Komentáře
krom dvou kruhu jsou v ceste jeste dva borhaky B-K-B-K, jinak moc pekna cesta a fakt dobre zajistena
Zapsal: Musado, 12.06.2003 11:48:11 Borháky tam od 26.7.2003 nejsou.Vytloukl je R.Brt se spolulezcem.Pokud chce někdo jejich cesty dojišťovat,ať se raději předem domluví.
Zapsal: marťas*, 28.07.2003 10:35:52 To si děláš legraci. Známý ctitel čistoty prvovýstupů Brt, že by to vytloukl? To trochu přepísk.
Zapsal: MartinM, 28.07.2003 12:45:54 jeste ze jsem si to uz stacil vylezt:-) moc nechapu duvod proc by to nekdo vytloukal... prvni borhak jsem tam docela chapal, k tomu kruhu je to tak 7m
Zapsal: Musado, 28.07.2003 13:26:16 Vytloukat borháky na Panteonu, té příjemné tělocvičně v přírodě je ubohý pokus jak si zvýšit sebevědomí. Jiný důvod mě nenapadá. Lidi si budou stejně převěšovat lana jak se jim to hodí a jak se to na Panťáku dělá. Možná přijít mezi ostatní a zeptat se jich co si o tom myslí, jestli jim to vadí, nějakej borhák navíc.
Prostě ubohost.
Zapsal: Jiří Večeřa, 03.08.2003 21:35:26 Tuhle cestu jsem taky lezl-pěkná,perfektně odjištěná.Ale pokud to někdo dojistil bez vědomí autora-tak je to kokot a ty borháky tam nemaj co dělat.
Zapsal: Vilda, 04.08.2003 20:13:17 prectete si poradne diskuzi ktera se okolo toho rozhorela v Diskuzi: borhaky byly dodany se souhlasem autora a vytloukly se jen proto ze se mely vymenit... teda jestli si to dobre pamatuju
Zapsal: Musado, 04.08.2003 21:06:48 Jsem rád, že se k tomuto tématu rozhořela vášnivá diskuse. Rád bych proto i já připojil pár slov.
Pokud někoho tíží čistota mých prvovýstupů na Panteonu, nešlo nikdy o to, že by snad byly tyto cesty dělány jinak, než ze země. To mohou dokázat dosud žijící spolulezci a spoludiváci. Jednalo se tehdy o použití tehdy nelegálních prostředků k zavrtání kruhů – závěsná háčky a jiná udělátka. Jenže – zkuste si tam zavrtat z volné pozice. Další problém byl v klasifikaci. Poštval jsem proti sobě hodně lidí, když jsem jako první použil stupeň VIII, IX a X. A za další – moc lidí nevěřilo, že se takové cesty dají vůbec vylézt. Proto jsem například před komisí přelézal Hot line spolu s Bobuláčem. A to jsem v té době lezl poprvé po půl roce, neboť jsem trávil „volný čas“ na vojně. Dost bájí podobných Tůmovu žebříku…. Lezl jsem v té době se spoustou lidí, a ti moc dobře vědí, jak mi to lezlo….
Tak a teď zpět. Borháky jsem vytloukl se svým spolulezcem Kusíkem, otvory po nýtech zaretušoval a ostatky borháků nepohodil, nýbrž pověsil na skobu pod stěnou. V žádném případě nejsem odpůrcem dojištění některých mých cest a také se to mnohdy stalo. To ovšem vždy s mým souhlasem. V žádném případě mi to tentokrát nedal nikdo vědět. O právu na rozhodnutí o dojištění mé cesty nebudu s nikým diskutovat a je to myslím nad slunce jasné. Stačí celá tato situace otočit, a uvědomit si, jak byste se postavili k tomu vy – kdo nějakou tu cestu udělal. Je to přece vaše dítě…. A vaše vizitka i zodpovědnost….
S pozdravem Roman Brt
Zapsal: Roman Brt, 26.08.2003 14:17:28 A nechceš tam ty borky zase vrátit. Teď se to "tvoje dítě" neleze a cestu jsi nedělal pro posílení ega ale pro to aby se lezla ne?
Zapsal: marek, 31.10.2003 13:43:29 misto prvniho borhaku jde dat dobra smycka, pak delas tezsi kroky kousek nad prvnim kruhem... myslim ze je to na mistni pomery odjisteno tak akorat. Nezbyva nez respektovat prani autora.
Zapsal: Musado, 31.10.2003 18:51:08 Pro Marka: Když děláš cestu od spoda, tak máš většinou ůplně jiný starosti než aby se lezla. Z Romanova textu je jasný, že kdyby se ho někdo zeptal jestli to dojistit může, tak by to pravděpodobně dovolil, tak to můžeš zkusit.
Zapsal: Ptí, 31.10.2003 19:38:11 plně souhlasím s Brtem ty jeho cesty šli deset let napřed a jen on má právo rozhodnout jak dojistit.Z pohledu vývoje lezení v oblasti ale i v čechach maj svůj význam jak jsou a jestli na 9a nemaj lidi co lezou 7c venku je jejich věc.Respektujte že vždy mužou být dvě cesty a pohledy na věc a nejty vsude nic neřeší.
david
Zapsal: david, 31.10.2003 20:06:03 Zdá se ještě někomu, že je to tak o stupeň těžší, než třeba Dohoda jistá, která je ohodnocena stejně?
Zapsal: Dalas, 09.01.2005 22:56:32 Mně se to zdá spíš opačně, obvzlášť to místo nad 2. kruhem v Dohodě je "zajímavý".
Zapsal: Jarda, 09.01.2005 23:05:55 Jak se má tato cesta správně jít od 2 kruhu? Zalejzá se až do Maestra, které tam dříve nebylo nebo mezi kruhem a mastrem, přes malou lištu,což mi přijde o dost težší...rozhodně mě bouldr v dohodě přijde schůdnější než toto...
Zapsal: mira.k, 27.05.2009 12:59:06 co já vim, tak ten boulder je stejnej s Maestrem.tzn.traverz doleva ve spodáku,tam něco lepšího na pravačku,horšího na levačku,nohy hore a šup do velký díry.Alespoň tak mě to učili,ale žádnej velkej pamětník nejsem:)
Zapsal: horoMíra, 27.05.2009 15:01:55 tak to jo, to už zní líp...:)
Zapsal: mira.k, 27.05.2009 15:20:53 Nahore jsem dal novou erarku, stara byla opravdu hodne jeta:)
Zapsal: mira.k, 20.08.2009 21:52:27 tak asi cca 2,5m před koncem se dá dát smyčka
Zapsal: vojta , 11.04.2011 13:54:56 od 2 kruhu variantou z prava bez velkého madla nad kruhem ( levou žláběk s dírkou na prst, pravou líštu a pohub do dobrýho chytu)
Zapsal: Mlejnis, 13.06.2013 09:41:07 Podle knižního průvodce od Hejtmánka z roku 2011 je to zleva IXa, zprava po lištách a přes dírku IXc.
Zapsal: tom, 07.03.2015 23:36:21 Souhlas s IXc zprava. nalezl jsem do toho v domnění že to jsou 3 dny kondora dle instrukcí někoho pod skalou a celkem mě to domnělé VIIIc překvapilo
Zapsal: MF, 23.05.2022 11:09:30
I agree to the processing of personal data.
| | Přelezy
Přidání cesty do deníčku
|