Ahoj. Čekáme rodinu a přemýšlýme jaký kočár. Nevíme jaký typ - aby to šlo složit do auta a nezabralo moc místa, dalo se s tim dojet pod skály, dobře se to přenášelo, dalo se s tim běhat, chodit na procházky nejen po asfaltu, aby se v tom dítě dalo bezpečn
Ahoj, mám dotaz, nevíte jaká je situace na Děčínském Sněžníku, jestli je možno tam zítra (sobota) boulderovat, jak je to se sněhem a tak, zda někdo neví?
A pokud bude chtít zítra ráno někdo se mnou vyrazit, tak v poho od rána do oběda, dejte
Zdravím všechny, chtěl jsem se optat, co říkáte na tento batoh.Pokud máte někdo nějaké zkušenosti, díky.Nebo jestli je jiná varianta, za podobný peníz.Tento se dá sehnat za 2600Kč.Díky
zdravim. v marci planujeme predlzeny vikend v rakusku a radi by sme zdolali nejaku 3000. rozmyslal som nad grossvenedigerom. nebol tam niekto v takom rocnom obdobi? je to v pohode so sneznicami ? ktora trasa je najlepsia. popripade nejaky iny kopec nad 30
Ahoj, sháním do skautského oddílu starší ocelové karabiny, co se třeba někomu válí doma a už nepočítá, že by je nekdy využil. Potřebujeme je na nízké lanové překážky a na slackline, určitě ne na lezení. Odměna by byla ideálně za odvoz:-) Ale dalo by se my
Ahojte lidičky, chci jet s přítelkyní někdy duben, květen na nějaký výšlap a zvažuji bud Tatry nebo Fatru.Nemáte někdo nějaký nápad kam? jde nám o zajištěné cesty, ale nebráníme se i někde na volno. Díky za tipy. Maro
Ahoj. Čekáme rodinu a přemýšlýme jaký kočár. Nevíme jaký typ - aby to šlo složit do auta a nezabralo moc místa, dalo se s tim dojet pod skály, dobře se to přenášelo, dalo se s tim běhat, chodit na procházky nejen po asfaltu, aby se v tom dítě dalo bezpečně přikšírovat atd. Taky snad extistujou typy který se daj zapřáhnout za kolo. Podělíte se někdo o zkušenosti s konkrétními značkami a typy?
Na Inglesinu s nafukovacíma kolama (podvozek ergo bike :) nedám jako na offrouda dopustit. Do felicie složeno - podvozek do kufru, korba přední sedadlo.
z mých zkušeností - hledáš něco, co neexistuje - jestli chceš offroad kočárek, tak potřebuješ velká kola, nafukovací, přední otočná, ale zamykací - ovšem takový kočárek narvat do kufru auta (společně s lezeckým a kempovacím náčiním) bude docela bojovka.
Takže - kup normální kočár, který složíš do kufru a můžeš s ním jezdit po městě - a pořiď si k tomu šátek, později krosnu na mimino - s tím projdeš všude.
Moje děti stejně sedět v kočárku nevydržely, takže pod skálou budeš muset dítě zneškodnit jinak - nelezoucí může být na dece, s lezoucím a zdrhajícím (zvlášť chlapečci tíhnou k objevitelství) nevím - leda přivázat ke stromu :-) (nebo mít sebou třeba cestovní postýlku, ale když objevitele nějak omezíš, bude řev na lesy).
Každopádně počkej, jak se to vyvine - záleží na temperamentu dítěte, na tvé vlastní fyzičce a schopnostech (mě prvního půl roku po narození každého z dětí někdo říct, že po 2x2 hodinách spánku denně mám sbalit všechny klumpry a jít někam lézt, tak mu asi jednu napálím) a pak teprve řeš investice do kočárů / nosítek atd...
V každým případě trojkolku, protoze pruchodnost ctyrkolky je ve srovnani s trojkolkou v terenu (kameny, koreny) uplne legracni ... A to vim o cem mluvim, s trikolkou jsem odvozil ke skalam tri decka v takovem terenu, ze by se ctyrkolka musela prenaset ve dvou lidech. Vyhoda trojkolky je, ze zvednes zadni kola do vzduchu, postavis na predni kolo a projedes skoro vse ... U nas to resil sprosty trikolovy Hauck asi za pet tisic ktery vydrzel neskutecne veci. Kazdopadne bych doporucil vo nejvetsi kola a predni kolo napevno (ne otocne)
Ja si naopak myslim, ze ctyrkolku ano plus nafukovaci kola a odpruzeni. Zrovna v sobotu jsme si to valili po uzke lesni pesine (rozumej na polovinu sirky kocaru), kdyz ta najednou byla zaterasena nekolika vyvraty. Nezbylo nez to krosnout primo lesem dost prudkym svahem dolu. Pres velke kameny a klady zvednes nejdriv predni kola, prejedes, pak zadni. Je pravda, ze kocar nesetrime a neskripem zuby, kdyz se o neco otrem (strom, kamen, ...)
Tahat jakejkoli kočár do skal mi přijde total brutál, i když jsem to občas viděl. My jsme vše s prckama odchodili v šátku, pozdějc s dětskou krosnou. Hodí se ta vyndávací taška z kočáru na spaní, na dno místo dřevěný desky ustříhneš karimatku a je posekáno.Osvědčila se i hamaka.Nejhorší bylo období objevování.Od 3 let už byl v dětským sedáku ukurtovanej za strom, pokud byl špatnej terén.Ale stejně musíš furt dávat bacha aby se ti na tom neoběsil, a samo tam nevydrží celej den :-)Rozhodně si užijete :-)Kdyby po mě někdo chtěl třeba na Bor vytáhnout kočár, tak vypovídám spolupráci :-)
no záleží jak moc ofrout. na běžnou kamenitou vozovou cestu vyhrává nejobyčejnější čtyřkolka s pevným podvozkem, a co největšíma kolama (nafukovací jsou dobré do sněhu, že se to bílý svinstvo tak nelepí ale jinak moc výhod nevidím), a se stejným rozchodem vepředu i vzadu (by to nebylo čtyřstopé). v případě, že se kočár táhne do pořádného kopce, třeba od Hemmrichu ke Kozlí jehle, tak se hodí smyce na tahání, vázat zásadně za podvozek, ne za korbu. do fakt terénu je pak lepší trojkolka, ale ne nějaká mrcha plastová, nejlépe charriot, s velkým kolem vepředu (takzvaný bruslařský set), jenomže to stojí prachy (ale z toho si nic nedělej, dítě tě bude stát celkově něco ke dvoum milionum, když poštuduje tak ještě víc), a taky to není úplně vono pro úplnýho malýho ležáka, holt korbička je korbička. u kočárku se docela hodí i brzda, zase když porovnávám, tak srandakotoučovky na běžnejch kočárkách jsou venkoncem na houno, ne snad že by byl princip špatně, ale je to problém lacinejch plastovejch konstrukcí. nejlepší zkušenost mám s bubny na charriotu, ale chce to seřizovat, by obě kola brzdila přibližně stejně.
Caute, jeden takovy mame, ale pro dvojcata - je z USA, znacka Bumbleride, http://www.bumbleride.com/. Jezdime kazdy den, po lese, lesnich cestach, skaly zatim pouze Petrohrad a Srbsko, zatim je kosa. Na Roviste ho nedostaneme, ale do Jury na pohodu, alias budeme tam i nadale jazdy vikend.
Kocarku davame fakt mega narez - napr. v pohode s nim dame cestu, co jezdime jako downhill na kole, ovsem chce to jet samozrejme pomaleji, opatrne, pripadne prizvedavat na zadni.
Ja hledal podle techto parametru:
- pro dvojcata (to te nemusi drtit :))
- co nejlehci, duralova konstrukce, kulate trubky
- nafukovaci a stejne velka 4 kola, co nejvetsi
- aretace prednich kol
- odpruzena zadni osa
- slozeni aby ho zvladla i moje zena (alias bez potreby zasadni sily)
- skladnost, aby se vesel do maleho auta dozadu
- skladani a rozkladani max 3 kroky
- vsechno dural/cordura
- kvalitni ABEC (v nasem pripade ABEC7) loziska v koleckach
- stabilita proti bocnimu prevrzeni
- vyskove stavitelna rukojet
- aby se otacel na miste
Cena je sice vyssi, ale jsem si jisty, ze min na 3 roky mame vystarano. Je super odpruzeny, prckove v nem desne radi jezdi a jazdy den davame pres 5km po lesnich, polnich a totalne rozbitych cestach. Jinak ja s nim beham a je v pohode, super sedi, nedam na nej dopustit. Pro dvojcata ho dela pouze tato firma (tedy s parametry, co jsem hledal), ovsem pro 1 prcka je jich asi vic. Kazdopadne Bumbleride doporucuji a zatim co potkavame lidi, tak krouti hlavou nad prujednosti. A jezdime vsude, v sobotu napr. pres cele Lipno 5cm prasanem :)
to jsi asi koupil dobře. objektivně musím říct, že milano twin je sračka, zlomenej kloub rukojeti, zlomená trubka... (vše šlo opravit, ale netuším, kdy se zas zlomí něco dalšího - holt pišišvoři mají dohromady asi dvacku)
stačí se podívat na detaily kočárku. jestli to vypadá trošku aspoň jako na supermarketovém bicyklu, nebo jako na věšáku na prádlo z teska.
Všechny řeši o teréním kočárku jsou pěkné, doporučení jsou platná, ale nikdo neuvažuje zda jsou i pasažéři teréní. Osobně mám zkušenost, že kočár projede skoro všude, občas mu pomůžeme a někdy i přeneseme, ale ve finále nás vždy neomezí kočár, ale strach aby jsme z mrńouse nevytřásli duši:) myslím že jediné co je důležité je aby měl velká kola, ideálně nafukovací, a zbytek je otázka vkusu a ceny. Zde je jasně zdůvodněna tříkola, osobně jsem spokojen se čtyřkolkou.. to je už fuck.. stejně jde s dětma lezení stranou ať se chce nebo nechce.. :)
Croozer s dodaným pérováním na bázi gumicuku (bastlí např. velofiala). Projede všechno, vleze se do něj autosedačka typu vajíčko = můžeš vozit mrňouse uplně odmala, zapřáhneš ho za kolo a odpružení opravdu funguje, narozdíl od charriota, kterej má listový péra snad z vejtřasky nebo co.
teda já jsem zastáncem charriota a listovejch per. ono základní tajemství je nastvavit správnou tuhost dle nákladu - a listová pera na rozdíl od všech bastlů s elastomery, gumicuky a podobně zároveň s pružením tlumí z podstaty a ne postupnou degradací gumy a tak se na rozdíl od bastlů nerozesypou v tu nejnevhodnější chvíli. ale proti gustu žádnej dyšputát.
@Lukas: zdvih gumicuku při jízdě za kolem v terénu nenahradíš. Na asfaltu, za běžkama a pěšky asi stačí list. Gumicuk se přetrhne, to jo, ale svážeš ho a jedeš dál. Jako větší průšvih než cuky vidim croozerovu vysokou hmotnost.
@Anicka: Tyhle vozejky se imho jako plnohodnotnej kočár do města použít nedaj, protože maj velkej rozvor, těžko se nosej a nakládaj do MHD, dítě v nich polosedí pololeží a nejsi s dítětem v tak úzkým kontaktu (je kdesi hluboko pod tebou pod vixlajvantem).
@all: Jako lowcost offroad bych viděl vojetou libertu (ekvivalent mezi auty by byla asi niva nebo aro).
a to zas nesouhlasím, s listama jsem velmi spokojenej (dvojmístnej vozejk), vozím v tom buď dvojčata (1 rok), nebo dcerušku (3 roky) + případně nějaké půjčené děti, a nenašel jsem problém v rozmezí celkové hmotnosti nákladu od 8 kg do 40 kg - ty listy mají zdvih okolo 6 cm. jo a terénu se myslím nebojím - naopak, terén uspává mnohem líp než asfalt.
použití jako kočárek do města: jde to, ale ne pro úplné ležáky. sice je k tomu něco jako kojeneckej vnitřek, ale dítě mladší než dva tři měsíce bych do toho nedával, a i pak ležáka ne víc než dvě tři hodiny v kuse, by se mu záda moc nemordovala. a samozřejmě je nutno mít do města "městská" malá natáčecí kolečka.