Komentáře
Myslím si příteli, že by bylo dobré se informovat o tom, zda je udělena výjimka a dá se v dané oblasti lézt, dříve než tam jedeš! V lońském roce výjimka udělena nebyla. Takže když už porušuješ zákon, tak to aspoň nezveřejňuj. Většinou z toho pak bývají akorát problémy.
Zapsal: vlk, 16.01.2005 10:05:23 Amen.
Zapsal: Nestorovi, 16.01.2005 12:25:49 Kdo ma davat jakou vyjimku komu ? V dane oblasti se da lezt , je tam skala. Bohuzel se tam vyskytuji take ochranari kteri porusuji zakladni principy souzit omezovanim svobody ostatnich spoluobcanu. Tyto pseudoocrance je treba zalovat u soudu a vyhubit
Zapsal: Richard, 16.01.2005 17:54:43 Vitej do strany Nepratel ochrancu prirody.
Radek
Zapsal: zoban, 16.01.2005 17:57:06 Já myslím, že přežití i jen pár vzácných rostlinek je důležitější než jestli si zalezu zrovna tu a tu cestu.A hlavně nám pak naše řemeslo zatrhnou Zelení úplně a žádné vyjímky už nebudou.
Zapsal: Mara, 16.01.2005 18:57:53 Tam jde o Raroha a to neni kvetinka... navic se tam uz pry delsi dobu neobjevil a tudiz ani nehnizdil (jak jsem se doslechl)
Zapsal: steep, 16.01.2005 19:02:45 Vůbec nejde jen o Raroha, Pálava je jen tak mimochodem biosférická rezervace UNESCO, jde o zákon a ten hovoří zcela jasně a přímo ze zákona je v těchto územích horolezecká činnost zakázána, tudíž k jejímu provozování je nutno projednat a zařídit výjimku, která může, ale také nemusí být udělena.
Těm, co se to nelíbí se dá říct jen jedno v každé demokratické společnosti existují legální možnosti jak se pokusit daný stav změnit, ale to je velmi mnoho práce, času a tím i peněz, jednodušší je prostě jen nadávat a zákony nedodržovat, tak jak to často slyším.
Zapsal: vlk, 16.01.2005 19:14:23 Souhlasim s tebou. Kez by ta vyjimka na pristi rok byla.. ale mam pocit ze ochranarska zaba sedi na svem prameni.
Zapsal: steep, 16.01.2005 19:27:27 A´t už je to jak chce, ta výjimka je opravdu potřeba a souhlasím s Vlkem a jeho prvním příspěvkem. Minulý rok výjimka kvůli nejmenovaným záležitostem udělena nebyla. Jestli někdo na Pálavu lezete, je to na Vaše triko a zdržte se jakýchkoli veřejných keců, protože nám to opravdu nemusí být k užitku. Klidně by se mohlo stát, že to někdo použije proti nám a výjimku letos opět neudělí...
Zapsal: Peťa, 16.01.2005 19:36:43 Stejně se mi Pálava líbí víc naválení se a bloudění :-)) No já tam nějaké ptáky viděl.Jako hnízdit.
Zapsal: tulak, 16.01.2005 22:39:57 Zeleni a pod. jsou neofasisticka skupina ktera ma byt podle vsech pravidel postavena mimo zakon a zakazana.To ze se nekolika zdivocelym idividuim podarilo prosadit na Palave, v Krasu a jinych lokalitach zakaz lezeni je cerny flek na demokratickem vyvoji po roce 1989. V podstate do takovych extremu nesli ani komunisti. Bohuzel dnes nezbyva nic jineho nez zakonnou cestou prosadit zruseni techto nesmyslnych zakazu, prosadit zakaz ruznych zelenych stran, a jejich protagonisty postavit bud pred soud nebo zavrit do ustavu. To predstavuje ale spoustu prace, argumentace a uplatku nasim neuplatnym posrancum. Kdo se do toho da ?
Zapsal: richard, 17.01.2005 10:03:33 Jeste mi dovolte otazku vy ochranci- na kolik lidskych zivotu si cenite jednoho raroha? Ze tato rovnice je nesmyslna ? ale to se mylite velice , ta rovnice je bohuzel tvrde presna!!!!!!!!
Zapsal: Richard, 17.01.2005 10:06:06 Díky Richarde. Doposud jsem žil ve slepotě, ale Ty jsi mi otevřel oči. Teď teprve vidím že příroda je největší nepřítel člověka a já jsem si doteď myslel, že to je naopak. A do toho vymýcení zelených stran se asi nejspíš pustí Zoban. Jak napsal: Vítej do strany Nepřátel...A jestli to celý měl být vtip, tak se moc nepovedl.
Zapsal: _loser_, 17.01.2005 12:12:23 Milý Richarde, plácáš úplné nesmysly a čiší z Tebe pouze zášť a nenávist, chtělo by si to trošku porovnat v hlavě. Lezení bylo na Pálavě zakázané i před rokem 1989, to samé se týká i Krasu, byla tam spousta skal a útvarů zakázaných či omezených časově. To samé se týkalo i jiných oblastí a není tomu tak jen u nás, v zahraničí máš běžné, že je zakázáno lezení např. na skalách , které jsou v soukromém vlastnictví a majitel si nepřeje, aby se tam lezlo,a všichni to tam respektují a nepolemizují o tom.
Zapsal: vlk, 17.01.2005 14:30:54 Pro Josefa Vidim ze jsou veci na kterych se shodneme. Clovek je nedilnou soucasti prirody. A co udelali ochranari? Vyloucili jej z prirody. Usurpovali urcite oblasti pro sebe. Pro ukojeni svych egoistickych cilu. Vyloucili jste mlade lidi z kontaktu s prirodou a divite se ze sedi na podezdivce pred hospodou, nalejvaji se pivem a kouri marjanku . Co maji delat ? Kdyz dneska chce jit kluk s holkou taborit pod stan tak nejblizsi volnou moznost ma na Ukrajine. Misto toho aby na Palave bylo verejne taboriste s urcenym ohnistem kde si muzou opict burta. A verte ze tem mladym chybi ta romantika prave tak jako chybela kdysi vam. K dalsi poznamce . “v zahraničí máš běžné, že je zakázáno lezení např. na skalách , které jsou v soukromém vlastnictví a majitel si nepřeje, aby se tam lezlo,a všichni to tam respektují a nepolemizují o tom.“ Kde prosim , znam par vyjimek, ale pochybuji ze je budete znat vy. Jsou to dost zapadle skaly dost daleko v horach. Troufnu si rict ze pomery v zahranici znam velmi dobře na vlastní kuzi a takove ochranarske pitomosti jak v Cesku mi nejsou z zadneho jineho kulturniho státu znamy. A to jsou to staty které diky svemu cleneni mají podstatne vic moznosti vyziti v prirode nez pomerne male uzemi CR. Co se tyce data od kdy plati tyhle zakony na Palave je mozne ze jsem se zmylil . Mam tam par let mezeru kdy jsem studoval spis ty tereny v jinych castech evropy. Vlastne si pamatuji ze na „Kone“ v Krasu uz za meho mladi se nesmelo- jenze to mělo jinou pricinu. Když tam spadne sutr tak ho ma ten kdo jde na silnici na hlave. Co uz zni logicky. Opakuji znova, musime se spojit a pro iniciatory těchto ochranarskych zhovadilosti pozadovat dozivoti ci vzhledem ke skodam ktere zpusobili tomuto státu trest smrti.
Zapsal: Richard, 17.01.2005 15:48:33 Abych shrnul sve stanovisko: Je mi milejsi Palava bez Rarohu, ale plna kluku a holek kteří svou energii si vybijeji na skalach nez plne město zfetovanych a ozralych individui kteří si vybijeji energii rozbijenim cehokoliv v okoli.
Zapsal: Richard, 17.01.2005 15:55:46 raroh, raroh, to myslite toho strasne urvanyho ptaka kterej nas tam budil a nenechal nas tam ani vyspat? :)))
Zapsal: tomeek, 17.01.2005 16:31:48 :-))) Jo tak ten to je?? Taky sem se moc nevyspal.Požaduji Smrt, Smrt!!!?:-))
Zapsal: tulak, 17.01.2005 16:42:13 To richard: s tábořením máš pravdu to mě taky štve, ale to už je trochu o něčem jinym. A kluci a holky se mužou vybíjet na spoustu jiných skalách.Myslím že jich je dost.
Zapsal: tulak, 17.01.2005 16:45:18 No panove, vsechno to zacalo kvuli me blbosti a zapisu par vystupu ve zdejsich krajich. Vubec sem nemel v umyslu tady zburcovat celyho Lezce aby se tady dohadal. No tak UZ TOHO NECHTE!!!
Zapsal: Mrnda, 17.01.2005 16:48:34 To tulak: ano a ktere v okoli?
Zapsal: Richard, 17.01.2005 16:51:40 stejně to je blbost to je i v teplicich a ádru kvuli nějakýmu ptactvu se z nich mužou po...to a stějně jich tam vydrží minimum.a když ty jnízda někdo bude chtit vybrat tak to udělá i přes nějakej zákaz lezení.jinak asi kvuli hluhu kterej lezci udělaj to asi bejt nemuže protože moc hluku nenadělaj.to by spíš měli zakízat vstup turistům
Zapsal: 17.01.2005 17:41:42 "Je mi milejsi Palava bez Rarohu, ale plna kluku a holek kteří svou energii si vybijeji na skalach nez plne město zfetovanych a ozralych individui kteří si vybijeji energii rozbijenim cehokoliv v okoli."
Neviem, ale mam v zivej pamati obrazok z Palavskeho pseudo zrazu: Palava plna sfetovanych a ozralych kluku a holek...
Zapsal: jan, 18.01.2005 09:59:58 Z vlastni zkusenosti vim, ze napr. v USA a Kanade jsou zakazy v lokalitach, kde hnizdi ptaci, vyhlasovany zcela bezne a naprosta vetsina lezcu to respektuje. Jsou to ti, kteri si na rozdil od dementniho blaboliciho Richarda nemysli, ze tahle planeta patri jen lidem. Nebo si snad Richardove a Zobanove mysli, ze takove mista, jako je Palava, jsou telocvicny, ktere jakymsi neblahym omylem obyva povl zvany zvirata? Pokud je nekdo fasistou, tak jsou to prave tihle Richardove. Naprosto trapna a absurdni je jeho predstava, ze po otevreni Palavy se spousta mladych lidi odtrhne svoje huby od chlastu a necha si zarust rozpichane zily a vyrazi vybijet svoji enrigii na skaly. Ostatne, proc vlastne ti nebozi mladi chuligani nejdou do telocvicny si vybijet energii, v tom jim asi nikdo branit nebude.. Prestan blabolit hovadiny a dej si radeji bacha, aby ti nejaky ptaci nevyklovali mozek, docela by si to zaslouzil.
Zapsal: honza, 18.01.2005 18:07:41 Jasne dejte si po drzce, ale kdyz uz v tom budete tak zrovna muzete i vybilit ta ochranarska hnizda a sidla. :-)
Radek
ps: STRANA nepřátel ochránců přírody byla založena v Plzni a zcela plně se ztotožňuji s jejim programem, ktery nehovoři o nepřatelství vůči přírodě. Takže si to přeberte.
Zapsal: zoban, 19.01.2005 09:27:51 Vy hajzlové, koukám , že budem muset nosit do měst více drog a chlastu na křídlech, abyste nám nelezli do hnízd, parchanti nevylezený. Richarde, těším se, až ti budeme kálet na hrob!
Zapsal: Raroh, 19.01.2005 13:48:35 Zobane, ty jsi ten pravy, kdo by mel potmesile mluvit o agresivite druhych. Mohl bys nam sdelit, kde onen program najdem, abychom se s nim pripadne take ztotoznili a stali se z nas nepratele, at uz cehokoli nebo kohokoli?
Zapsal: honza, 19.01.2005 14:47:48 Jak se mi zdá,někteří pánové tvorstva ještě nepochopili, že lidstvo se chová jako vir. Přijde, zničí a odtahne ničit jinam. Proti komu by se měla příroda chránit když ne proti lidem kteří se neustále snaží vyhubit další druhy. Mě vadí zákazy a omezení lezení také, ale pokud chrání nějaký ohrožený druh tak je budu vždy respektovat. Řekl bych, že většina "ochráncobijců" ani neví čím se u nás ochrana přírody řídí.Doporučuji jim k přečtení poslední příspěvek Jirky Malíka v diskusi na horosvazu.Druhá věc je že někteří ochranáři,hlavně ti dobrovolní se chovají dost arogantně, ale to je o lidech a o moci.
Zapsal: Roman, 21.01.2005 08:19:49 ..jel jsem na začátku září se podívat na Martinku a docela mě překvapilá ta diskotéka okolo-dvě dvojice byly ve středu stěny a shazovaly všechen nejen lokr ale drny trávu-z míst kde vůbec nevedly cesty.
Dole pod skalou byly skupinky lezců na které to padalo-a bylo to tak tak.A nejaká rodinka s křovinořezem tam posekala všechnu trávu i se stromky a potom se to snažili spálit...Když si představím nejakýho ochranáře,tak se mu fakt nedivím..
Zapsal: čaj, 21.01.2005 12:29:11 Mily Čaji, delali jsme povolenou brigadu. Cistili jsme v ten den Kocici lavky. Lezci, co stali pod nami, o vsem vedeli... Povoleni na tento rok neni jiste, tak tem, co si tam chcou jeste legalne zalezt, doporucuju zbytecne neprovokovat ochranare takovymi prispevky.diky. Michal Giláni HO Palavský věšák ( michal.gilani@seznam.cz)
Vazeni ucastnici teto diskuse, po precteni vsech prispevku mimo Michala Gilaniho vam vsem preji co nejdelsi a nejstastnejsi zivot pri nemz ho budete brat se vsemi aspekty a hlavne hlavou vystrcenou ze sveho podelaneho pozadi. Je skutecne uzasne ze nekdo da komentar ze jako hezka cesta a radoby ochranci se mohou posrat. Dekuji koncim.
Radek
Zapsal: zoban, 23.01.2005 12:48:40 No.Lituji, že jsem tady ty pičoviny Zobana a spol. vůbec četl.Docela mě to naštvalo.Ten zákaz je tam na základě různých terénních výzkumů a tak, které prokázaly, že tam neexistuje jenom skála, ale aji něco, co se třeba má chránit, protože to možná za chvíli tam na Pálavě vymře.Něco o tom vím, bavil jsem se o tom s ředitelem chko Pálava. To, že tady je nějaký kokot ze zásady proti ochranářům je jen známka toho, že asi moc nepřemýšlí nad něčím jiným , než nad sebou a svými zájmy. A hlavu ze svého pozadí by si měl vystrčit on a jemu podobní.
Tak
Zapsal: Mg, 21.10.2005 08:47:01 To Mg: co je to to něco, co vymře? A když to stejně vymře, tak proč to ještě chránit. Třeba sama příroda to tam nechce
Zapsal: Vork, 26.10.2005 20:05:18 to MG: Tvoje slova:"Něco o tom vím, bavil jsem se o tom s ředitelem chko Pálava" svedci o opravdu hluboke znalosti teto problematiky. Existence podobnych "znalcu" dovolila ochranarskym zlocincum/ekoteroristum / vybudovat si takove pozice jako dnes maji.
Zapsal: Richard, 27.10.2005 05:24:29 Na Martince žádný zákaz lezení není. Lezl jsem tam před měsícem.
Zapsal: Stan, 27.10.2005 13:23:59 obtížnost spíš tak 6 až 6+...
Zapsal: honza k., 12.09.2012 21:55:15 to honza k:lezl jsem to tyden pred tebou a neprislo mi to tak tezke a to jsem 6+ na OS vylezl jen jednou v zivote a tohle jsem prelezl v pohode...
Zapsal: Tom, 13.09.2012 11:17:58 Řek bych že to bude, rozhodně těžší než 5-. Aspoň 5+ by tomu slušelo. Je to krásná cesta, škoda jen těch borháků po metru v tm koutě...
Zapsal: Leošák, 13.09.2012 16:07:23 Jak to tam vypadá s jištěním? Kolik bh nebo i vlastní?
Zapsal: eržik, 18.09.2013 17:20:25 Obě délky jsou přejištěné borhákama v počtu více než dostatečném.
Zapsal: marena, 18.09.2013 18:43:11 Po kolika metrech přibližně jsou ty bh?
Zapsal: eržik, 18.09.2013 22:17:51 záleží jak v kterém místě..v koutě je jich dostatek, ve výlezu už mín, ale je to bezpečné, neboj...
Zapsal: Honza k., 19.09.2013 09:09:04 A ta varianta ze spáry přímo vzhůru je taky zajištěná?
Zapsal: eržik, 19.09.2013 11:05:56 o tom nevím že by bylo přejištěný...uvidíš až tam dolezeš. but tam budou borky a nalezeš tam, nebo to dolezeš mírně vpravo...nebo si vzít vlastní, ale nikdy sem to nelez, nevím jak se to dá zajistit vlastníma..
Zapsal: honza k., 19.09.2013 11:16:12
I agree to the processing of personal data.
| | Přelezy
Přidání cesty do deníčku
|