Komentáře
Ohledně obtížnosti: na základě připomínek lezců, kteří cestu lezli i autora L. Bordovského by cesta klidně mohla být za 9. Po loňském vylomení klíčového chytu lezcem Bidlem, a taky mnou, došlo k podstatnému zmenšení klíčového mikrolištospoďáku v závěrečné pasáži nad šikmou rampou. Takže to možná bude pro někoho i těžší.
PS: někdo kdo tuto cestu teď zkouší, si asi značí chyty a stupy nejakou modrou křídou či něčím obdobným. Mágo to asi není, ale je to dost mastný a klouže to po tom velice pěkně. Buď je to pomsta dalším lezcům nebo to v hlavě nemá v pořádku. Takže by to snad stačilo.
Zapsal: zofin, 26.05.2005 23:12:48 Naprosto souhlasím s obtížností 9 u Jeni.Myslím,že to není jediná cesta,která by na Dallase mohla jít s obtížností nahoru.
Zapsal: Lepra, 23.06.2005 10:03:25 Ale hoši, dycinky to bylo za 9-. Proč teď 9? Potrénujte fixy a hned to bude zas za 9-. Já bych tomu možná dal i 8+.
Zapsal: Pen, 23.06.2005 12:43:04 Pene, ty jsi ale kokot dreveny, sám jsi říkal, že by to klidně mohlo být za 9, když to už lezeš po 50x, tak ti to samozřejmě připadne lehké. S 8+ ses už pomátl na rozumu, co takhle třeba všechno na Dalase dát za 6? At je klid.
Zapsal: zofin, 23.06.2005 22:59:52 Nic si z toho Žofine nedělej, ten šulin si z nás jen střílí. Taky jsem od něho slyšel, že to je určitě čistých 9.
Zapsal: Lepra, 24.06.2005 08:49:22 Tak já nevím hošani, jak si to představujete. Jako že, když vám to nejde, tak je to těžký? Libor před 15 lety cestu ohodnotil za 9-, dneska partyja kovaná na bouldrovkách stěnách, kampusech a kreatýnech tomu bude dávat 9 nebo 9+? Proč né rovnou 8a?... Není důvod proč to zvedat. I opačný postup snižování klasifikace je špatný, třeba na sůlově. Proč nebrat klasifikaci od autora? Jistě, pár úletů je třeba poopravit, ale Jeňu ne.
Zapsal: Pen, 24.06.2005 14:11:21 Ty sis asi pořádně nepřečetl první komentář, jinak by ses neptal jak blbý učitel.
Zapsal: ten, co s tebou studoval, 24.06.2005 20:58:15 Víš studente, ne každá změna chytu znamená zvýšení klasifikace o půl stupně, to bychom pak mohli mít u některých cest podstatně vyšší čísla :-).A souhlasím s Penem, že dost lezců, hlavně mladých rychlokvašek, má dnes tendenci klasifikaci zvyšovat ("prostě jsem tak dobrej, že když tohle nemůžu dát, tak to musí být těžší než je uvedeno" - to je jejich krédo).A znám cesty, které když lezla moje generace, byly třeba za 9+,dnes jsou psané za 9+/10- a mladí říkají, že je to aspoň 10-, :-).
Zapsal: vlk, 25.06.2005 00:38:53 Spoďák je jen o malinko menší, skoro to ani nejde poznat, že byl ulomenej. A k tomu místu je to ízy, jeden dynamický hups a si v madle. Takže v podstatě bouldr. A ty je třeba klasifikovat tvrdě! Jinak by mě zajimalo, kdo se mnou studoval a leze Jeňu. Já si pamatuju jenom samý volejbalisty...
Zapsal: pen - blbej učitel, 28.06.2005 08:23:48 Hmm...Me se proste Memory libi!Jestli bez chytku,nebo za 9-,to je fuk..
Zapsal: Galos, 09.05.2006 17:31:37 Galošu,Galošu...ty si romantik
Zapsal: peki, 22.05.2006 18:28:34 tak chytů už je po čase zase vylomeno víc, ale ono jak si to nachodíte, fakt vám to zlehkne... tak těch 9-, dejme tomu no... zas na druhou stranu mám v deníčku hafo cest ze zahraničí, které jsou trochu lehčí než se píšou... tak proč to nedat 9-...
Zapsal: Adam Fiala, 09.04.2008 19:58:27 Také souhlasím s Adamem ohledně chytů a všem chtivím na přelez radím co nejdřivější přelez,nebo to polezou bez sklepavacího madílka nad skokem,hýbe se čim dal víc a je zdravé na utrhnutí nebo na mladé trhače chytů.Co se týče obtížnosti jeví se mi to stejné jako Brunhilda.
Zapsal: Tom Pacult, 25.04.2008 16:31:35 tak těžší než brunhilda se mi to nezdá, přece jenom je to nějakých 18 kroků nebo kolik jak sem to pocital... a kdyz uz to mas nachozene tak vrsek musis dat. V Brunhildě mi přišel ten boldr nahoře docela těžký a rozhodně sem v tom zabojoval víc než v jeňovi. howgh
Zapsal: Adam Fiala, 11.05.2008 19:55:24 tvrdá 9-ka :)
vršet se dá jít staticky přes patu na velké liště "rampě" a nátahem vlevo..pak silovka přes stisk a záda, ale s pevným břichem se to dá udržet:)
Zapsal: Vojta, 20.10.2008 12:28:57 Bylo mi řečeno lezcem Bidlem, že se jednoprstovka pod řetězem nebere!(vytlučený kruh)
Tak aby bylo jasno všem.
Zapsal: mimi, 01.05.2010 12:34:57 Tak ji zaplácni cementem a přitom přiber i ostatní chyty,ať tam máme pořádnou desítku:-)
Zapsal: Lepra, 01.05.2010 19:06:29 Tož včera jsem tuto krásnou cestu přelez. Trvalo mi to 2 roky práce, než mě pustila. Jsem na to pyšný a vůbec nemám potřebu srovnávat nesrovnatelné. Tak čus na jiném cíli....
jasne ze ta dira po kruhu se nebere masla ja uz na to jedu asi po pate a furt nic..:( jsem slaby prklizkar...:)
Zapsal: Siki , 14.09.2011 15:13:44 Sorry borci, ale 9- je úlet. Nevím jak to vypadalo kdysi, ale dnes jistě.
Zapsal: Kubajz.m, 28.09.2018 13:38:41 za 1.jasně že díra po vytlučeném kruhu pod řetězem se nebere…za 2. pravda že po nachození cesta zlehkne,ale jen tím ze skok se dá udělat vesměs každým pokusem,což není klíčové a vylomený mikro bočospoďák taky není podstatný ten na klase nic nemění,ale z něho levačkou do špatné oblé lišty a poslední krok pravačkou dostat se do madla je rozhodující a pravě zmíněná oblá lišta na levačku podle dvou borců,kteří cestu kdysi přelezli potvrdili,že chyt není původní a že se to kdysi lezlo přes jakýsi pozitivní ,,květák,, v tom případě si hravě dovedu představit, ze to byla sjízdná 9- ale v takové podobě jako dnes a nehledě na to, že to mnoho lezců mělo jako dlouhodobý projekt na X-výjezdů a X-pokusů,tak nevidím důvod proč nezvednout klasu klidně na 9, která by této legendární cestě slušela vice :-)
Zapsal: Edynho, 30.03.2019 13:32:25 Přesně souhlasím s Edynho. Měl jsem možnost konzultace s první gardou Dallasových lezců a prvovýstupců, včetně jednoho, co měl cestu kdysi v začátcích přelezenou a nyní to znova po letech se mnou nacvičuje - cesta je nyní úplně jiný level, dříve se lezla úplně jinak, i skok pod rampou byl jinak, respektive dalo se to lézt bez skoku, nahoře byly všechny zásadní chyty větší a rozhodně je zásadní výlom v oblasti předposledního klouzavého chytu na levačku. Takže za 9 určitě!
Zapsal: Mazgy , 10.11.2022 12:44:17 Tak to se všeobecně ví, že je to těžší. To je prostě Jéňa, nejtěžší 9- na Moravě? Legenda. Moc se to řeší. Ale asi chápu, když to má člověk jako svoje maximum, tak to chce mít alespoň za těch ušmudlaných 9.
Zapsal: Petr, 10.11.2022 16:01:35
I agree to the processing of personal data.
| | Přelezy
Přidání cesty do deníčku
|