterej se mimo jinyho asi venuje i lezeni po skalach,ozvete se mi prosim nebo ho upozornete, ze je zvecnen na fotu dne, ja mu rad poslu zminene foto, ktere ma
Ahoj lidi!
Chceme stravit S. nekde kde bude trochu tepleji(15
st.),skalky tak do 6b tak do 1500km treba z Prahy.
Poradi nekdo z vlastni zkusenosti,nebo alespon nejake odkazy!Diky Honza-Cipis
P.s.Kdyby mel nekdo zajem jet dejte
Nevíte někdo jak vošéfovat novou stěnu, aby se tam mohlo normálně lézt? Mám na mysli nějaké oficiality - co ktomu potřebuji, pokud to nebude jen pro mne. Projekt, Živnosťák a tak.. A jak velké je riziko když to zfouknu načerno.
Zdravim vsechny znamy z Ria. Lezeni je tady uplne uzasny. Dlouhy cesty vsech obtiznosti. Jen je to spis o technice nez o sile, protoze tady ve meste jsou hlavne plotny. Mozna se dokopu k tomu abych sem neco napsal, nicmene s moji cestinou by to nomuselo d
asi spousta Pražáků zná betonovou stěnu na Chodově u výjezdu z dálnice kousek od VŠ kolejí, včera jsem se pokoušel tam něco zdolat, nicméně se mi podařilo vylézt jen jednu cestu a ta byla docela těžká, tak se ptám, jestli někdo nemáte někdo nějaké info o
Zdar všichni super lezci. Nemáte někdo průvodčíky na ledy do Rakouska, Francie nebo do Švýcarska. Nutně bych je do vánoc potřeboval. Jestli někdo máte něco takovýho, tak se mně prosím ozvite na adr: uherka.petr@seznam.cz
asi spousta Pražáků zná betonovou stěnu na Chodově u výjezdu z dálnice kousek od VŠ kolejí, včera jsem se pokoušel tam něco zdolat, nicméně se mi podařilo vylézt jen jednu cestu a ta byla docela těžká, tak se ptám, jestli někdo nemáte někdo nějaké info o obtížnosti, jo, v té vylezené cestě jsem vyměnil jednu smyci:)
Jestli to je ta zeď, kterou znám já, tak si asi lezl "Gibona" nebo "Vibrátor" (podle té smyce). Naposledy jsem tam lezl tak před sedmi lety, ale pamatuju si, že nejtěžší cesta byla "Elevace" a "Sandonoriko" (tak kolem 8, možná víc, nevím). Jo a s kámošem jsme tam tenkrát taky jednu cestu vysekali, jmenuje se "Zuzka" a sekání žádná sranda nebyla :-))
O té stěně se psalo v Minihorách č. 4-5/90. Díky úspěšné archeologické expedici do kraje magnetických médií se dá brzy očekávat reedice tohohle čísla na internetu.
Promiň, že také otravuji. Jsem v Praze nový - každá info je cenná. Pošli please mail, kde to je. Třeba když vylezu z metra - kam jít? kolik metrů.. něco. Nemám šajnu... Díky a šťastné -veselé.
je to přímo na sjezdu z D1 na opatov ve směru od brna. vystoupíš-li na metru opatov, půjdeš asi 600 metrů mírně do kopce furt rovně po 4pruhové silnici a jseš tam. je to vlastně monolitická betonová zárubní zeď, která drží svah protihlukového zemního valu nad odbočovací větví dálnice.
S potěšením jsem si přečetl tvůj příspěvek do diskuse na téma "OPATOV WALL". Tak jsem totiž, pokud se nepletu, nazval ten článek v Minihorách, o kterém jsi se zmínil. Můj papírový exemplář tohoto čísla skončil v propadlišti dějin a s odstupem času má pro mě historickou hodnotu, takže si to rád stáhnu z netu. Mimochodem ve stejném roce jako v Minihorách vyšel krátký článek i ve Večerní Praze, kde jsem pro fotografa absolvoval dobrovolný pád.
Jak jsem už naznačil, jsem autorem zmíněného článku (na fotkách jsem tam myslím v nějakém pruhovaném svetru), ale také většiny zdejších cest-Ďábeské šousty, Písečná bouře, Vibrátor, Ergometr, Panelstory, Sandonoriko, Gibon a možná ještě dalších. Už si to ani pořádně nepamatuju, protože cesty vznikly převážně v letech 1989-1991. Nicméně znám autory většiny ostatních cest (Pierot, Ninja, The Wall, Ejakulace, Masturbace mozku...), protože na všech jsem se podílel osazením jištění. Ano ano, bývaly časy, kdy všechny cesty byly zajištěny buď smyčkami na obsekané armovací výztuži (strašná fuška) nebo zejména pozdější cesty nýty s nerezovými plaketami. Znalci historických reálií si vzpomenou, co to bylo v těch letech sehnat originál nýty a nerezové plakety! Bohužel nějaký dobrák všechny plakety ukradl a nechal jen staré smyčky. Podle příležitostných pozorování z okénka automobilu se jedná pořád o původní smyčky staré tudíž 13 let a rozhodně bych nikomu nedoporučoval do nich padat.
Jinak je pravda, že "Opatovská zeď" bývala alternativou tehdy téměř neexistujících umělých stěn a v době své největší slávy na ní býval docela čirý ruch. Samozřejmě hlavně ve všední dny nebo při špatném počasí a to až do pozdních nočních hodin díky umělému osvětlení z dálnice. Stěna je v nejvyšším místě vysoká 8 metrů a pokud se pamatuji, tak nejlehčí cesta pro lezení s lanem je "Pierot" (6 metrů a kdysi s 2 nýty)a nejtěžší bývala "Panelstory" (asi 9-), jenže do ní přišroubovali dálniční navigaci, takže je lezitelná jen do dvou třetin. Jako raritu vypíchnu cestu "Ergometr", protože se jedná o jedinou převislou cestu na kolmé stěně. Ano, opravdu převislou, protože se jedná o traverz po madlech vysekaných do převislého překladu na horním okraji zdi. Obtížnost si nepamatuju, vlastně asi nikdy nebyla stanovena, poněvadž cesta nebyla dokončena. Chtěl jsem jí protáhnout kam až to půjde, ale hotovo bylo tuším tak 15 metrů. Vzhledem k ukradenému jištění je její lezení dnes asi problematické (leda tak předem rozvěsit smyčky na zábradlí nahoře, přes které lze všechny cesty jistit shora). U cest jmenovaných v jiných příspěvcích si vzpomínám na klasifikaci "Gibon" 8-, "Sandonoriko" 8. Prstolam "The Wall" byl tuším za 8+ (prověřím u autora Káji Tunzera, známého to lezce-shybovače z Brumlovky). Pokud se podaří exhumovat článek z Minihor, tak tam byl tuším výčet starších cest s klasifikací, kterou si už bohužel moc nepamatuju, i když jestli se nepletu (ale taky možná kecám), tak jsem jí vždy psal přímo na stěnu vedle názvu cesty a ty nápisy jsou čitelné do dneška i z auta . Jinak pokud někdo touží po nějakých informacích a historických souvislostech, tak jsem k dispozici na mailu.
Petr Čihák
Ahoj Petře,
tvůj obsáhlý příspěvek mne posunul zase blíž k restauraci onoho čísla Minihor zvýšením motivace. Takže si dám kapitalistický závazek, že to zkusí, stihnout do konce roku. Fotky už mám naskenovaný takže jen opravit zalomení, protože písma, kterýma jsem to tenkrát lámal už jsou kdesi fuč a ta nová mají jiné rozpaly a tak se to musí doupravit.
Až to bude hotové, oznámím to slavnostně článkem v hlavní rubrice.....
No, to by bylo super, některé cesty nejsou popsané; dá se tam lézt v noci, nějezdí kolem taky v tuhle dobu tolik aut, je tam sucho i za deště, takže vzůru na zimní betonové spáry a dírky a díry! (mimo zimu bych ale určitě nad betonem ohrnul nos, ale hlavně že je to venku na "na česrtvém vzduchu" :))
Dobré obzvláště na zocelení prstů (beton dost rozdírá), jako průprava na jarní písek dobrý. Docela vyhytaný chyty, spoďáky, bočáky atd. se mi líbily , ale neoškodilo by jich víc pro rozmanitost. Vysekat chyty do betonu asi nebyl velkej problém, beton je relativně měkkej. Já jsem nepohrdnul jištěním shora, doskoky jsou u silnice hnusný. Jinak dobrý využití ohyzného betonového zvukolamu.
Máš pravdu v tom, že beton je „relativně“ měkký. Je ale rozdíl vysekat jeden chyt a třeba třicet na osm metrů dlouhé cestě. Doporučuji vlastní zkušenost, pro podobné soudy je k nezaplacení. Nicméně o větší rozmanitost cest jsem se přesto v několika případech pokusil. Například bouldry „Ďábelské šousty“ a „Písečná bouře“ lze přelézt mnoha způsoby díky množství alternativních chytů. U delších cest je to třeba „Sandonoriko“, u kterého se dá vymyslet více způsobů přelezu za různé chyty. Jinak souhlasím, že takových cest je tam málo, ale dělat více chytů než je nezbytně třeba a navíc s vědomím, že to stejně většina lidí poleze za ty nejlepší, to byl hroznej vopruz.