Zacinam zvazovat o koupi lezecke dodavky typu Multivan, Hyundai Van nebo treba novy Renault Trafic Generation, ktery je obdobou Multivanu. Nemate nekdo tip na koupi resp. radu jake auto je idealni pro 2-3 lidi. Myslim jak nove tak starsi ojetina. A kde se
Nzdar lezci, prosím Vás nechodí z Vás někdo na Mendlovku do Brna, moc lidí v Brně neznám a ani se v něm moc nevyznám.Přez zimu a podzim bych si rád zalezl i v týdnu.Snad má víc lídí takový problém.Díky.
zdar. kamarádi co dělají na šumavě odboj proti kácení úpěnlivě prosí o pomoc, na pondělí, úterý, možná i středu, potřebujou alespoň jednoho, dva horolezce.. kdybyste měl někdo sympatizující s myšlenkou respektující vyšší cíle než ty průmyslové čas a odhod
Ahoj všem, mám z poslední doby mnoho špatných zkušeností s lany. Mohl bych zde poprosit o radu / konzultaci?. Na laně poleze syn (6let, 20-25 kg) a já (cca 60kg). Lezeme celkem hodně, hlavně stěny, ale příští rok možná už občas vyrazíme někam ven. Syn lez
Ahoj všem, mám z poslední doby mnoho špatných zkušeností s lany. Mohl bych zde poprosit o radu / konzultaci?. Na laně poleze syn (6let, 20-25 kg) a já (cca 60kg). Lezeme celkem hodně, hlavně stěny, ale příští rok možná už občas vyrazíme někam ven. Syn lez
Ahoj, obracím se na vás s prosbou o pomoc – tenhle týden mi v Brně na Vinohradech z auta krom pár dalších věcí ukradli i pohory (jo, jsem idiot, že tam byly, ale už se stalo). Ty jsou hodně netypický a moc kousků se v ČR vyskytovat asi nebude, možná v týh
mizime ted na vikend podivat se na Kozelku, nebyli jsme tam podle me vic jak 10 let, takze to bude comeback jak ma byt. Kazdopadne ale s prckama, alias ptam se vas, znalych - kde drandit na pohodu v okoli s vozikem za kolem, alias ma
Zacinam zvazovat o koupi lezecke dodavky typu Multivan, Hyundai Van nebo treba novy Renault Trafic Generation, ktery je obdobou Multivanu. Nemate nekdo tip na koupi resp. radu jake auto je idealni pro 2-3 lidi. Myslim jak nove tak starsi ojetina. A kde se hodi hledat treba kvalitnejsi ojetiny toho typu? Dekuji za pripadne odpovedi.
Co treba neco typu Citroen Berlingo (Kangoo, Connect, Caddy...)? Odvezes toho hodne a porad jeste to ma "normalni" rozmery...
A Berlingo je na pomery Citroenu docela spolehlivy a da se sehnat levne.
O spolehlivosti a kvalitě Berlinga, hlavně starších bych pomlčel neb bych ho musel jíti rezsekati- francoužští soudruzi někde zaspali, hlavně starší modely nebrat!
ahoj, uvažuji i tomto http://citroen.carling.cz/citroen-jumpy-2-0-hdi-skrin myslíte, že je to dobrá volba? Nájezd je tam malý, vzhledem k ceně to vypadá zajímavě..
Tohle mám ve dlouhý a nízký verzi a je to ok. Šestikvalt, po dálnici se dá udržovat 150, maximálka cca 165, žere mi to kolem 7, pokud jedu po dálnici 110 a státovky 100. V zimě je v tom trochu zima - slabý topení. 80 l nádrž. Klimatizace chladí celkem dobře. Vržou vevnitř plasty, cvakaj posuvný dveře a má to různý pazvuky. Dělá se vepředu buď s pohodlným sedadlem spolujezdce anebo s hroznou dvoulavicí. Výměna sedadel je pekelně drahá.
Jo, motor je ve srovnání třeba s transporterem dobře odhlučněnej, takže až na pazvuky je vevnitř při jízdě celkem ticho - při vyšších rychlostech samozřejmě hluk od kol a aerodynamickej hluk, ale to se mi zdá snesitelnější než kravál od motoru.
Řešili jsme to nedávno. Jetého trafika koupíš většinu pouze v základní výbavě, ve standardní 9ti místné byl nějaký problém se zadní lavicí která nám nevyhovovala, generation se v ČR snad vůbec neprodává, skladem k prohlídnutí by nebyl nikde. V bazaru jsem nenašel nic. Hyundai H1 je zase poměrně úzký. pro 3 lidi nic moc.
Velký favorit bylo dlouhé Scudo/Jumpy/Expert. Všechny sedačky samostatně sklopitelné. Kombinace 2+1 v obou zadních řadách.
Nakonec vyhrála dlouhá VW T5. A do ní vytvořená postel. Oproti Scudu je delší a širší. Pokud máš vzadu nechanou jednu lavici, vejde se za to 180cm postel. Postel v Multivanu má nevýhodu, že pod to nic nedáš. Pokud máš trochu víc věcí musíš to na spaní přerovnávat. Navíc do roku 2008-09 se Multivan vyráběl pouze v krátké verzi. T4 nám sice hodně lidí vychvalovalo a T5 hanilo. Ale poslední T4 se vyrobila v roce 2002...
Jako majitel lezecké dodávky ti s odstupem času (pár let) mohu říci: Jsi li bohatý, kup Multivan a to dlouhej, nebo krátkej se zvedací střechou, nebo kempovou Callifornii.
Varianta jsi bohat číslo 2 : Viano Marco polo,nebo Viano Fun se zvedací střechou.
Nic jiného vlastně nemá cenu. možná snad rodiné multivanózní hybridy od Peugeota ,Citroena, Renaulta atd. Rozhodně ne různá Berblinka a Cuudiny chudiny. Je to malý a i po přestavbě v tom jde sice chrápat ,ale za deště vaříš někde v altánu a na to nepotřebuješ vágen se spotřebou 10 l/100 s devíti nebo šesti místy, ani berlingo a stačí ti kombík v naftě,nebo plynu, skládací postel za 800kč a rakev na střeše. Takže malý dodávky jsou vlastně k hovnu. A velký mnohamístný vlastně taky,tam buď pořád vyndaváš a nandaváš lavice, nebo je tam necháš a furt přebaluješ auto a stejně vaříš venku.
Varianta chudina (relativní): Kup pořádnej kombík 1,6TDI nebo HDI,nebo CR , pořádnou rakev, dobrej stan a třeba skládací postel. Jezdíš za levno (i s rakví do 7l v naftě) na rozdíl od dodávky ,tam normoš 10l a kdo ti bude tvrdit že míň, tak jezdí 80. Zkus takhle jet do Špáňa :). Jebne ti.
Varianta chudina 2 : Kombík 1,6 a rakev zůstává, spíš jen na privátech ,gitech, refugiách atd. Ve finále je to levnější než koupit dodávku.
Pominul jsem pojištění a poviné ručení na dvoulitra a nedej bože dvoulitra N1.Pominul jsem servis ,u dodávek běžně 700 bez DPH za hoďku, náhradní díly jsou celkem drahý (na rozdíl od třeba Oktávky nebo i třeba 308SW). Ve finále cena nový káry !! 308SW cca 400000 skoro v plný palbě, oktávka podobně v celkem slušný výbavě. Multivan mega, Viano Fun mega. A jetý Multivany a Viana za 400 litrů maj nájezd přes dvě kila a vysypeš se do nich,tomu věř.
Jo a tranzit je mizerně variabilní a hnije jako kráva, i novej. A je to sice velká plechovka, ale pořád plechovka.
VW T4 Multivan 2,5TDI. 6 lidi a 2x pes plne nalozeno, po dalnici 130+ a spotreba max 8,5. Pokud tomu nerozumis, tak radeji hloupe nerad, nekdo by ti mohl uverit.
Jezdím s ní v práci ty trubko, tak mi tu nedávej školení o tom čemu rozumím hůř než ty. 2,5TDI long T5 2009 10L normálně, a když jí ženem 130 a vejš tak ve čtyřech lidech 13L. Tak si nalož psa a začni počítat nádrže a nekoukej se na počítač ty moudrá makovice. Tranzitem ,nízkým a krátkým jsem jezdil za 10 při Sto Třiceti km v hodině. Stačí pejskaři chytrohlave?
Ještě eli, je fajn vidět (a zábavné),že někdo dokáže jet s autem co má naložený (jak ty píšeš)víc než dvě tuny ,a čelní odpor jako kráva(o dost větší než jakýkoliv kombík) za 8,5 L/100km.
Možná by tě měli zaměstnat v autodopravě, ušetřila bys firmám miliony. Ještě, že tobě bude věřit jen někdo ,kdo o autech a dodávkách zvláště, nemá ani potuchy. A taková rada nerada na závěr,pro tebe bez invektiv, když už tys to výše nedokázala. Palubní počítač na většině aut kecá, a prospekty kecají ,o spotřebě, všechny.
Eli vi, co rika. Firemni Renault Master (prodlouzena a zvysena verze) nam bere 8,5 nafty, kdyz tomu slapes na krk. Pri snaze o uspornejsi jizdu (dalnice 110-120) mame dlouhodoby prumer 7,5. Tak se prober a neurazej.
První kdo tu urážel byl, nebo byla Eli. A tu spotřebu, cha cha,chi chi, cho cho. Ty Mastere prodlouženej zvýšenej. Jak už jsem řekl,tohle není autoforum a začni počítat nádrže,pak uvidíš těch 8,5.
Jen tak mimochodem, nejsem holka. Jestli te urazi, to ze ti nekdo rekne, ze mluvis hloupe, tak je to tvuj problem, ale pravda je, ze spotrebu mam takovou, jakou jsem psal (mereno samozrejme podle tankovani). Holt mas asi vetsiho zrouta, ale tvdit, ze takhle zerou vsechny auta je opravdu hloupy, promin.
Zábavný je Eli, že se tu vždycky najde někdo ,jako třeba ty, kdo začne druhým s odlišnými zkušenostmi tvrdit, že mluví hloupě. Já zapoměl že vlastně lidi jako ty budou mít "vždycky" pravdu. Doufám že si hoch dobře zvolí, a že ho dodávka při dnešních cenách všeho na auta moc nezrujnuje a zbyde mu ještě pár kaček na to cestování. Ty jsi mu svým napadáním druhejch asi moc nepomohl.Tak ať ti to jezdí s krabicí i za míň než 8, a vyber si nějakej neholčičí nick. Tenhle je fakt blbej, na ten se fakt nedá poznat že nejsi holka. To je snad lepší se nepodepisovat.
Precti si prosim jeste jednou celou diskuzi. Ja jsem reagoval na tvuj vyrok:"na rozdíl od dodávky ,tam normoš 10l a kdo ti bude tvrdit že míň, tak jezdí 80". Jelikoz mam jinou zkusenost, a nekolik dalsich prispevovatelu taky, tak jsem to oznacil za hloupost. Jinak, co se tyce myho nicku. Je jaky je, a ja se takhle proste podepisuju odjakziva, pac nemam rad anonymy.
Hele já četl celou, tak že v pohodě,ale asi je normální označovat lidi hned za hlupáky. Obvzlášť když máš jiné zkušenosti. Polepším se, taky ti to tam příště hned natnu. A já jinak mám taky pár kamarádů,kteří objeli na kilometry s dodávkami skoro zemegulu. Nechtěj slyšet ty rozdíly ve spotřebě. A člověče, ty auťáky byli i nové modely. Pokud není Jméno ,jsi anonym i s nickem. Já tě neznám a je mi to buřt. Pro tebe můj prvotní výpis možných řešení nebyl, a když to umíš s dodávkama líp než já, měl si tomu borcovi poradit,ne se srát do mně(to jsi začal ty ,tak to neobracej). Já prostě jezdim za 10 a tobě prostě nevěřím. Tečka, konec a víc ti už neodpovím ani ň.
Ok. Asi jsem pak odpovidal nekomu jinymu, ale nebyl tam ani nick, kterej by to rozlisil. Ja se naopak budu priste mirnit. Je videt, ze nakonec jsme se k nejaky diskuzi prece jen dobrali.
Jako majitel T4 2.5TDi Multivan se musím eliho zastat. Cesta CR - jizni Francie a zpet ve ctyrech lidech s průmernou spotrebou 8.5 l na sto, po dalnici kolem 130km/h, po okreskach co to jde. Srovnavat motory v T4 a T5 je trochu mimo... Ke stari auta - stary T4 jsou (pokud nemas smulu) hodne velky drzaky a penez do nich moc sypat nebudes a najetych km bych se taky nebal. Spani uplna pohoda (at uz origo postel nebo domaci dodelavky, spis kde chces a nemusis hledat misto na stan nebo penzion), veci pro ctyri lidi se ti v pohode vejdou.
Pro shrnuti - T4 je nejmensi verze lezeckyho auta, do niceho mensiho bych nechodil :-)
Srovnávat motor T5 a T4 zas tak mimo není,když člověk nemá úplně zkušenosti s takovými auty. Blud, a ještě arogantní, jako eli umí totiž napsat každej blbec, co se s ním projel jednou někam dál do skal ,jako druhej řidič. Pokud s ním jezdíš deně (neplatí jenom pro VW) zjistíš ,že nízká spotřeba je u dodávky jen zbožné přání. A bohužel roste s rychlostí a váhou a čelním odporem, jako samozřejmě u všech aut,letadel,raket a tak, ale za 5L nafty jako Oktávka ti vážně nepojede. Poměr výkon cena taky nic moc,jen to spaní a výhled při jízdě je super. Než si koupit starej verk,tak bych si radši připlatil,když už bych ho vážně chtěl na spaní a cestování(na ostatní je lepší normální rodinné auto,jako třeba Touran).Když si to potom spočítáš na ceně a nákladech,tak za to můžeš spát po penzionech se sprchou a kuchyní dost dlouho a do skal jezdit jen s batohem bez hromady blbostí(tvoje holka tě bude milovat), a místo dodávky si koupit větší osobák a dobrej box. Ale proti gustu, víš co... K těm motorům T4 2,5 Tdi čerpadlo tryska, držák ale Turbo a čerpadlo prostě někdy může odejít, a to dříve než celej motor, záleží jak s tím jezdíš a jak se s tím jezdilo od začátku. Je to u ojetiny o štěstí. T5 ma 2L CR (common rail) dost koní "malá" spotřeba. Passaty a nové Oktávky maj ten samej. Speciálně technici na něj nadávaj, ale když to koupíš nové, tak je to stejně v záruce.
Hlavně mrkni na autofora, a testy na netu, tady se toho moc nedozvíš,teda jen od eli ,ta to má zmáklý a má nejmíň čtyři. Pak zajďi do VW a svez se v něm, na dálnici mu šlápni na krk a hned uvidíš.
Přeju štěstí při výběru. Čehokoliv.
Nevim jaky mas komplex, ale vysvetli mi prosim, jaky jsem napsal blud, kdyz jsem popsal svoji spotrebu. Jako jasnovidec by ses asi neuzivil, protoze autem jsem nejel pouze jednou do skal a navic ani jako spolujezdec. Pokud nejses schopnej diskuze bez osocovani, tak si radsi jenom cti.
Eli, jako nezaujatej pozorovatel vidim ze prvni jsi napsal o hloupejch radach Ty. Kdybys slovo >hloupe, nahradil nejakym neurazlivym opisem, treba byste se ani nemuseli pohadat. Takze co se kultury diskuse todejce, zamet si pred vlastnim prahem.
Pokud si nekdo zaryte mysli, ze jeho nazor je dogma a neda si to zkusenosti jinych vyvratit, ani se nepokusi o dialog a dal si stoji za svym, je podle me hlupak. Ja jsem si narozdil od nej celou diskuzi precetl, a vidim nekolik prispevku od lidi, kteri maj zkusenost stejnou jako ja.
Nehodnotim ted technickej merit jednotlivejch komentaru, mluvim o tom ze jsi mu rovnou rekl ze jeho rady jsou hloupe. Ono totiz nelze vyloucit ze mate -co se aut tyce- odlisnou zkusenost a tim padem pravdu oba.
Jen proto ze nekdo vidi svet jinak nez ty je hlupak? Jak rika klasik .. vice lze z diskuse ziskat kdyz rekneme >>asi jsem se spatne vyjadril<< nez >>hovno tomu rozumis<<.
TDI - např. octavia I - 66KW, 81KW, oproti 96KW šestikvalt je už PD, jinak TDI PD jsou např. Octavia II - tam je problém s porézní hlavou, což byl důsledek právě technologie PD - tedy když neměníš olej častěji, než jsou doporučované intervaly, CR už jsou např. trojkový oktávky a výš.. všechno jsou to platformový motory, takže můžeš korelavat na koncern. Co se týká turba u VW díslů, tak vydržej docela hrubý zacházení. Lepší kupovat plný výbavy než holobrky a samozřejmě pozdní datum výroby dané modelovky, kdy platí obecně(při průměrné životnosti modelu 5let) tak 1 rok až 2 před výběhem - to už to je vychytaný, minimum změn(už nemá cenu investovat) a ještě se to tolik nákladově neseká. TOlik modelů jako jedničková oktávka, která se protáhla na skoro dvojnásobek očekávané životnosti, zase tolik není.
Mám T4 Multivan a musím potvrdit výše uváděnou spotřebu. Pokud jedu po dálnici do 100-110 km, je to podle palubního počítače mezi 6 a 7 litry, podle kopcovitosti a větru. Při 130 se zvedne spotřeba na 8 až 8,5, když naložím 170, jsem na 14 litrech, jen to hvízdne. Celkovou dlouhodobiou spotřebu mám 7,5.
Coze, 8.5 l/100???? To si nejak mimo, nam to i s vetsim nakladem zere kolem 4.5, kdyz na to fakt hodne slapeme tak max 4.85 l/100. Proste uspornejsi nez kdejaky ekoauto.
Ale abych jen nehanil, tech 8.5 je udaj jak z technicaku. Takze neni to spatny. Vlastne Multivan je jedinej, kterej i plne nalozenej a v nelaboratornich podminkach dovede drzet spotrebu na ci pod papirovymi udaji, vid Eli? ;).
Pro variantu zaměstnaný lezec s 4-5 týdny dovolené se vyplatí asi ten kombi se stanem a penzionem. Tedy pokud zrovna nehledáte pojízdný bydlení jako má Alex Honnold. Mimochodem, na kombíka by se také užila rolovací plachta, jakou mají některé lepší dodávky podél střechy - až na to otevírání dveří... to je výzva něco takového zřídit.
Tak pod tohle se podepíšu v plném rozsahu.Měl jsem Tranzita a teď mám Scudo.Velký auto pokud není nový je zdroj drahých problémů a malý poloněco jako Caddy je k hovnu. Buď udělat totál obytňák z nové dodávky,nebo koupit kombík.Oktávka ideální poměr výkon a cena do skal.
cawo,po niekoľkoročných skúsenostiach by som ti doporučil vw sharan/6+1/.ani osobák,ani veľký van ale pohoda zaručená.ked ideš v dvojke,pohodlne sa vyspíš.ak vás je 5,zoberieš lyže a cajky na dva tyždne bez nosiča.neprší ti do ešusu ked varíš pod zdvihnutým zadným vekom.solídna spotreba.ale len 85kW/nie66/a hodí sa nezav.kúrenie.
Cau, mam Transita a muzu doporucit.
Mel jsem Multivana, ten je drahej a malej.
Kupni cena je nizsi a cena nahradnich dilu je taky nizsi, navic se nekradou tolik jak Multivany. Zalezi na jak dlouho jezdis. Pokud vic jak na mesic pak velkyho dlouhyho a upravit, pokud na kratsi dobu, tak kratkyho nizkyho.
Lezeni zdar.
musím souhlasit, tranzita 2,5 turbo máme už 11 let,najeto má 170 000 a je zatím úplně spolehlivej a jezdí za 7,5 l, nikdy nás nikde nenechal a dá se v něm žít ve 2 lidech + 1 dítě naprosto pohodlně.
Taky bych se přimluvil za tranzita. Oproti VW je levnější ať novej nebo ojetina. Spolehlivej je minimálně stejně a je větší (širší). Opraví ti to každej vesnickej opravář. Problém může být, pokud scháníš něco jako multivan - u fordů je to dost nedostatková verze. Stejně tak může být pracný sehnat výkonější verzi. 66kW mi přijde trochu málo.
Jestli jedeš jednou za rok na týden, kup si kombíka a za ušetřený peníze si užívej penziony a kempy, jak už bylo napsáno výše. Dodávka v každým případě vyjde dráž než osobák a tak dobře se nesvezeš
Mame 2 roky multivana T4 2,5 TDI. Jezdim kazdy vikend + vyjezdy na vic dnu. 2 dospeli, 2 decka pes, kupa harampadi. Najezdeno 220 tis, z toho ja 50 tis. Investice zadne (krome spotrebnich), jedu co to da. Na dalnicich 150-160 furt. Spotreba 8,5 litru. Auto k nezeplaceni! Ma jen 2 male chyby. Je trochu hlucnejsi a zacina byt male.
Dekuji vsem za jejich nazory. Docela se z toho da k necemu dopracovat. Odlisne nazory na vec vubec nevadi, myslim ze pravdu maji obe strany a Eli to myslel take dobre, jen se zbytecne hned pustil do polourazeni, takze vsem i jemu moc diky. Ja prave kombika s rakvi mam uz dlouho a ted chci vice pohody ,tedy nepretahovat furt veci, a zvazuji zda dodavku novou na vsechno tedy i do mesta a parce anebo starsi a jen na vikendy a nebo novou jen na vikendy ale levnejsi/treba T5 v zakladu, Vivaro ci Hyundai za 400 tisic bez DPH - mam ICO totiz/. Zeptam se Pena nekdy , kde koupil takovy auto a bud budu mit taky stesti nebo koupim nove a pak ovsem ne Multivana za milion. Pokud se nenecham zviklat poslednimi prispevky na Transita....Fakt vsem diky a jeste treba neco napiste. Martin
Odpovídám po době na toto téma. Dneska nalítáno skoro 300 00O. Výměna brzdové vývěvy (klepala). Jinak jenom olej a desky, výfuk. Auto jede furt stejně. Po Česko-Slovensku najezdím na plnou nádrž přes 1000 km, když jedu do Arca, tak mi to žere víc, ale přes 9l ani jednou. Ale jedu na dálnici už míň, 140 tempomat. Jedina nevýhoda ...místo. Budu řešit střechou, až seženu. To auto je k nezaplacení.
mám jako služebák Jumpy H1L1 (za necelé dva roky něco přes 70 tisíc), tam se dva pohodlně (a tři nepohodlně) vyspí na zemi když se sklopí druhá řada. H1L2 pak bez sklápění se dvěma řadami sedadel jde udělat pohodlná dvoupatrová vestavba pro maximálně 6 ležících střelců nebo 3 ležící střelci a spousta proviantu v suterénu. motor 2 litry HDI se chová na dýzl relaticně kulturně, žere dlouhodobě okolo 7,5 litru (dálnice 130, mimo dálnici co strach dovolí), 1,6 HDI by se mi zdál moc malej. obdobně scudo a expert (je to nemlich stejné).
Mám T5/128kW, koupeno nové zatím najeto cca 80tis, zatím bez problémů mimo čidla filtru za 1200,- lepší tedy kupovat ojetou verzi bez filtru. Na Penovu spotřebu se teda na dálnici nedostanu ani náhodou spíš nejmíň o litr více(9-10l), mimo dálnici pak klidne i okolo 7-7,5. Těžko si dokážu představit jezdit delší trasy se slabším motorem aby u toho řidič netrpěl, tohle je tak tak. Jinak i běžný servis je docela drahej (brzdový destičky, kotouče atd..
Penova spotreba je taky skoro jak vyrobcem udavana, coz je haluz sama o sobe. Bud jezdi super usporne, vyhyba se mestum, na dalnici jezdi pomaleji nez pise a nebo se u nej projevuje u motoristu pomerne casty jev o vytvareni legend o sve spotrebe.
Udaje z technicaku, T5, 128 kW (2.5 TDI).
mesto: 11.8
mimo mesto: 7.7
kombinace: 9.2
Takze asi jedine auto na svete, ktere nalozene v realnem provozu jezdi za mene nez je udavano.
to LukasB.: L2H1 bez sklopených zadních sedaček má postel cca 160 cm dlouhou, čili tři krátcí ležící střelci. Pokud se postel prodlouží o sklopený zadní sedačky s vystrčenejma podhlavníkama, pak to dělá cca 240 cm, což už je pro tři plnotučné ležící střelce nadél a jednoho zakrslíka našíř. Nocleh ve spodním patře, pokud je nahoře vestavba, je klaustrofobikova noční můra.
vybírej si auto taky podle toho, jak má spolehlivý motor, ne každé praktické auto má nečasto se porouchávající motor. abys něco takovýho našel musíš googlit a googlit, ptát se známých automechaniků atd...hodně zdaru.
ha..vyskocila stara debata....mam uz 3m roky Ford Tourneo Custom a to novy a jsem spokojen.Spotreba 7,5-9.5 litru realna ale prumer 8-8,5 l to je stoprocentni.
VW T4 2,5TDI (rv 99). Najeto 440tis. spotřeba 8,5-10L. Když to po dálnici valim jak blbec 140-150km/h, tak mi to desítku schramstne v klidu. Když jedu po silnici (zatáčky a tak) jsem naloženej, tak schrmstne cca stejně. Ale já jezdím jak prase! Já to mám víc pracovní něž osobní. Cesty po do ciziny jich odjelo hodně a je lepší to na dlouhejch cestách nervat. Se s tím (prázdný a sám) dá jezdit 150 i hezky to sedí ale pak to žere.
Měl jsem k porovnání Berlingo, Turneo, Transit kastli a na chvilku Nissana dodávku. Všechno dobrý ale káry fakt odlišný (i motorizace)!
Berlingo malý a houpavý. 6-7L/100. Nicmoc. To nejelo.
Turneo stabilní a uvezlo fakt náklad (váhu). Držák. cca9L/100. Mě se líbilo.
Transit kastle. Držák ale houpavá dodávka. Pohodlí nula (i pro řidiče). Strašně krátký kvalty! Víc než na práci to není (nebylo).
Nissan. Neohrabaný, velký, spotřeba 8L. Vysoký.
Neřídil jsem Renaulty a velky Citrouše a Huydaye.
Se v tom musíš projet. Ale Téčka jízdníma vlastnostma budou asi vítězit.
Hodně zdaru! ;-)