Komentáře
Zajímalo by mne, co bylo důvodem pro dodání třetího háku do této alkazarské perly? Jestli se nějaká cesta mohla chlubit nepřehnaným, přesto velice dobře umístěným a myslím, že i bezpečným jištěním, byla to tahle. „Nahoře (bez“ háku) bylo pár vzdušných kroků a možná i díky tomu se cesta tak jmenuje!?
Zapsal: bejbs, 18.10.2012 14:42:11 Jestli tam někdo přidal hák, tak to by podle mě chyba a cestu tím nenávratně zničil. Jištění tam bylo akorát. Když byl někdo schopný vylézt sportovně jištěný spodek, nahoře už nepadal. Je to opravdu škoda!
Zapsal: Sysel, 18.10.2012 15:53:11 Již je to dávno, co jsem lezl Nahoře bez( viz titulka prastarýho průvodce, možná 1.os:) ). Pamatuju si na houby zakončení cesty - vysypanej žlábek s šutrama, výlez do nedržící trávy bez jištění. Slaňák by tam určitě bodnul, ale dojištění určitě ne!
Na Srbský poměry moc hezká cesta.
Zapsal: A., 18.10.2012 16:19:20 První OS má s největší pravděbodobností Kulda, který vyhrál sázku - lepičky. Druhý OS má nejspíše lezec ze Švýcarska v roce 1989 v květnu, ten oblezl klíčové místo u druhého háku nestandartně zprava. Cesta byla udělána odspodu, lezouce nahoře bez a nepříjemný dolez na 2. alkazarské patro byl Nahoře nejištěný hákem. Souhlasím, že slaňák pod samotnou travou by bodl, aby nedal člověk zemovku, ale 3.hák nad 2. do mezipolice je totální zmršení lezeckého smyslu cesty - úsek Nahoře bez nutil lezce k soustředění a lezeckému zamyšlení, není lezecky zadarmo asi ani dnes.
Zapsal: SAR, 18.10.2012 20:27:53 Oni na Srbsku vůbec přibývají háky svévolně v místech, kde nemají co dělat (viz. Fotogenická na konci spáry půl metru nad dobrou skobou)!
Zapsal: Artie, 19.10.2012 08:03:59 Hlavně,že na Srbsku ty háky vůbec někde přibejvají.Ještě by mohly třeba přibejvat v místech,kde se lesknou starý niple instalovaný v rámci rychlých prvovýstupů jedním bejvalým správcem Srbska.Nedávno tam živelně přibejvaly závitové tyče v zakázanejch lokalitách.Dole ve Zlobivém dítěti hák přibyl a všichni si jen chrochtaj. Tak nevím.Možná míň etické schízy a víc jezdit jinam než do Blitkočep, Tomáškosračkolomu,Srbskoleštěnky a Alkazhnoje.
Zapsal: R, 19.10.2012 11:29:09 Ten hák jsem tam dodával já. První dva háky jsou původní(?), ten třetí je v místě asi též původní skoby(?) a cvaknout lze až když držíte dobrý chyty nad plotnou. Úplně nahoře pod hranou je pak původní hák, plus jeden novej. Šlo mi o to, že skoba už je docela špatná, že se to leze bez ní jsem se dozvěděl až včera od Bejbse. Je to moje chyba, měl jsem se víc ptát. Budu rád za všechny smysluplný názory, nejen k Nahoře bez, ale i k jinejm cestám v Srbsku (mejl uvádim). Uříznout to můžu taky...
Zapsal: Béda, 19.10.2012 11:41:52 Hele Rko, v Krasu se průběžně stále pracuje. Jestli víš o nějakých konkrétních špatných niplých, tak nahoď jména cest. Lezeš tam vůbec?
Zapsal: martan, 19.10.2012 12:00:54 takový ty kroužky snad z elektrody namatlaný suříkem, né? těch jsou tam ještě desítky, ne-li stovky (v nejfrekventovanější části alkazaru)
Zapsal: Lukas B., 19.10.2012 12:06:11 V hlavní části Alkazaru jsou od letos i minulých let nové borháky, teď už jsou navíc skoro všechny malý červený kroužky (některé byly mírně protažené) a některý háky odřezaný (i třeba díky Bédovi). Na přejištění už by tam aktuálně nemělo nic být. Zbývá odřezat něco málo u pravé štoly, zkontrolovat jeden celkem bytelný nýt nad Gilotinou a zaaretovat dva háky vedle Lezeckýho parku. Pak se půjde na pravou část a další etáže. Každopádně jestli je někde podezřelý nýt, jistě víte komunikační kanály jak nám (OVK) to předat. O většině jištění víme kdo je dělal a z čeho jsou, většinou ty lezci nebyli žádný paka a uměli sehnat někoho kdo to vyrobil z kvalitních kovů. Viz roky a frekvence lidí co to používala;)
Zapsal: martan, 19.10.2012 12:26:10 TEDY ještě jednou: Cesta
Nahoře bez byla udělána odspodu pouze s dvěma nýty / stejné jako v Pozici nejisté v Hlubočepích /na celou výšku včetně výlezu na trávu 2.etáže. Klíčový 2.nýt se kdysi vytrhl / lezec po zranění dále lezl/leze / a byl nahrazen ve stejném místě borhákem. Pod travnatým výlezem na etáž byl, pokud se nemýlím již před delší dobou osazen slaňák. Skoba nahoře vlevo, u které byl nyní osazen další borhák, patří? k vedlejší později udělané cestě a skoba vyvolala kontroverzi už v době vzniku.
Možná by iniciativní přejišťovaci mohli začít využívat skupinový rozum internetových sítí a před samotným aktem pře/dojištěním starých mohli zadat dotaz např. zde na Lezci a zeptat se na názor lezecké komunity, historii cesty a jiné a potom teprve jít konat. Možná by tu mohla na to vzniknout i podsekce v diskusi - "BUDU DOJIŠŤOVAT cestu XY" a vaše názory?
Nevím zda lze ruční železopilkou jednoduše odříznout nerez? Kdo poradí?
Zapsal: SAR, 19.10.2012 21:06:59 poslední koment je od prvovýstupce? Rozhodně souhlasím s vším tím, co píšeš a píšou kluci nahoře o dojišťování, jen to řezání a vytloukání mi prostě připadá zbytečný. A ještě nešetrnější ke skále. Mám Nahoře bez zapsanou mezi resty a moc rád bych se na ni co nejdřív dostal. Když tam ten hák nebude, polezu to bez něj, když jo, tak s ním. Osobně kdybych cestu dělal(což jsem neděl), tak ho tam dám. Je špatně, že tam je, když ta cesta je historicky prostě nahoře bez.., ale řezání mi prostě přijde neetičtější. Pak někde trčí kus železa, ze skály, který je navíc k ničemu. Nebo vznikaj prstový dírky, který se jako nemaj brát protože tam nejsou a přitom tam reálně jsou, nebo se zabetonuje(no pak můžu lízt klidně na náplavce, tam je taky dost malty...Rozhodně si vážím Bédy, že šel s kůží na trh. Díky tomu je snad možnost se domluvit.
Zapsal: Valmar, 19.10.2012 21:33:19 Bédo smekám. Sices to trochu zbodal, ale za to přiznání máš jedničku. Za mě tam bh může zůstat. Je to sice škoda, ale jeho uříznutí by byla škoda asi větší. Chtělo by to ovšem názor prvovýstupce.
Zapsal: Sysel, 19.10.2012 21:58:03 Aby jsi se neposral Klasiku prvovystupce, ze je ted tam nahore jeden nejt navic. Holt lidi lezou dnes vic pro zabavu a ne pro to, aby si honili trika jaky sou bouraci ze lezli na hrane podlahy. Na to jsou jinne pisecky, nez je Alkazar jakozto cvicna lezecka stenka a navic umelej lom pro zacatecniky...
Zapsal: antiklasik, 20.10.2012 00:24:29 Tak zrovna výkřiky podobné tomu poslednímu k věcné a smysluplné diskusi moc nepřispívají. A hlavně kvůli ní jsem otázku položil. Jinak se shodnu s Valmarem a Syslem, že to snad přežiju, když tam nový hák zůstane. Řezání mi přijde větší zlo. Při tom mega-přejišťování, ke kterému v Alkáči průběžně dochází a za které patří makáčům zasloužené uznání, se asi podobným věcem nelze úplně vyhnout – tedy situaci kdy se „přejišťuje“ a následně se zjistí, že se vlastně „dojistilo“. Pokud tedy není jasno (vlastní přelez apod.), není od věci předem sehnat další info.
Zapsal: bejbs, 20.10.2012 16:29:05 Já bych to taky neřezal, vylezl jsem to sice bez něj, a trochu jsem se tam vybál, ale hlavně taky kvůli tomu, že mi to tam nahoře nepřišlo jako stoprocentně pevný, možná to nebylo jen volezený, to nevím.
Zapsal: JirkaS, 20.10.2012 22:13:50 niple v Nanebeni by prehodit za lepeny haky nesly? kdyz us tu byl R-ko tazan... jo a nahore bez at zustane nahore s, beztak je to uz stara breca.
Zapsal: laco, 15.11.2012 13:49:06 Rok nebo dva nazpět jsem se zrovna na to Petra ptal a nijak se nebránil. Abych tedy jen nebyl rejpal od kompu, tak v přístím roce taky zkusím přidat ruku k dílu :-)
Zapsal: bejbs, 15.11.2012 14:43:28 kdyz uz sem to psal, tak na Nanebepeni muzu prijit michat lepidlo :) , klidne tenhle rok.
Zapsal: l., 15.11.2012 15:13:36 Píšu si Tě Bejbsi a Lacošáka že se nudí;)
Zapsal: martan, 15.11.2012 15:22:24 pche, si intenzivne ctu ( ne Lezce:)
Zapsal: l., 15.11.2012 16:19:57 uprimne nechapu, kde se vezme odvaha k tomu prijit k ceste stare ke dnesnimu dni skoro ctvrt stoleti a kterou zpusobem prvovystupce vylezla dlouha rada lezcu, roztocit vrtacku a udelat diru (at uz do ni bylo ci bude nacpano cokoliv), tedy ucinit vec zcela nevratnou. Mate nekdo odpoved? Skutecne nerozumim pochvalam za "odhaleni" se.
Zapsal: j.klada, 16.11.2012 04:57:40 Viz. muj kometář výše.
Zapsal: Béda, 16.11.2012 08:38:56 tu jsem samozrejme cetl, skutecne, ale stale nechapu, kde se, bez dostatecne znalosti, vezme ona ... ted uz je to ale stejne jedno, dira co tam nebyla uz tam je a co v ni je, je fuk. "diky"
Zapsal: j.klada, 16.11.2012 14:39:14 No co si pamatuju matros nad 2 nytem nebyl nic moc.skobu jsem si cvakl,a ta taky nebyla nic moc.ten dodany bh.rozhodne uklidni.cesta se zase tolik neleze.
Zapsal: gorbi, 28.03.2013 01:06:05 když už se nudim jako většina národa u snídaně a klávesnice - cesta se mi tenkrát hodně líbila. Až po vršek, který se začal drolit, výlez chrastavym koutkem do nezpevněné trávy,nebylo za co slanit ani sundat expresky. Nevím ani, jak jsem se dostal dolu. A už tenkrát jsem marně hledal nahoře nějaký kov. Název cesty prekérní situaci objasnil. Asi neni potřeba, aby se někdo zabil atd, přidané slaňovátko někde nahoře určitě neni na závadu, hrdinové patří do Tater :)
Tím samozřejmě nechci podporovat svévolné dojišťování cest..
Zapsal: le big zloba mac, 28.03.2013 10:13:31 akuflexou to budeš mít Stando jednodušší:)
Zapsal: Luk, 28.03.2013 20:47:16 Je cesta definovaná? Myslím odšlap do stěny pravou nohou u 2. BH. Ano/Ne? Je logický, ale mimo plotnu. Díky za info, S
Zapsal: Sany, 26.01.2016 17:42:51 Cesta je definována přelezem plotnou kolem 2. borháku bez odšlapu vpravo do koutku. Klasicky se přelézá bouldrovým krokem rukama a nohama vlevo od borháku a tělem u borháku, existují i přelez poskokem a přelez tělem vpravo bez odšlapu vpravo
Zapsal: SAR, 26.01.2016 19:57:13 Díky moc za odpověď. Je to pěkná cesta, takže si ji rád dám znovu.) S
Zapsal: Sany, 26.01.2016 20:51:40 Aby to ale drzelo klasu je nutne nepresahnout osou tela uhel 53 stupnu (od zeme) a nedavat pravou ruku do vzdalenosti mensi 33 cm od prave ruky. Vse ostatni je hrozny ojeb.
Zapsal: Definice Cesty, 26.01.2016 21:15:26 zrovna tady definece moc není.. super cesta. Mě odšlap do kouta ani nenapadl.
Zapsal: Valmar, 27.01.2016 12:37:34 Woooooowwww proč je to hodnocené 4 hvězdičky pro krásu??? To je prostě úžasné, krásné lezení! Hvězdickova! 9/9
Zapsal: Tomaz, 08.09.2019 13:18:09
I agree to the processing of personal data.
| | Přelezy
Přidání cesty do deníčku
|