Komentáře
neni v pruvodci nahodou 7+/8- ?
Zapsal: honza k., 26.08.2007 07:52:35 Zobanův průvodce uvádí 8-, Moravské skály (r. 2002) 7+/8-. A je to Krkavčí skála, ne Krkavčí Skály, autory jsou P. Bednařík s druhy, r. 1976, původně technický přelez VI- A1. Možná je správně Sektor: Krkavčí skála, Oblast: Josefovské údolí, Poloha: Moravský kras.
Zapsal: o.., 26.08.2007 17:28:27 Díky za upozornění, opraveno.
Zapsal: Libor, 27.08.2007 11:36:45 Kudy se leze vršek? Přímo přes převis? Pak to má (nyní) společný slaňák s "Čí je?" a odlez od posledního borháku je velmi solidní. Nebo od posledního borháku levým koutem přes borhák do rětězu Stěnavy?
Zapsal: ThomasKa, 01.09.2008 19:36:02 Pokud se nepletu tak je společný slaňák pro Yosemitskou a Čí je?. Takže je to jasné.
Zapsal: Vlk, 01.09.2008 20:28:10 v pruvodci ma kazda cesta svuj slanak...ja to lezl od posledniho doleva tim koutkem jeste pres ten borhak cca1,5m pod slanakem...prislo me to logicky...navic podle druhu jisteni ten posledni borhak odpovida ostatnim v linii
Zapsal: honza k., 29.10.2008 10:46:56 Nahoře v cestě je uříznutý poslední nýt (nebo zapomenutý), takže pokud se neuhne doleva do kouta, hrozí tam dost slušná tlama. Což je škoda, ten vršek je hezký lezení a bez něj (s tím úhybem do doleva do kouta) je cesta tak za maximálně za 7.
Zapsal: p., 04.08.2009 08:07:41 je fakt, ze normalne uvazujiciho lezce to automaticky navede mirne doleva, kde nasledne potka jisteni a hned je lepe:-). Spravne se ten vrsek ma lezt sice primo pres previsek, ale jelikoz jisteni je tam urezane (bylo tam dodane a spravce to urezal), tak je jasne, kam se clovek vyda, nebot ten odlez je neprijemny a navic lezecky z cele cesty i nejtezsi...
Zapsal: foton, 25.07.2011 14:51:42 Souhlas s fotonem: 7+/8- je to pouze s přímou variantou nahoře, jinak lehčí.
Zapsal: ThomasKa, 25.07.2011 17:38:29 Přímá varianta je hodně vynucená (stačí stoupnout půl metru doleva a člověk je v lehkém) a bez přidaného borháku tak prakticky nikdo nepoleze. Zleva cca 7+.
Zapsal: Petricek, 25.07.2011 17:55:19 dle přewodníka MK´81 se Yosemit dolézá zářezem (tak jak to je logické) a Stěnava pilířkem vlevo od zářezu ... přímý variant je, jak říká Petříček, hodně vynucený, ale je to na každém jak se s tím chce poprat...
Zapsal: asu, 24.10.2011 20:58:13 Taktéž dle tohoto průvodce je za VI:-).Nutno uvážit, že tehdy se lezlo více technicky než volně, např. v průvodci od FP,PW z roku 1990 je už Yosemitská kreslena nahoře jinak a má i jinou klasifikaci a dolézalo se převískem, akorát bylo poslední jištění níže:-). Řídit se starými průvodci u volně přelezených původně technických cest považuji za nesmysl, mnohdy se to leze trochu jinak -viz oblíbené Leontopodium na Býčině(originál stěnkou dole je to pěkný mazec). A Petříčku nikdy neříkej prakticky nikdo, já si to klidně přímo dám, je to tak 8-, akorát si musíš pamatovat starou pravdu, že horolezec nepadám a co ty víš, co bude za pár let .
Zapsal: Vlk, 25.10.2011 16:34:29 Myslel jsem nikdo, kdo prijde, zkusi cestu na OS a poleze, jak ho vede. Ze to ty polezes nesmyslnym zpusobem, o tom nepochybuju :)
Zapsal: Petricek, 25.10.2011 17:56:15 Ten výlez přes převis není nesmyslný. Jen tam fakt ten nýt chybí.
Zapsal: ThomasKa, 25.10.2011 18:07:39 šlo mi o to, že v tom spřewodu je dokonce popis cesty: výstup shodný jako Stěnava až na první jištění. šikmo doprava převislou stěnkou k odštípnutému bloku. dále svislou stěnou do zářezu a tímto n.v....
tuším, že zrovna Fery dělal oba zmíněné průvodce a protože i Stěnava i Čí je? mají samostatné dolezy, je pochopitelné, že sou zakresleny samostatně...
podívej, v tomto případě se řídím co je psáno, je dáno. taky myslím, že Pedro uměl dobře lézt a ten závěr šel spíš volně a hákoval ty místa, kde jsou menší chyty (to je můj názor)
jinak klidně do dalšího průvody můžeš zakreslit variant, kerým se to dá zpestřit....
leontopoidum je na jinou diskuzi, k tomu někdy příště jinde.
Zapsal: asu, 25.10.2011 18:15:03 Jasně že u Feryho z 81 je navíc popis, u toho z 90 ne a cesta nahoře vede už jinak, přes převísek a klasifikace jsou samozřejmě rozdílné. Klidně se řiď čím chceš, klidně můžeš lézt třeba podle Sitaře a bude to u některých cest zase jinak:-).
Zapsal: Vlk, 25.10.2011 18:49:52 posledni jištění resp. nyt s kroužkem bylo ale tehdy o něco níž a čovek cvakal sice jakože v převisku, ale ještě z celkem rozumné pozice.. nejčko je řetěz vyhnanej téměř až k lesu (aby moh byt společný s "čí je") a sápání se k němu direkt je v rámci dané klasy fakt kapku násilná gradace
Zapsal: jura, 25.10.2011 20:56:09 přidejte do příého výlezu borhák a je klid...každe si to může lézt kudy chce...mě osobně to nahoře vždycky odehnalo doleva...kdyby byl borek nademnou, lezu k němu...dejte ho tam :)
Zapsal: honza k., 25.10.2011 21:05:10 ten správce co řezal, měl totiž alesp jednou měřit. přece poté, co se to poslední železo posunulo výš (což by nevadilo), bylo adekvátní a snad i logické tolerovat doplněné jištění.
Zapsal: Plk, 25.10.2011 21:23:26 plný souhlas, posunutím slanáku,další pěkné kroky, se mělo přidat i jištění,když změny tak rozumě,pád do stávajícího jištění - chtěl bych vidět létajícího vlka i stokilového pawla
Zapsal: tomas, 25.10.2011 23:27:35 plný souhlas, posunutím slanáku,další pěkné kroky, se mělo přidat i jištění,když změny tak rozumě,pád do stávajícího jištění - chtěl bych vidět létajícího vlka i stokilového pawla
Zapsal: tomas, 25.10.2011 23:27:35 plný souhlas, posunutím slanáku,další pěkné kroky, se mělo přidat i jištění,když změny tak rozumě,pád do stávajícího jištění - chtěl bych vidět létajícího vlka i stokilového pawla
Zapsal: tomas, 25.10.2011 23:27:35 Vlk psal, že tam nepadá;-)
Zapsal: Willhem, 26.10.2011 07:31:27 A Pawel, že 100 kilo udajne nema :)
Zapsal: x, 26.10.2011 08:05:16 a tak zas je hezké,že pánové nechtěli připravit průměrného lezce směřujícího přímo a nevyhýbavě k cíli o arci nadprůměrný morální zážitek, kterýchž přeci v tom dnešním světě tak málo
Zapsal: jura, 26.10.2011 09:48:13 tlustí chlapci nepadaj, ne? a dyž se vlk just kozy nažere, tak tím duplem ne...
nepodceňoval bych ani jednoho, k důchodu maj ješte sakra daleko!
Zapsal: asu, 26.10.2011 11:50:28
I agree to the processing of personal data.
| | Přelezy
Přidání cesty do deníčku
|