Komentáře
Gratuluji Lukino. Evidentně jsi si přivezl ze Španělska formu:-)
Zapsal: Gejza, 08.10.2004 15:03:31 Diky, mas nejaky cislo na mobil? Moje je 776 654 520. Jel bych nekam lezt... Ozvi se
Zapsal: Lukula, 09.10.2004 14:23:53 Myslím, že jde o obnovenou, kdysi vytlučenou cestu Kapitánský můstek, jestli se nepletu.
Pokud zůstane čistá (letos to bylo vyčištěné vzorně - to vynikne při srovnání s Mořským vlkem vedle, který bývá ve spodní části zasraný dost nechutně), je to pěkný lezení. Nahoře exponovaný převis...
Akorát mi trochu zůstal rozum stát: nepřehánějí to místní už trochu s tím jištěním? Tady abyste na sebe nacvakali všechny expresky, co máte, a ještě si půjčili, kde se kolem dá. Skoro to ani neunesete, když chcete cvakat všechny borháky. Jestli se nepletu, tak v původní cestě (před výtlukem - to vytlučení samozřejmě vůbec nezpochybňuju) tam toho jištění bylo o dost míň - a ani tehdy to snad přeci nebylo špatný. Teď jsou dole borháky snad po 4 metrech ještě v sedmičkovém terénu (a celkově je cesta VIIIc nebo IX), hned vedle tutových hnízd na smyce, jak jsem si stačil periferně všimnout. Nahoře myslím přibyl borhák pod převisem, kde se to už spojuje s Mořským vlkem. To znamená, že je dodané jištění i do další cesty. Je to normální? Přitom prvovýstupci-obnovitelé (myslím Litochleb a Černý) to sami asi zapotřebí nemají.
Docela mě to mrzí. Ne že bych byl zarputilý tradicionalista, ale měl jsem pocit, že ve všech ságách to bývalo opačně: když někdo někomu něco vytloukl, udělal to pak spíš přes míň jištění než naopak. Skoro se děsím, co se tu bude dít dál.
Zapsal: Piškot, 11.11.2004 16:48:01 Správná slova.
Zapsal: Ptí, 11.11.2004 20:20:43 Pánové, máte možnost takovou cestu nelézt, stejně jako člověk nemusí lézt některé vraždy, v Labáku je dost jiných cest. Třeba to tak přejistili právě naschvál, aby nasrali vytloukače.... Nevím
Zapsal: Lukula, 19.03.2005 12:42:21 Cesta je opravdu luxusní, tak doufám, že nebude žádné vytloukání!
P.S. nemáte ponětí za kolik to je pod převis?
Zapsal: Cagy, 20.09.2005 11:41:46 Řekl bych, že vršek není těžší než spodek, převis je pojízdný. Ale klasifikace je hodně měkká, původní Kapitánský můstek byl za VIIIc RP a cesta je o poznání lehčí než Mořský vlk vpravo (RP VIIIc). Takže spíš MV IXa a PPV VIIIc. To nemění nic na tom, že že Plnou parou vpřed je krásná cesta. Stran jištění souhlas s Piškotem, když ale to cvakání je tak pohodlné...
Zapsal: ivoš, 20.09.2005 12:40:11 Sice to bylo za 8b a Kochbacha nikdo neviděl že to natlouk shora tak jako vlk byl původně bez asi 5 borháků co se tam dali Jenovi Paulovi naztek jelikož se nahoře tak bál že furt lez a nic nedával.
David
Zapsal: David, 20.09.2005 14:23:13 V novém průvodci, který buda začátkem příštího roku, je klasifikace této cesty VIIc, RP VIIIa
Zapsal: Pavouk, 20.09.2005 20:19:12 Tak to vypadá, že chcete uplatnit oproti saské "tvrdou" (Zabilka, Weingartlové) žlebskou klasifikaci (viz Edita VIIIc, Zuby nehty VIIIb, Lokální umrtvení VIIIb...)i na jiné cesty. Pak ale důsledně vzato je třeba Pivo na hrad VIIIb, Lost arrow IXa-b (RP). Mně by u téhle cesty (PPV alias KM) nevadilo VIIIb, myslím že je o něco těžší než Země žen VIIIa, která by snad mohla být jedním z etalonů VIIIa v Labáku, stejně jako třeba Kruh za kruhem VIIIb, Pivo na hrad IXa a Světelný rok Xa (vše RP). Ať už jste se rozhodli nebo rozhodnete v konkrétních případech jakkoli, uveďte prosím aspoň v úvodu průvodce nejen seznam nejtěžších cest, ale i vzory (tj. seznam několika známějších cest různé obtížnosti počínaje třeba IV) podle kterých si lze učinit představu o nastavení klasifikace v Labském údolí. Určitě tím pomůžete řadě lidí v orientaci. Za sebe se kloním k saské laťce, ale bude-li jiná - nezahynu, jak říká laco.
Otázka do pranice je, zdali u cest v průvodci neuvádět kupříkladu Arnoldovu P(sycho) klasifikaci: P1 velmi dobře jištěno, P2 dobře jištěno, P3 dostatečně, tj. pískařsky jištěno, P4 špatně jištěno (u většiny moderních cest by to vyšlo na P2, u klasik na P3). Nechci tuhle cestu přetěžovat komentáři, ale když už jsi do toho Pavle trošku šťouchnul, nedalo mi to :-).
Zapsal: ivoš, 20.09.2005 21:52:34 Úplně souhlasím s Ivošem.
Jak pokud jde o vzájemný poměr klasifikace Vlka a PPV, tak pokud jde o komentář k Pavoukem navrhované klasifikaci (i o osobní preference standardní saské, aby to nebylo všude jinak). Proti saské je tohle možná tak o 2-3 stupně tvrdší, řekl bych; tam by to možná devítka být mohla. Nemusí to zásadně vadit, asi jde o zvyk, ale je fakt, že jestli se bude v topm stlačování klasifikace dolů pokračovat, za chvíli bude mít člověk problém lízt sedm áčka :)
Zapsal: Piškot, 21.09.2005 11:56:57 Kdo lezl původní Kapitánský můstek, tak ví, že ta úvodní lehká sedmičková spára byla v osolená a špinavá jako prase. Teď, když jsou v ní bh je parádně čistá. To byl hlavní důvod, proč jsme ji odjistili. Přesto, je pouze na rozhodnutí lezce, jestli si spáru vyleze klasicky se smyčkama a nebo si cvakne bh. Pro morálové lezce typu Piškota uvádím, že při prvovýstupu jsme na přelezení celého spodku až pod převis potřebovali bh nad spárou, kruh a druhý bh nad kruhem. Nad převisem už bylo původní jištění. Zbytek bh jsme dodali protože je to hezká stěna a my si nehoníme triko na (pro nás)lehkých cestách. Hlavní věc, kterou bych rád zdůraznil je, že jištění si lze i necvaknout a každý si může udělat morální zážitek i na této cestě. Teď když máte popis, můžete to lézt jako my.
Zapsal: Ríša, 21.09.2005 12:15:54 To je to, co jsem psal někde v tom horním komentáři: vy s Pavoukem ty borháky samozřejmě nepotřebujete. Osobně se ale nepovažuju za zvlášť morálového lezce, v tom znám dost výrazně lepších lidí. Ale ten psychický rozměr podle mě k pískovcovému lezení patří.
Zdá se mi ovšem, že tenhle přístup, který jste zvolili na PPV, už je až moc blízko tomu vápencovému. Chápal jsem lezení na písku vždycky tak, že prvovýstupce stylem svého prvovýstupu nastaví určitým způsobem laťku - a ta je tu jako výzva pro ostatní. To samozřejmě vůbec nemusí znamenat honění trika. Víš, takhle bych si někdy připadal trochu jako klučina na dětském hřišti, kterému rozumní dospělí postavili prolézačku. Nerozumím taky, proč pak ještě dělat cesty tohoto typu odspoda: vy jste věděli, že to jde a za kolik to asi je, protože dřív tam vedlo VIIIc. Takže to pro vás byla prostě jenom nějaká fuška kvůli lidem. Rozměr prvovýstupu se z toho úplně ztratil, a to je škoda, trochu to tu cestu pro mě zplošťuje. Netvrdím, že by to všem připadalo ideální, asi vůbec ne, ale kdybyste to nechali tak, jak jste to udělali, znamenalo by to přinejmenším pro mě víc. Zdá se mi tenhle přístup trochu populistickej. A v důsledku populismus k hodnotám nevede, to je snaha zavděčit se průměru.
A pokud jde o necvakání jištění: párkrát jsem to zkoušel. Abych řekl pravdu, většinou jsem si přitom připadal jako úplnej kokot. Říkal jsem si, na co si hraju. Třeba ta představa, za jakého bych byl vola, kdybych spadl. Když už tam to železo je, nikdy to nemůže být jako bez něj. Taky vždycky v podvědomí zůstává ta možnost, že kdyby něco, stačí krůček zpátky a cvaknu si to... Když jsem si zakazoval na Fahrenheitovi nahoře kruh od Přeraž. hnáty, který je na dosah ruky, bylo to podobné. Vynechávat jištění, to už je prostě zas nějaká jiná hra. Asi na ni mám málo fantazie.
Zapsal: Piškot, 21.09.2005 18:27:16 Ojojoj tak nám klasifikace nějak kolísá, od XIa po VIIc. Každopádně pro dost lidí je to rozdíl zásadní, nalézt do toho nebo ne. Doufám, že průvodce drží aspoň jakousi linii s ostatníma cestama.
Zapsal: Čákis, 22.08.2007 17:42:24 Lezl jsem to bohužel jen pod převis :-(. Ale už tak jsem ten bh pod ním sotva cvaknul, jak lano táhlo. Tak by mě jen zajímalo, jestli se to dá dát celé v kuse.
Zapsal: Jehla, 30.03.2008 20:59:58 Ale jinak fakt moc pěkný :-)
Zapsal: Jehla, 30.03.2008 21:00:52 Jo dá se ale ,ja to lezl tak že když jsem nad previsem cvakl kruh tak jsem se vratil pod nej si to vycvaknout jinač je to vopruz
Zapsal: Zajda, 30.03.2008 22:13:27 Myslim, že vopruz to musí být i s tim vycvaknutim :-), ale dík.
Zapsal: Jehla, 31.03.2008 07:17:23 Jednoznačný aspirant na Top Ten nejkrásnějších cest na pravém břehu. Jištění je akorát, "spára" je moc pěkné lezení zvláštním koutem, kde už to trochu luftuje pod nohama, pak mírná ladička do vhloubení pod kruh, zde je no hand rest, takže rozumný člověk zaštanduje. Dále je to perfektní lezení po lištách až pod převis. Převis je nudnej, zato výlez z něj nikoli, delší lezci pochopí. Opravdové překvapení přijde až o kruh výš, kde se potvrzuje heslo: "Optimismus je nedostatek informací.", menší pochopí. A ten výhled zeshóra, to je bomba! VIIIb RP dle dnešních měřítek sedí, což pochopí jen místní:-) Já už nechápu vůbec nic, ale když mě se v tom Labáku tak líbí, a vo tom to vy debilové je.
Zapsal: Bída, 17.08.2009 16:45:05 Labáček je nejlepší oblast v Evropě, to se ví! A necvakat si jištění z jiné cesty, byť je na dosah? Pokud hrdina náhou spadne a ještě si něco udělá, tak je asi fakt vůl... Lezeme, lezeme.
Zapsal: Willhem, 17.08.2009 18:15:28 za mne VIIIb pod převis a dolez přez strop a 2K za VIIIC. Na lezeni v kuse je to bláznivé. Muselo by se prodlužovat pár bh a mít tenké, klouzave lano. Doporučuji zastandovat u kruhu v půlce.
Zapsal: Mahy, 21.10.2018 15:18:09
I agree to the processing of personal data.
| | Přelezy
Přidání cesty do deníčku
|