čau borci, asi to tu už bylo, ale hledat se nechce, jednodušší je se znovu zeptat. Tak tedy: jak je to s pojištěním pro Alpy. Mám alpen i čhs. Stačí to na pokrytí veškerých výloh spojených s případnou záchranou (i vrtule a transport do naši matičky vlasti
zdar!
prodřel sem si na VSkách poutka na sucháč tak, že jedno prasklo a pár dalších k tomu nemá daleko.. máte někdo zkušenost s opravou? má je smysl posílat a doufat, že to kluci z restdaye/salticu/triopu/bufa.. dokážou opravit?
nevíte někdo, jak je to s vodou pod S hranou Piz Badile (kus nad chatou Sasc Fura)? Kde se dá brát? Když jsme tam byli na začátku července, nebylo úplně referenční počasí a voda tam tekla úplně všude.
prosím lezeckou veřejnost,jestli se o těch co s....ou přímo pod skalama dá ještě mluvit jako o lezcích.aby svou případnou potřebu vykonali za cestou ve vší tichosti.Napočítal jsem na plácku pod skalama 10 hov.a příslušenství k tomu.Já chci na skalác
čau borci, asi to tu už bylo, ale hledat se nechce, jednodušší je se znovu zeptat. Tak tedy: jak je to s pojištěním pro Alpy. Mám alpen i čhs. Stačí to na pokrytí veškerých výloh spojených s případnou záchranou (i vrtule a transport do naši matičky vlasti), nebo je lepší se ještě připojistit u některé naší pojišťovny? Díkes
Alpenverein:
- vrtule a záchraná akce do 25 tis. EUR
- léčebné výlohy do 10 tis. EUR
Takže pokud zapadáš sněhem na Blanku a bude tě stahovat vrtule nebo si tam zlomíš nohu, tak OK. Při vážnějším poranění (pánev, páteř, hlava, mnohačetné zlomeniny, vnitřní krvácení) je to však k prdu - drahé operace, vyšetření, péče.
Na horolezecké aj. činnosti např. pojišťuje:
- Generalli, ta myslím zahrnuje do pojistné částky i záchranné práce, ale zase omezuje obtížnost cest maximálně do 7 UIAA.
- ČPP má v pojistných podmínkách léčebné výlohy, sice neomezují obtížnost, ale o záchranných pracích tam nepadá ani slovo a také podivně v podmínkách míchá pojmy nebezpečné, extrémní sporty.
Jako občan EU máš automaticky Evropské pojištění, ale to je v každý zemi jinak a nikdo mi není pořádně schopen říct jaké jsou přesně podmínky v té které zemi (Francie, Německo, Rakousko ...) podmínky.
Ono vubec ty "podmínky" dělají celou problematiku nejenom pojištění. De facto kdykoliv vstupuješ do vztahu kde jsou "všeobecné obchodní podmínky" (banky, pojišťovny, operátoři telefonů, energií atd. atd.), tak je nutná multioborová znalost a právník v záloze.
Ahoj, můžeš sem prosím hodit link kde by byly nějaké informace týkající se toho omezení u pojištění Generalli (do 7 UIAA)? Vždycky si u nich dělám pojištění a toto slyším poprvé :( Dík
Tak se omlouvám. Za poslední 3 roky sem byl pojištěn u 3 pojišťoven, vždycky dle typu akce a trochu mi to splynulo.
Generali neomezuje obtížnost, ale záchranou akci platí pouze "Pojistitel nehradí náklady na zachraňovací akce pokud nejsou indikovány z důvodu zdravotního stavu, jež vyžaduje následné ošetření ve zdravotnickém zařízení nebo hospitalizaci." Takže pokud zapadáš např. na tom Blanku sněhem nebo budeš bloudit po Rysech, ale seš jinak fit, tak máš u Generali smůlu. Vrtuli a horskou si budeš hradit sám resp. musíš čekat až budeš mít omrzlini, trefí tě kámen apod. Promiň, takovej černej hůmor :-( Strana 6, článek 3, bod 4.
http://www.generali.cz/ soubory/7VJBJS/cestovni.pdf
To omezení obtížnosti do 7 UIAA má Komerční pojišťovna, ale ta zase ti poskytne tu vrtuli, když zapadáš sněhem za "jakýchkoli mimořádných akcích za účelem záchrany života či vyhledání osoby v prostředí s extrémními klimatickými nebo
přírodními podmínkami". Takže tady se nemusíš mlátit kamenem do hlavy :-)
Strana 3, bod 6.6.2 a)
http://www.kb-Pojistovna.cz/file/edee/cs/ pojistne-podminky/cestovni-pojisteni /kp-010-cestovni-pojisteni.pdf
Takže když sem jel lézt vícedélky, kde přes 7 nelezu, tak sem se pojišťoval u Komerční a když jedu do Jury, tak u Generali.
Prostě zlaté pravidlo; Než něco podepíšeš, tak si to přečti včetně podmínek, i když mají xy stran a dodatků.
Je to sice staré, ale hrubý přehled to udělá:
vodactvi.wz.cz/pojistovny.php
No a jsou tady další specializované zdravotní pojišťovny např. OZP, kde je možno sjednat cestovní pojištění pro lezení.
Mimochodem OZP má také omezení do obtížnosti 7 UIAA resp. zmiňuje že od 8 UIAA není pojištěno. Tak by mě zajímala ta právní bitva u 7+ či 7+/8- :-/
Asi out off topic, ale já třeba ještě jednou do roka vyrazím na jachting a ten má Alpenverein ve výlukách a hromada dalších pojišťoven také. Takže když sem jel na Gardu lézt a plachtit, tak sem si při sjednávání pojištění fááákt užil. Moje dotazy dostávaly pracovníky pojišťoven do vrtule, a to nemluvím o mořském či oceánském jachtingu, to už je úplně jiná kapitola pojištění.
Mám zrovna zlomenou pánev. Čekám na účet ze Švajcu. Vše v nemocnici by mělo být placeno z běžného pojištění v rámci uznávání zdravotní péče. Z Alpenvereinu bude hrazena záchrana a nadstadnard (v rámci Švýcarska - švycaři si platí vše do 300CHF) + případný převoz domů (to jsem odmítl). Převoz jsem řešil s doktorem z Alpenvereinu někde z Hamburku přímo z nemocnice, volal sám po informování se o mém zdravotním stavu v nemocnici.
Pro Evropu (státy které si uznávají navzájem zdravotní péči - celá EU + další Švýcarsko, Chorvatsko, ...) je myslím Alpenverein dostatečný, pro cesty jinam bych se připojistil.
Ještě pro doplnění o proplácení. Na Alpenvereinu mně řekli, že vše mám poslat na zdravotní pojišťovnu a co neproplatí, proplatí alpenverein. Na mé zdravotní pojišťovně mně řekli to samé, ale v opačném pořadí. Samozřejmě má pravdu Alpenverein, ale to jen tak pro info :) ... na pojišťovně zde totiž vůbec netušili jak to má být a toto vypotil pán do telefonu v podstatě jako takový první nápad.
Víc toho obvykle vědí na asistenčních službách těch pojišťoven a dokážou to zařídit (jsou to jiné organizace a pro pojišťovny právě zajišťují jenom servis pro klienty).
Tak jsem znovu volal tentokrát na asistenční službu (VOZP) a nevěděli znovu nic. ALE dali mně číslo do Prahy na centrálu, kde jsem pokecal s paní, která měla extrémní přehled, nad žádnou otázkou rozpaky, prostě přesně věděla co a jak. Výsledek je jak píše uzlař. Nikdo neví přesně co je kryto z EHIC, protože to nemusí vědět. Já pošlu fakturu a doklady, oni na základě nich vypíší protokol o uznávání zdr. péče a zašlou ho na kontaktní pracoviště danné země. Tam jim odepíší (říkala, že je problém v tom, že žádný zákon, vyhláška, nařízení neupravuje dobu do kdy má přijít odpověď) co je obvyklé a kolik z dané částky by dostal místní občan. Oni pak žádají o refundaci. Pokud přijde faktura přímo jim, žádají taktéž stejným způsobem. Celá záležitost trvá průměrně asi 1/2 - 1 rok. Záleží na zemi kde se to posílá. Na základě EHIC nikdy nedostaneš hotové peníze!!!! ... pokud má člověk doklady, které již bohužel zaplatil, vždy se má obracet na komerční pojišťovny = rychlejší řešení. Až když se budou cukat, tak žádat o refundaci na základě EHIC přes pojišťovnu u nás. Upozorňovala mně, že celá záležitost je hodně na dlouho. Př. nemocnice ve Švajcu pošle fakturu do ČR na pojišťovnu, ta ji proplatí a posílá zároveň zprávu na kontaktní místo do švajcu. Tam jim řeknou, že švýcar by př. platil 1/4 z celé částky a to bude pojišťovna vymáhat po mně, resp. pošle fakturu a jí ji posílám na komerční pojišťovnu :) ... říkala, že má případy, které se řeší i 4 roky :) .. no děs.
1) zlomenina 3 obratlů v Rakousku - převoz do nemocnice, operace, darování hi-tech korzetu, 8 dní full servis v nemocnici a převoz domu českou sanitkou. Pojištěno u Generalli. Zaplaceno vše (před 6ti lety)
2) zlomenina lebeční kosti a celkově votlučeniny ve Španělsku (Malaga) - týden v nemocnici bez operace - krom toho, že se s nikym nedalo domluvit jinak než Španělsky, tak celkem dobrý. Všechno šlo z normálního evropského pojištění (jsem u min. vnitra). Jen převoz by zaplatil Alpenverein, ovšem pouze do místa trvalého bydliště. Já musela jinam, a to nezaplatí nic. Ale předem mi tu informaci do telefonu nikdo nebyl schopen potvrdit - ani v ČR, ani v Rakousku...
Čili já jezdím s kartičkou evropského pojištění + alpenvereinem a věřím, že to stačí. Kamarádi si v nouzi volali vrtulník, aby je svezl s Grosse Venedigru (nikdo nebyl zraněn). Svezl je a Alpenverein vše zaplatil, i když všichni u něj ani pojištěni nebyli.
1) a 2) bod by asi u komerčních pojišťoven byl otázkou vzniku úrazu. Otázka by zněla ne co se stalo? ale jak se to stalo? Já jak mně teď volali, tak docela přesně věděli o tom převezu všechno. Řekli mně, že je převoz indikovaný, přepraví mně letecky, atd. Já jsem odmítl a jel jsem autobusem, protože to sice bylo ve švýcarsku super, ale byl to trochu vyšší level angličtiny. Nevím jak se řekne pánev, píchá, tlačí, páteř :( ... docela jsem litoval ty co neumí jazyk vůbec. Jinak na převozy je na kartičce Alpenvereinu úplně jiné číslo, volal jsem na to. Obratem si vše zjistili u ošetřujícího lékaře a volali mně = volal jsem dohromady na dvě čísla!!! Jedno je do Tyrolian Air (nebo tak nějak) a druhé je na pojišťovnu. Komunikace v angl. nebo němčině. Je dobré jim dát k telefonu někoho kdo dobře mluví nebo doktora, ať dokážete dobře vysvětlit co vám je (pokud teda zrovna nejste zběhlí v odborné lékařské mluvě).
Já jsem volala přesně na to číslo na kartičce, těm tyrolákům taky, a pak ještě xy "vyčkejte prosím, já vás přepojím". Nikdo neuměl říct ani jasné ano, ani jasné ne... Zato po akci všichni říkali jasné ne ;) Celkem mě to tenkrát znechutilo. Ale křivda už přebolela :) Vždycky asi záleží na koho na telefonu zrovna narazíte. Já zřejmě zrovna nevyhmátla dobrý den (je to už 2 roky zpátky).
Na podrobnosti průběhů nehod se mě kupodivu nikdo moc detailně neptal. To v Rakousku se stalo v oficiálním snowparku a Španělské jsem spadla ze skály a ruplo mi první (jediné) jištění. Nikoho to moc nezajímalo. Obecně v tom Španělsku vlastně nezajímalo nikoho nic bych řekla ;)