Super cesta, klíčové místo představuje asi 12 kroků za malé jebky, které jsou různě až hrůzně natočené, a k tomu všemu špatné nohy. Umístění ve středu kompaktní plotny a dobře navrtané jištění, kdy se spolu s výškou rozestupy zvětšují, z toho dělají jednu z rovišťských lahůdek. Autor si zasluhuje velkou pochvalu. Přeji všem lezcům ještě většího parkinsona, než jsem tam předvedl já.
Tahle stěna byla pěkně lámavá. Otázka na autora: Jak jsi stěnu vyčistl? A co ze stěny zbylo? Jsou chyty přírodní? Jaké lze čekat další odštěpování? Dík
Zapsal: Tomik, 24.02.2003 11:08:12
Kvalita skály mě velmi překvapila svojí pevností ( mimo začátku )a v celé cestě neni jedinej umělej chyt, jen prvních asi 5 metrů se schazovalo co bylo volný a potom ometalo. V celé této stěně je lámavej jen spodek a potom už je všechno včetně klíčovejch míst pevný.
nevím, proč se klasifikace téhle cesty neustále zvyšuje, když je pořád stejná. dobré stupy pro dobré boty. zkuste porovnat s cestami obdobného charakteru: apache, direkt woodoo, komanč, přepište dějiny, z ostudy kabát. mezi nimi je to tak průměr, ~8/8+
Zapsal: ivoš, 17.05.2004 18:42:07
Přesuneme diskusi z Haftyho na menší kopec...
Re: BB:…Kirsie mi přijde těžší než ostatní jmenované… (viz komentář u Hafty)
Určení obtížnosti nějaké cesty tak, aby byla vyvážená při porovnání s ostatními cestami podobného charakteru (v tomto případě boulder po malých lištách v kolmém) a obtížnosti (těžší 8) je něco jako kvadratura kruhu, u cest s jedním nebo více bouldery je to ještě horší, každému prostě sedí něco jiného, každý má trochu jiné dispozice. Lze to udělat jen více či méně přibližně. Jenom mi přišlo, že
1) dvojí zvýšení - bez toho, že by na to druhé byl nějaký veřejný návrh, třeba v komentářích - od původně autorem navržené 8 je už moc. Cestu jsem lezl napotřetí RP, jistý známý lezec (MH) bez viditelných problémů OS a další, autor řady prvovýstupů okolo 8 stupně obtížnosti v jiné oblasti, cestu lezl na flash s jedním odsedem a bez pádu. S Wdirekt jsme měli trošku větší problémy (každý přiměřeně své výkonnosti), Local Hero tak nastejno s Kirsie, Přepište dějiny o malinko jednodušší.
2) při nasazení této obtížnosti (8+/9-) se po čase zjistí, že kupříkladu Woodoo direkt je možná o kousíček těžší (9-), taktéž Jáma a kyvadlo direkt (9-), Přepište dějiny a Local Hero jen o maličko lehčí (8+), to povede k překlasifikaci dalších cest a po této spirále se z Roviště stane oblast s nejtěžšími cestami v Česku, poté i v EU…(minimálně něco, jako českými lezci oblíbená Luisenwand ve Frankenjuře) :-)).
Nicméně, pokud tato diskuse povede k větší popularitě Kirsie, nic proti tomu, zaslouží si to. Jen pozor na ouško u 5.bh, je poněkud volnější.
Smyslem mých dvou poznámek není pošetilý boj za nějaké konkrétní číslo vyjadřující obtížnost trochu boulderové Kirsie (protože nakonec v průvodci nějaké číslo je, opakuji vlastní názor: 8/8+, 7a+, názory jiné respektuji) ale spíš připomenutí, aby všichni, kteří cesty hodnotí, případně přehodnocují, se vždy při určení obtížnosti zamysleli nad tím jak je ta jedna konkrétní cesta zasazena v kontextu cest ostatních, třeba i v jiných oblastech a jak malá změna v jednom ohodnocení může po čase vyvolat tlak na mnoho dalších změn.
Zapsal: ivoš, 19.05.2004 19:33:24
Do této cesty jsem nastoupil se stylem OS u 4 nejtu se se mnou urval asi centralní chyt. Z kroku který nevypadal přísnější než byly ostatní se stal docela problém. Na druhý pokus bylo vymyšleno, ale podle mého názoru to ještě ztěžklo. Takže přeji ostatním příjemnou zábavu jaké jsem si v této cestě užil já.
Zapsal: wolant, 14.06.2004 19:46:00
Včéra jsem někde u 4. urval tu lištu!
Zapsal: Luk, 20.07.2004 18:44:22
Dnes má tato cesta všechny důležité chyty stejné jako 18.1.03. Dva metry vpravo od třetího nýtu jsem shodil obrovský volný a velmi omatlaný blok. Nikdy by mě nenapadlo, že to tamtudy někdo poleze( už nepoleze ) tak jsem to tam tenkrát nečistil. Co se týká klasifikace, tak těch 8 co jsem tomu dal byl nesmysl. Nestojím o změkčování nebo přitvrzování klasifikace ale o její optimalizaci. Kirsie je podle mě v porovnání s Progettem lehce těžší. 8+/9- rozhodně sedí.
Zapsal: Ptí, 13.04.2005 21:15:48
Nevím jak cesta vypadala před tím, než upadly různé chyty, ale upřímně řečeno mi přijde Kirsie daleko těžsí než španělský lži, i než Harmony direkt, a i ve srovnání s podobnou cestou jako je Apache mi přijde těžší.9-?.
Zapsal: Em, 26.03.2007 22:06:14
Krásná cesta, souhlasím s komentářem od Em. Nechal bych ale 8+/9-
Zapsal: Kulík, 21.09.2008 18:22:41
Včera byla cesta odlehčena odhadem o 15kg madla pod 2.bh, tudíž lámavost spodní části je stále aktuální. Madlo a stup jsou tím pádem trochu níž. Bylo vyházeno vše volné, nicméně část, která evidentně jednou pude, ještě držela. Takže hlavně jističi bacha na nečekané vysypání, jde to přímo na vás.
Zapsal: Kočka, 02.11.2009 10:02:36
Je to naprosto parádní cesta, která krásně graduje až do toho boulderu. Vlezl jsem do toho jako že to je za 8 na konci dne a docela mě to překvapilo, párkrát jsem si v tom i hupsnul:) . Takže souhlasím s klasou 8+/9-. A už se těším, až jí dám příště na kusovku. Fakt bomba kroky! :)
Zapsal: Pól, 16.01.2011 20:48:10
Souhlasil bych s Ivosem, 7a+ max. Podle meho lehci nez Spanelsky lzi. Zde je vice mene jedno misto 3 krok pro mne, u (nad) 4 bh, jinak po dobrych chytech. Vylezl jsem obe dve cesty dnes poprve, v jeden den a Lzi mi dali zabrat vice. Sekvence je delsi a chyty horsi.
Jinak cesta paradni, akorad dole sem se bal, abych neco nevylomil. Otazka je, jak moc se cesta od doby vzniku zmenila, podle komentaru vise co vse chybi. Jestli vznikl nekde lepsi chyt, ci naopak??
draKubassuprcesta..hezký kroky, troška morálu a lehkej dolez za odměnu
8+/9-
PP
20.11.2010
suprcesta..hezký kroky, troška morálu a lehkej dolez za odměnu
MihalA to nacvicovani me zacina bavit, v prvnim se to zdalo tezky ale po zkroknuti jen jeden nejisty pohyb (presunuti nohou zleva doprava pri fixaci v nejiste pozici) a nekolik delsich naslapnuti nohama. 7b sedi, trochu lehci, nez woodoo direkt a jen o malinko mene hezka.Doporucuju!
8+/9-
PP
15.01.2011
A to nacvicovani me zacina bavit, v prvnim se to zdalo tezky ale po zkroknuti jen jeden nejisty pohyb (presunuti nohou zleva doprava pri fixaci v nejiste pozici) a nekolik delsich naslapnuti nohama. 7b sedi, trochu lehci, nez woodoo direkt a jen o malinko mene hezka.Doporucuju!
YanyaJeden pouzitelnej vloni a parkrat takovy nesmyslny poskakovani v letě. Jinak klasa... ono kdyz si se svejma 187 cm muzu dovolit lezt jen po dobrejch chytech tak to lehkne v porovnani s Apačem je pro mě výrazně lehčí a oproti Španělskej lžím neni o moc težší takže jak. Za mě max 8+ mozna i podobně tezky jako z ostudy kabat a ten je za 8max.
8+
PP
10.03.2012
Jeden pouzitelnej vloni a parkrat takovy nesmyslny poskakovani v letě. Jinak klasa... ono kdyz si se svejma 187 cm muzu dovolit lezt jen po dobrejch chytech tak to lehkne v porovnani s Apačem je pro mě výrazně lehčí a oproti Španělskej lžím neni o moc težší takže jak. Za mě max 8+ mozna i podobně tezky jako z ostudy kabat a ten je za 8max.
relicJeden by si myslel, že z těch lišt budu nadšenej, ale po pravdě ta cesta je pro mě průměrná. Možná tomu pomohlo i to, že jsem si omylem vzal roztrhaný lezečky, bylo dusno jak prase a rozlezl se ve dvou 6kách. Je to přesně typ cesty, kdy se to dlouhánům může zdát lehký, a prckům těžký. Nebejt ješitnej, tak si to zapíšu i za těch 9-;) Holt asi slabší den..
8+/9-
PP
09.05.2013
Jeden by si myslel, že z těch lišt budu nadšenej, ale po pravdě ta cesta je pro mě průměrná. Možná tomu pomohlo i to, že jsem si omylem vzal roztrhaný lezečky, bylo dusno jak prase a rozlezl se ve dvou 6kách. Je to přesně typ cesty, kdy se to dlouhánům může zdát lehký, a prckům těžký. Nebejt ješitnej, tak si to zapíšu i za těch 9-;) Holt asi slabší den..
VasekdegammaNa první sem věděl, že to nedám, tak sem si dal Pohyby až do slaňáku Kirsie a zkusil si to na druho. Po tom co sem objevil bočák na levou v klíčovím místě, tak už sem to zkroknul rychle. Musej se tam ale ze špatnějch chytů nakopávat nohy dost vysoko a tak sem si moc nevěřil, že to dám v kuse a dal sem si to pro jistotu ještě jednou TR. V ostrým pokusu šlo pak všechno jako po másle...dobrej pocit :)
8+/9-
PP
22.09.2013
Na první sem věděl, že to nedám, tak sem si dal Pohyby až do slaňáku Kirsie a zkusil si to na druho. Po tom co sem objevil bočák na levou v klíčovím místě, tak už sem to zkroknul rychle. Musej se tam ale ze špatnějch chytů nakopávat nohy dost vysoko a tak sem si moc nevěřil, že to dám v kuse a dal sem si to pro jistotu ještě jednou TR. V ostrým pokusu šlo pak všechno jako po másle...dobrej pocit :)
HonzaKorousProgram na tajny (nenahlaseny) flash pokus jsem dostal na prvni pulku. Tu jsem flashnul. Pak skoncil program, zmrzly prsty a prisel crux. Tam jsem spadnul. Poladil jsem program jeste tak na dva kroky a uz mi byla nepohoda a pustil jsem na to silnejsi. Klara krokla zbytek cesty ale bohuzel ji dal stopku dlouhy natah zhruba v polovine (objektivne morfo). Pred dalsim pokusem jsem si sel *zabehat* a to mi zachranilo prelez, prsty tentokrat zmrzly az nad bouldrem. Sice me to solidne rozhodilo a nechybelo mnoho abych zaplasil a poslal to ze sestkoveho dolezu dolu ale nastesti jsem to udrzel pohromade. Mihal mel zase pravdu, behani ma neco do sebe! V bouldru jsem jeste sehral takove komorni extempore kdy natazeny spise vodorovne nez jinak jsem z nohou umotal vanocku. Publikum ocenilo a zaznelo i zvucne *To neni dobry napad!*. Padat v tu chvili bych asi nechtel ale koho by taky napadlo padat v cruxu, tam se delaji ale uplne jine veci.
Co se tyka obtiznosti nemam ted zadnou referenci. Pocitove i rozlozenim obtizi mi prisla podobna jako turecka 7b-cka. V tech jsem byl ovsem po baklave tlusty jako prase. Pripoustim, ze K H muze byt lehci i to, ze jsem si k optimalnimu programu ani necuchnul. Nevim.
8+/9-
PP
05.03.2016
Program na tajny (nenahlaseny) flash pokus jsem dostal na prvni pulku. Tu jsem flashnul. Pak skoncil program, zmrzly prsty a prisel crux. Tam jsem spadnul. Poladil jsem program jeste tak na dva kroky a uz mi byla nepohoda a pustil jsem na to silnejsi. Klara krokla zbytek cesty ale bohuzel ji dal stopku dlouhy natah zhruba v polovine (objektivne morfo). Pred dalsim pokusem jsem si sel *zabehat* a to mi zachranilo prelez, prsty tentokrat zmrzly az nad bouldrem. Sice me to solidne rozhodilo a nechybelo mnoho abych zaplasil a poslal to ze sestkoveho dolezu dolu ale nastesti jsem to udrzel pohromade. Mihal mel zase pravdu, behani ma neco do sebe! V bouldru jsem jeste sehral takove komorni extempore kdy natazeny spise vodorovne nez jinak jsem z nohou umotal vanocku. Publikum ocenilo a zaznelo i zvucne *To neni dobry napad!*. Padat v tu chvili bych asi nechtel ale koho by taky napadlo padat v cruxu, tam se delaji ale uplne jine veci.
Co se tyka obtiznosti nemam ted zadnou referenci. Pocitove i rozlozenim obtizi mi prisla podobna jako turecka 7b-cka. V tech jsem byl ovsem po baklave tlusty jako prase. Pripoustim, ze K H muze byt lehci i to, ze jsem si k optimalnimu programu ani necuchnul. Nevim.
Dan POproti Vesmíru, který jsem pořádně nedokrokoval (vykašlal jsem se na to) vedle o dost lehčí, čitelnější a kritické úseky o dost kratší. Odstát nohama a když je třeba, tak chyty stačej. Asi bych to chtěl taky shodit, ale když to srovnam s Progettem, tak mi to připadá podobný a jsem si vědoim, že to zase žádná hitparáda není.
8+/9-
OS
27.02.2021
Oproti Vesmíru, který jsem pořádně nedokrokoval (vykašlal jsem se na to) vedle o dost lehčí, čitelnější a kritické úseky o dost kratší. Odstát nohama a když je třeba, tak chyty stačej. Asi bych to chtěl taky shodit, ale když to srovnam s Progettem, tak mi to připadá podobný a jsem si vědoim, že to zase žádná hitparáda není.
macektVlezl jsem do toho před lety v létě na slunci a nic jsem nepochodil. Dnes jsem šel rovnou krokovat a druhým na pohodu. Docela pěkný, když člověk přežije nástup
8+/9-
PP
16.04.2023
Vlezl jsem do toho před lety v létě na slunci a nic jsem nepochodil. Dnes jsem šel rovnou krokovat a druhým na pohodu. Docela pěkný, když člověk přežije nástup
TadeasAndelDruha vyprava, mam od te cesty spatne poutko v levym malicku asi 3 mesice, ale velmi delikatni listovacka po chytech s fakt technickyma nohama
8+/9-
RP
21.03.2026
Druha vyprava, mam od te cesty spatne poutko v levym malicku asi 3 mesice, ale velmi delikatni listovacka po chytech s fakt technickyma nohama